Romeo en ik vliegen over 1.40 m

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje__

Romeo en ik vliegen over 1.40 m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 17:54

Jaja, eerst na dit topic Rose en ik vliegen over de 1.50 m Cool
weer een spring topic van mij.

Dit keer met Romeo, mijn alles-kunnede-topper. Hij kan goed springen, goed dressuren, en goed crossen. Ennn hij is lief Lovers . Alleen kan hij niet, zo als rose, 1 ding heel goed. Hij kan gewoon van alles een beetje Lachen

Nee, zo goed als Rose kan hij niet springen. Maar het is zooooo lief om te zien hoe hij springt, want hij doet zo z'n best. Hij moet er ook veel voor doen, om over zo'n hindernis te komen. Maaaar hij komt erover.

OWja, voor de mensen die denken dat Rose en Romeo, dezelfde zijn.. Nee sorry Tong uitsteken.. Het zijn 2 verschillende pony's die precies hetzelfde zijn. Volle zus en broer

Enne foto's zijn weer gemaakt door m'n zusje van 10..

Afbeelding
Laag kruisje

Afbeelding
steil. Te ver uit m'n zadel..

Afbeelding
steil..

Afbeelding
oxer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
foto van 1.40 m

Afbeelding
filmje van 1.40m. Klein kruisje ervoor, zodat ik zeker wist dat ik uit zou komen. Met rose maakt het me niets uit, of we uitkomen of niet. Ze komt er toch wel overheen. Maar met Romeo wel, die knalt dan gewoon midden in de hindernis Clown

Afbeelding
wij naast de hindernis Cool

En nu niet denken dat ik elke dag zo hoog spring Clown. Met romeo was dit de eerste keer. En met Rose was de laaste keer half jaar geleden.

En ja, ook deze lieverd staat vanaf sebtember te koop.
Laatst bijgewerkt door Maartje__ op 13-05-05 18:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Jettie

Re: Romeo en ik vliegen over 1.40 m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:56

Alweer superstoere foto's!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:58

Stoer hoor! Het lijkt alleen net of die bij het filmpje na de sprong door zijn benen zakt! Maar je hebt zeker een mooie pony Lachen.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 18:00

suziej schreef:
Stoer hoor! Het lijkt alleen net of die bij het filmpje na de sprong door zijn benen zakt! Maar je hebt zeker een mooie pony Lachen.

Klopt. Daar was de grond kapot gesprongen, dus daar zakte hij idd een beetje door z'n benen. Jammer genoeg zag ik dit later pas, anders had ik wel even de hindernis verzet. Maar hij is niet gevallen gelukkig.. Ach gut

Rose had het gister al helemaal kapot gesprongen, en dat kun je ook zien op het filmje, in het rose-topic. Heb vandaag wel weer de hindernis verzet in het begin, zodat romeo weer een goede landplek had.
Laatst bijgewerkt door Maartje__ op 13-05-05 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:00

gave foto's, volgens mij is dat bij elk paard wel, dattie zich eventjes moet herstellen, vooral na zo'n sprong.

'k vind het knap dat je zo hoog durft te springen, ik zit bij een meter al bang te zijn dattie niet goed uitkomt en d'r in knalt

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:04

Heel cool, jammer dat ie weg moet. Echt een stoer paardje, jij rijdt echt goed! Ja

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 18:08

Jallist schreef:
Heel cool, jammer dat ie weg moet. Echt een stoer paardje, jij rijdt echt goed! Ja

Nja, ik denk eerlijk gezegd dat iedereen me dit wel na kan doen, zolang je maar een goede pony ervoor hebt.

Heb gewoon super veel geluk gehad qua pony's. We wilden gewoon een felle springpony, en toen kochten we Rose.. We zagen wel dat ze een beetje kon springen, maar dat ze zo kon springen, wisten we toen nog niet.

Omdat de eigenaresse van rose en romeo later moest verhuizen, en romeo echt heel erg kwijt moest, hebben we romeo voor heel weinig geld gekocht. En ook met hem hebben we heel veel geluk gehad...

Dus, zo extreem goed spring ik niet, het enige wat ik doe, is erop blijven zitten Clown

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:08

Wahaaa ook al zo super Ja
Nou ik vind hem er niet minder om springen hoor !!
Super Ja
Neem je beide ponys mee? ja he.. oja je had 2 tijden opgegeven naah.. dan moet ik er toch zeker 1 zien Ja Haha!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 18:14

Pasha schreef:
Wahaaa ook al zo super Ja
Nou ik vind hem er niet minder om springen hoor !!
Super Ja
Neem je beide ponys mee? ja he.. oja je had 2 tijden opgegeven naah.. dan moet ik er toch zeker 1 zien Ja Haha!

Beide gaan mee. Romeo in het Z om 17:34. En Rose in het ZZ om 18:16.

lovewally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:30

kij gave foto's maartje Knipoog
romeo is ook zo Kwijl
oeeh en weer met cap *o/*
binnenkort weer x buitenrijden (H) >?
Laatst bijgewerkt door lovewally op 13-05-05 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:33

Wow! Jij bent echt goed!
Er staat datje een kruisje hebt voor het uitkomen, het kan aan mij liggen maar volgens mij springt hij nog iets te vroeg!! Maar wat wil je met zo'n super deluxe hoge sprong Knipoog..
Ik vind het zo knap van je, en je zit ook zo goed! Ben je niet onzeker of bang voor de sprong?

