4 jarige Armstrong op wedstrijd B dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

4 jarige Armstrong op wedstrijd B dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 10:32

Hier mijn grote vriendelijke reus Umanie ofwel Udo

Afbeelding

Afbeelding

Weet dat ik nog veel aan mijn zit moet veranderen, hier was mijn paard erg kijkerig en slecht aan het been, maar toch vind ik het mooie foto's

Kristie

Re: 4 jarige Armstrong op wedstrijd B dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:45

Wow hij is echt groot Haha!
Mooi paard, hoeveel punten had je?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 10:50

Jammer genoeg 154 punten en 7e van de 25 starts, was al blij dat hij fatsoenlijk rond liep

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 10:51

Hoe groot is hij?
Let er op dat je niet je hak optrekt en je tenen naar buiten draait, dan prik je hem onbedoeld met je spoortje.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 10:56

Hij meet ong 1.70, maar ben zelf amper 161. Weet dat ik mijn benen nogal slecht heb liggen. Dit komt eigenlijk doordat als hij kijkerig word hij ook slecht naar mijn been luistert. Dit was de tweede proef en hij was dus een beetje uitgeblust.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:08

Ik zou je beugels een gaatje langer doen. Je trekt niet alleen je hiel op, maar eigenlijk je gehele been. Mooi sprekend paard heb je!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 11:18

Ja, eigenlijk wel. Ik heb het al eens geprobbeert, vind het erg moeilijk om er aan te wennen. Maar zal er toch eens aan moeten geloven.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:23

Wat een mooi groot paard Haha! Doordat hij zo groot is en jij niet echt heb je nooit dat ze zeggen dat je er iets te lang voor word Knipoog Goed hoor dat je zevende was Pling En die punten komen nog wel Cool Ik denk dat jullie het heel ver gaan schoppen met zijn tweeën Slim

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 11:34

Hoop ook dat ik met dit paardje nog een leuke toekomst zal hebben. Hij wordt in juli 4 jaar, dus tijd zat niet waar??

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 12:22

mooi groot paard maar alleen jammer dat je je hakken zo optrekt ondanks dat hij zo groot is, dat je gemakkelijk bij je buik kunt

suusluke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:36

wooww jij hebt echt een groot paard Koe of ben jij zo klein Vingers aflikken Haha hij is echt wle mooi Bloos Over je houding is eigenlijk al gezegd, benen lang maken en hakken uitdrukken Tong uitsteken Wel mooie foto's hoor Cheese!

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:46

Wow mooi paard hoor, ik vind het er netjes uitzien.

Ik ga mee met de rest dat je idd je beugels eens wat langer moet doen, zodat je je been lang kunt maken, als je het niet gewend bent kost het heel wat moeite om er aan te wennen maar het resultaat zal zijn een veel mooiere houding. (lijkt nu een beetje op spring lengte)

Wat is eigenlijk de afstamming van je paardje?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 14:14

De afstamming is Armstrong x Ragtime (Raphael) is westfaalsbloed.
Ik ga het zeker proberen om mijn beugels langer te maken.

mschuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:22

Hoi
ja hele mooie fotos
en de beugels iets langer staat zeker beter en je houding word er ook zeer zeker beter van je moet zo zien als je op je paard zit en je voeten uit de beugels doet dat de beugel als je je been recht naar beneden doet tegen je enkel aan komt je moet zo je voet in de beugel kunnen steken veel oefenen thuis en veel sucses alvast.
en zeer netjes hoor de 7e plek van de 25 is zeker niet slecht en volgende keer een winstpunt he.

