Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
scheelt natuurlijk per paard, maar bij de meeste dieren kan ik er wel meteen heel licht met het been aankomen. Voel het wel aan wanneer ik het beter bij een kleine stemhulp kan houden.
Kaja schreef:Beetje vreemd.... denk je dat een paard reageert als hij kuitdruk of een beenhulp krijgt???
Je zou blij mogen wezen als het dier je laat zitten.
Hij zou het als een eventuele aanval kunnen gaan zien hè? Je weet wel, een tijger op zijn rug met de klaaien om zijn ribben......![]()
Als je tijdens het mak maken gaat longeren met een ruiter op de rug, dan staat alles nog steeds in teken van diegene in het midden!
De ruiter doet niets, zit zo stil mogelijk, gaat mee met de beweging en krijgt eigenlijk een soort lift!
De (stem)hulpen komen nog steeds van degene af die longeert!
Niet meer en niet minder.....![]()
Tenminste zo doen wij het!
daffydaffy schreef:(doorzitten is in het begin de beste optie)....
.....

Kaja schreef:Beetje vreemd.... denk je dat een paard reageert als hij kuitdruk of een beenhulp krijgt???
lachmar schreef:Kaja schreef:Beetje vreemd.... denk je dat een paard reageert als hij kuitdruk of een beenhulp krijgt???
Een paard reageert wel degelijk.
Dan geef jij maar is een gewone kuithulp als je voor het eerst op een paard zit.
Ik denk dat de meeste ervandoor schieten.
Maar daarom doe ik dus een lichte kuithulp met de nadruk op lichte en omdat ze dit nog niet kennen geef ik er ook stemhulp bij.
Reageert ie hier niet op dan komt het mannetje in het midden erbij.
Zo is hoe ik het doe.
!
Citaat:Je moet juist niet door gaan zitten.

Kaja schreef:
Een paard reageert wel degelijk.
Dan geef jij maar is een gewone kuithulp als je voor het eerst op een paard zit.
Ik denk dat de meeste ervandoor schieten.
Maar daarom doe ik dus een lichte kuithulp met de nadruk op lichte en omdat ze dit nog niet kennen geef ik er ook stemhulp bij.
Reageert ie hier niet op dan komt het mannetje in het midden erbij.
Zo is hoe ik het doe.
!
Als jou paarden tijdens het zadelmak maken bij de ALLEREERSTE KEER aandraven goed reageren op kuitdruk, prima toch?? Succes!!