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:37

Nou ik doe t je niet na, nou spring ik ook bijna nooit, maar toch Knipoog

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 18:38

amie_x_mij schreef:
Wow! Jij bent echt goed!
Er staat datje een kruisje hebt voor het uitkomen, het kan aan mij liggen maar volgens mij springt hij nog iets te vroeg!! Maar wat wil je met zo'n super deluxe hoge sprong Knipoog..
Ik vind het zo knap van je, en je zit ook zo goed! Ben je niet onzeker of bang voor de sprong?

Klopt. Maar dan kom ik iig redelijk uit, zodat de sprong voor hem nog te doen is. Want soms heb ik echt verschrikkelijke afstanden met hem. En dat vind ik echt doodeng Bloos.

Met rose:
Kun jij mij gewoon niet bang krijgen. Als mijn instructeur (bij wijze van spreken) zou zeggen dat ik over die hindernis van 1.70 moest met rose, en hij zou zeggen dat we dat kunnen, dan zou ik dat doen. Met crossen precies hetzelfde. Als mijn trainer zegd, van spring die "z-paarden" hindernis, dan doe ik dat. Want ik weet gewoon dat ze altijd springt, en dat ze het kan, en vrijwel nooit verkeerd uitkomt. Ik vertrouw haar voor 100%, en zij mij ook.

Met romeo:
Vind ik alles eng Clown. Ga binnenkort Z SGW starten met hem, maar dat vind ik dus best eng. Met springen hetzelfde. Ga ZZ starten, maar dat vind ik dus ook nog best eng... Want ik weet dat hij lang niet altijd goed uitkomt, en dan over de hindernis valt. Nja eigelijk is dat nog nooit gebeurd, maar ik ben daar gewoon bang voor. Het is meer onzekerheid vanuit mij. En als ik iets eng vind, dat zal hij dat zeker niet springen, want dan laat ik hem voor los, en hij is veel te lui om dan uit eigen wil te springen Clown .Ik vertrouw hem maar voor 90%.

Daarom probeer ik zo hoog mogelijk te springen. Om ons vertrouwen beter te krijgen. Want als ik dit soort hoogtes normaal ga vinden, dan vind ik straks het parcours laag. Clown

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:56

ik bewonder je Tong uitsteken..
Met rose helemaal!!
Wauw, echt super knap man, dat je zo'n band met je paard hebt Knipoog

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:59

waaw! ik wil ook zo een paard!!!! maar dat zal wss wel wat kosten Boos! ik heb ook hele goeie pony's maar ze durven te weigeren en dan is mijn vertrouwen in een sprong helemaal weg... Boos!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:20

ook een luek beestje en ook bvij deze vind ik het der goed uitzien

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:28

waauww Haha!
geweldig dat jij dat durft zeg Haha!
hoe hoog zijn ze??

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:32

wow dat is echt hoog!!!! ik heb vandaag ook gesprongen maar ik ga niet hoger als 60 cm Tong uitsteken . als je zo hoog durft te springen moet je je pony echt vertrouwen! (niet dat ik wanda niet meer vertrouw maar ze is te oud om nog veel mee te springen). jammer dat je hem moet verkopen iig nog heel veel succes met je wedstrijden!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:36

Wat gaaf zeg...!!!
Jammer dat ze weg gaan Ja

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:40

ook zo super net als rose!
jou pony's zetten wel ver af of is dat mij idee?
noujan zelf spring ik ook liever van beetje te ver dan beetje te dicht. Vind het vreselijk als ze in de voet rijden, springt vreemd Knipoogzekers als het wat hoger komt Lachen

maar dus nog eens, je doet het super!!! hopelijk komen ze geod terecht en geraak je net zo ver met je nieuwe paarden dan!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 19:57

lubbie schreef:
ook zo super net als rose!
jou pony's zetten wel ver af of is dat mij idee?
noujan zelf spring ik ook liever van beetje te ver dan beetje te dicht. Vind het vreselijk als ze in de voet rijden, springt vreemd Knipoogzekers als het wat hoger komt Lachen

maar dus nog eens, je doet het super!!! hopelijk komen ze geod terecht en geraak je net zo ver met je nieuwe paarden dan!

Voor mijn gevoel valt dat op zich wel mee, het vroeg afzetten. Normale afstand is iig 1.5 - 2 meter van te voren (bij hoge hindernissen)... Maar idd, ik ga ook liever te vroeg, dan te laat af.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:27

Leuke springfoto's ,alleen je houding en zit zijn wel voor verbetering vatbaar.Daar zou ik echt op letten, je ligt zowat op je pony en af en toe lijkt het alsof je hem hindert tijdens de sprong.Maar je pony's kunnen goed springen zeg!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:33

Gaaf! Ziet er leuk uit

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:35

Ik vind het echt knap van je dat je dit doet. Zeker wanneer je zegt dat je het toch wel eng vindt om met deze pony te springen! OK dan!
Wel vind ik je houding op deze pony wat minder goed dan op Rose.

Waarom moeten de pony's eigenlijk weg?

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:36

haha.. Madelon weet nu wat ze moet zoeken zondag op het terein!
*als ik er nog ben!*
Wow.. echt waar.. dit is echt TE hoog Knipoog
Gaat je vast goed lukken zondag! alvast suc6!