Met Nobility aan het werk (vroeger Z2)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer

Met Nobility aan het werk (vroeger Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 20:41

Mijn stalgenote (fleur1977) heeft ruim een maand geleden een merrie van 1.67 gekocht. Helaas blijkt het paard toch niet te zijn wat zij zocht. Zaterdag ben ik er voor de 1e keer opgegaan, en toen kwam haar minpuntje gelijk naar boven. Ze stijgert alleen al bij het aandraven, heb haar flink op de donder gegeven en vandaag er weer op. Ze is Z2 geweest, maar staat al een flinke tijd stil (moet dus helemaal weer opgepakt worden). Nobi gaat binnenkort weer weg en komt er een ander paardje voor in de plaats. Maar genoeg gepraat, hier komen de foto's.

Let wel, zit er voor de 2e keer op! Ik vond dat het goed ging, moet alleen wat rechterop zitten. Maar verder galopswissel, traver, wijken etc. gedaan Haha! In het begin was ze vrij stug, maar later liep ze heerlijk (zijn weinig foto's van).

Afbeelding
Halthouden, was al wat later (dus minder stug)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Drafjes, je ziet wel duidelijk dat ze eerst heel gespannen liep.

Afbeelding
Afbeelding
Galop, helaas maar 2 Knipoog

Afbeelding
En nog een wijk-foto.

Vandaag heeft ze trouwens niet gesteigerd, morgen weer rijden Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door Jennifer op 10-05-05 20:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Jennifer

Re: Met Nobility aan het werk (vroeger Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 20:48

Afbeelding
Dit ben ik op mijn eigen pony, vind het wel een verschil Haha!
Ben pony-gangen gewend, dat was bij Nobi wel anders Knipoog
Laatst bijgewerkt door Jennifer op 10-05-05 20:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:48

Ik vind het en prachtig paard, alleen jammer dat ze dan steigert als je aandraaft. Jammer dat je vriendin het paard niet '' bevalt ''

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:50

Wat jammer dat ze zo stakerig is geworden zeg...had een erg leuk paard kunnen zijn! Viel me wel meteen op dat ze totaal niet over dr rug loopt, probeer lager en ronder in te stellen! Maargoed, tis je 2e keer erop en dan kan je niet veel verwachten zeker niet als ze moeilijk is! Mag je haar nog vaker rijden?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:51

vind het er wel goed uitzien Knipoog wat rechter zitten inderdaad maar dat valt heel erg mee vind ik..vind wel dat je je handen wat hoger mag houden Knipoog
wel jammer inderdaad dat ze steigert als je wil aandrave

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 20:54

Chrisssy schreef:
Wat jammer dat ze zo stakerig is geworden zeg...had een erg leuk paard kunnen zijn! Viel me wel meteen op dat ze totaal niet over dr rug loopt, probeer lager en ronder in te stellen! Maargoed, tis je 2e keer erop en dan kan je niet veel verwachten zeker niet als ze moeilijk is! Mag je haar nog vaker rijden?

Het is echt heel moeilijk om haar over haar rug te laten lopen. Ze is best wel stug, misschien word het na een paar keer beter. En idd net mijn 2e keer erop, en dat is wennen Haha!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:57

Heej Jen, nou ik vind dit al heel knap ten eerste ze heeft al een tijd niks gedaan, en ten tweede rij jij altijd op een kleintje Haha! en dit is ineens een stuk groter. Ik zou zeker lekker even blijven rijden( zolang het kan iig) en proberen haar weer een beetje door te rijden, en dan met de tijd komt de soepelheid vanzelf wel Haha!

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 20:58

mariellexxx schreef:
Heej Jen, nou ik vind dit al heel knap ten eerste ze heeft al een tijd niks gedaan, en ten tweede rij jij altijd op een kleintje Haha! en dit is ineens een stuk groter. Ik zou zeker lekker even blijven rijden( zolang het kan iig) en proberen haar weer een beetje door te rijden, en dan met de tijd komt de soepelheid vanzelf wel Haha!

Ze is wel gereden hoor! Maar niet op Z-2 niveau Knipoog

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:12

Jammer dat ze stijgert! Best wel een mooie dame.. Setje is ook erg leuk OK dan!

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:21

Leuk paard om te zien. Wat me opviel, is dat je idd. zoals je zelf al aangaf erg ineengedoken op het paard zit. En ik denk dat het goed is dat je je dekje wat beter verdeeld onder het zadel, de achterkant van je zadel ligt op de rand van het dekje, lijkt me ook niet fijn voor het paard.