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 18:19

Machtige bewegingen heeft ie zeg! Stoer paard om te zien.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 22:28

Ja, ik had zelf nooit gedacht dat hij zich ook nog in de beweging nog zo zou ontwikkelen. Het was maar een simpel paardje toen ik hem kocht, maar hij krijgt steeds meer swung. En een uitgestrekte draf, zo echt gaaf gewoon. Bekende vragen zich wel eens af of het nog steeds hetzelfde paardje is als vorig jaar, en het is toch echt zo. Ik zal eens in mijn foto album kijken en een oude foto plaatsen. Dat is het leuke aan die jonge paarden, die veranderen elk jaar weer in het positieve, echt leuk om t mee te maken

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:39

Udo2001 schreef:
Ja, ik had zelf nooit gedacht dat hij zich ook nog in de beweging nog zo zou ontwikkelen. Het was maar een simpel paardje toen ik hem kocht, maar hij krijgt steeds meer swung. En een uitgestrekte draf, zo echt gaaf gewoon. Bekende vragen zich wel eens af of het nog steeds hetzelfde paardje is als vorig jaar, en het is toch echt zo. Ik zal eens in mijn foto album kijken en een oude foto plaatsen. Dat is het leuke aan die jonge paarden, die veranderen elk jaar weer in het positieve, echt leuk om t mee te maken

Leuk is dat om die ontwikkeling te zien he! Ik heb dat ook wel een beetje met mijn paard (al hoewel ze niet zo spectaculair beweegt als jouw paard), maar dan krijg je toch wel voldoening van je harde trainen...

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 22:49

Ja ik vind het nog steeds gaaf, heb hiervoor twee wat oudere paarden gehad. Maar dit helemaal zelf doen is toch het leukste, al heb je de ups en downs wel wat heftiger. Maar je hebt de tijd om het gewoon goed op een leuke manier samen met je paard te leren. Ik heb mezelf voor ik hem kocht weleens afgevraagt of ik het zelf aankan, maar het klikt en ik wil niet anders meer. Heb wat foto's opgezocht van de eerste maanden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:54

Udo2001 schreef:
Ja ik vind het nog steeds gaaf, heb hiervoor twee wat oudere paarden gehad. Maar dit helemaal zelf doen is toch het leukste, al heb je de ups en downs wel wat heftiger. Maar je hebt de tijd om het gewoon goed op een leuke manier samen met je paard te leren. Ik heb mezelf voor ik hem kocht weleens afgevraagt of ik het zelf aankan, maar het klikt en ik wil niet anders meer. Heb wat foto's opgezocht van de eerste maanden

Wat een onwijs verschil zeg! Hij was dikker, veel minder spieren, kortere passen, minder achterhandgebruik... En jij zat er zelf ook met veel meer spanning op, met name in je armen. Gaaf om te zien hoe jullie veranderd zijn Ja!

Mijn foto's vind je onder de link in mijn onderschrift Haha! (was ik net vergeten te typen)

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 23:15

Onwijs gave kleur, dat paardje van jouw. Ook bij jou goed de verschillen toonbaar. En even een gerust stelling, ook ik had een springpaard hiervoor en al met al wel M2 startgerechtigd met hem, dus het kan wel hoor.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 09:17

Ja een heel verschil. Je trok em nogal onderin zeg. Ziet er nu echt veel beter uit, alleen je zit kan altijd beter hej. Volgens mij kan hij wel een echt paardrijgevoel geven Lachen Erg leuke aansprekende vriendelijke reus.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 10:03

Vandaag gaan we het weer proberen om een winstpuntje te rijden. Want om elke keer 3 x 154 punten te rijden ben ik eigenlijk wel zat.
Ben zeer benieuwd, en zal zeker even laten weten hoe het vandaag is verlopen. Heb eweer zin in en ik hoop Udo ook.

Miko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 10:21

Udo2001 schreef:
Vandaag gaan we het weer proberen om een winstpuntje te rijden. Want om elke keer 3 x 154 punten te rijden ben ik eigenlijk wel zat.
Ben zeer benieuwd, en zal zeker even laten weten hoe het vandaag is verlopen. Heb eweer zin in en ik hoop Udo ook.

Succes!! Rustig blijven ademhalen Knipoog, dan gaat het vast goedkomen.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:16

Wow hij ziet er veel groter aan dan 1.70 vind ik!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 21:21

Ben vandaag maar weer eens van huis gegaan met Umanie.
En was best tevreden, zie dat er vooruit gang in zit en dat hij minder kijkerig word. Had jammer genoeg 156 -2= 154 (heb ik weer!!!) en 158 punten, dus mijn tweede puntje is ook weer binnen