Mijn merrie heeft ook af en toe de neiging om te gaan steigeren of bokken bij het wegrijden of aandraven. Het enige wat bij haar helpt is goed voorwaarts houden en even duidelijk met mijn stem laten weten dat ik niet gediend ben van dat gedrag.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:56

het is een mooi paard, maar hij zet zich helemaal vast in de bovenlijn. Misschien kun je hem af en toe even longeren (eventueel voor het rijden) om hem wat soepeler te krijgen en meer over zijn rug te laten lopen. voor de rest veel succes met hem!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:03

Mij viel ook al op dat ze totaal niet over de rug loopt. Misschien zit er wel een connectie tussen het niet over de rug lopen en het staken. Ik zou een fysio of manueel therapeut naar die rug laten kijken. Dan weet je in ieder geval zeker of het staken al dan niet veroorzaakt wordt door een lichamelijk probleem en kun je daar je training op afstemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:12

Vraagje:
Waarom moet een paard dat al een behoorlijke tijd niet op niveau gereden is en iets basics als een overgang stap-draf niet lekker uitvoert, al appuyementen en galopwissels uitvoeren?
De basisvoorwaarden zijn niet aanwezig, dat geef je zelf al aan, maar TOCH ga je dan de knopjes uitproberen.
Dat snap ik niet?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:42

mankeert het paard niets? Zo te zien vindt het paard het werken niet echt leuk. Kijkt op elke foto erg zuur. Misschien het dressuren meer afwisselen met andere dingen zodat ze meer plezier in het werken krijgt.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:53

joeylover schreef:
mariellexxx schreef:

Ze is wel gereden hoor! Maar niet op Z-2 niveau Knipoog

Ja dat snap ik, maar ik snap ook dat zo'n paard weer helemaal moet wennen enzo. Met alle oefeningen die je noemt Haha!
Maarre.. het ziet er niet slecht uit.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:55

He,
Wat grappig ik herken het daar..
Is dat die schimmel die steeds bij Joey in de wei staat? Ik vind het er mooi uitzien hoor. Ik heb je gisteren nog zien rijden; toen je geloof ik les had, want er stond iemand bij je in de bak..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:21

Mijn idee is ook dat dit paard wat mankeert,
een paard wat in het verleden Z2 heeft gelopen zou met een basis drafje niet zo'n probleem mogen hebben.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:26

je kan toch ook even aanzien hoe het verder verloopt en dan alsnog beslissen of je haar houd of niet?!Het is volgnes mij geen vals paard wat stijgerd om te kl*ten.Ik zou haar gewoon lekker los maken,longeren met Pessoa en met rijden op veel verschillende houdingen instellen.een beetje moeite doen voor je zon paard meteen weer verkoopt kan geen kwaad hoor!ALs het toch gewoon iets lichamelijks is(stijfheid) en niet een karakter fout,vind ik het niet eerlijk dt zon beest dan maar meteen weer weg moet...

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:42

Is dit Nobility?? Komt me namelijk erg bekend voor! Het blijft een mooi beestje, jammer dat ie zo aan het staken is momenteel...

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 14:09

Ik zal haar idd eens longeren met pessoa, misschien dat dat helpt. Vandaag ga ik weer rijden, kijken of het beter gaat ze stond ook al 3 dagen stil.

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 14:11

TypicalDutch schreef:
Is dit Nobility?? Komt me namelijk erg bekend voor! Het blijft een mooi beestje, jammer dat ie zo aan het staken is momenteel...

Ja, is Nobilty Haha!
Het staken ging gisteren goed gelukkig.

Saartjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:36

Mooi paardje . Je ziet inderdaad wel het grote verschil tussen jou op het paard en op de pony maar dat komt allemaal wel met de tijd . En die pony vind k echt om van te kwijlen !!

nicolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:14

leuk dier, commentaar is al gegeven, (oftewel commentaar), maar k zie dr altijd in t land staan, ( kom dr vaak langs met marcelle Haha!)

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 15:56

nicolina schreef:
leuk dier, commentaar is al gegeven, (oftewel commentaar), maar k zie dr altijd in t land staan, ( kom dr vaak langs met marcelle Haha!)

Jullie zijn aso met die grote vrachtwagen te toeteren Knipoog
Vooral Albert doet dat haha Haha!

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:28

Is Nobility niet op Texel geboren en opgeleid en daarna doorverkocht naar Oostenrijk? Waarna ze(hij?) vervolgens weer werd door verkocht in Nederland?? Als het die Nobility is (waar deze foto's wel erg veel op lijken!), dan is het inderdaad de Nobility die ik ken. Op Texel was Noby eigenlijk altijd heel makkelijk...?