Tuiger@springwork met barefoot!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Tuiger@springwork met barefoot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 21:12

Jaja een geweldige combi, met daarbij dat dit zijn eerste echte keer springen onder het zadel was, en ikzelf dat al een jaar of 5 niet meer gedaan heb Clown En dat is wel te zien Lachen
Hij is nog heel erg aan het zoeken hoe hij het beste kan springen, en ik hoe ik het fijnste kan zitten. Een springtalent gaat het waarschijnlijk nooit worden Lachen
Maar we hebben allebei lol gehad, en de volgende keer iets hoger!
Het hoogste vandaag was 70cm (hoog zat voor mij Haha!)
Springen met de barefoot viel me alles mee, ik zat er heerlijk op!

Afbeelding

Als ik mijn knieen heel hoog optil, dan hoef ik niet te springen Knipoog
Afbeelding

Ohoh die ellebogen Bloos
Afbeelding

Afbeelding

Hier word het iets beter
Afbeelding

Daarna nog even balkjes gegalopeerd
Afbeelding

Mowoah

Re: Tuiger@springwork met barefoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:15

Mooi paardje!
Zo slecht vind ik je houding niet hoor Haha! (al helemaal niet als je bedenkt dat je al 5 jaar niet het gesprongen Clown )
Zo te zien heb je het weer helemaal te pakken Pling

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:16

Het ziet er voor een eerste keer best netjes uit.
Alleen op de eerste foto's geef je je handen teveel mee waardoor het moeilijker wordt weer controlle te krijgen na de sprong. Maar dit weet je al aan het commentaar te zien.
Voor de rest heb je een leuk paardje en zijn jullie een mooie combi Lachen

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:17

Ziet er leuk uit! Na een paar keer gaat het heus wel beter ! Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:55

Super hoor OK dan!

Ziet er echt niet verkeerd uit, vind het al knap genoeg springen met een barefoot Knipoog
Dat jullie nog wat onwennig zijn is toch niet gek? dat Regiel niet uitzichzelf de voetjes van de vloer haald zegt al genoeg denk ik Clown

Die laatste foto is Cool ... hing..... hing............ Wow!

Lekker veelzijdig paardje Lovers

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:52

ziet er helemaal zo slecht niet uit hoor.... Lachen En het is fijn om te zien dat springen met boomloos gewoon gaat... Knipoog Clown

Leuke foto's !

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 12:43

Dat dat er nog eens van zou komen. Woon ik samen met je in 1 huis vertel je me ook niet even dat je ehbt gesprongen moet ik het weer op internet zien Haha! .
Ziet er leuk uit zeg! Ik heb niet zoveel verstand van houding bij het springen. Maar aan de reacties te zien zat je er goed op voor iemand die het zo lang niet heeft gedaan. Volgende keer WEL even zeggen wanneer je weer wat hoger hebt gesprongen he Knipoog .
succes met em Tong uitsteken

marina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 13:36

Es: de volgende keer mag je mee, om de hindernissen die regiel in elkaar stampt op te bouwen Tong uitsteken
Cissie: Hij begint idd steeds veelzijdiger te worden! Springen met een barefoot stelt niets voor hoor, ik had het veel moeilijker verwacht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 14:24

Ziet er goed uit marien!, hij vind t inderdaad wel leuk he haha.. de 4e foto is wel erg leuk! Je zou inderdaad zeggen dat je met een barefoot wat lastiger kon springen, maar dat valt dan nog geen eens tegen! En je houding... je wist al hoe ik erover dacht Tong uitsteken

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 14:26

marina schreef:
Es: de volgende keer mag je mee, om de hindernissen die regiel in elkaar stampt op te bouwen Tong uitsteken

Jeeej... Haha! Mag ik weer zo charmant er achter gana staan. 5 euro per uur dat weet je he Vingers aflikken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 14:30

esziiY schreef:
marina schreef:

Jeeej... Haha! Mag ik weer zo charmant er achter gana staan. 5 euro per uur dat weet je he Vingers aflikken .

Dat zou ik niet pikken hoor haha nou mijn tarief is 7,50 per half uur Haha!... dan doe je toch iets niet goed hoor hahaha

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:50

Ziet er goed uit Marientje!!! Dat belooft zeker wat voor onze vakantie!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 21:07

Es: je mag blij zijn dat je mee mag Tong uitsteken Haha!
Carool;Kijken of we wat boomstammetjes tegen komen Cool

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:20

[***] schreef:

Dat zou ik niet pikken hoor haha nou mijn tarief is 7,50 per half uur Haha!... dan doe je toch iets niet goed hoor hahaha

Ja, vriendenprijsje Haha!

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:21

marina schreef:
Es: je mag blij zijn dat je mee mag Tong uitsteken Haha!
Carool;Kijken of we wat boomstammetjes tegen komen Cool

Ja, dat is waar. aangezien ik nooit mee mag zal ik het voor jou gratis doen Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:24

Sorry ik ga niet meehuichelen, ik vind je houding slecht. Waarom zo naar beneden kijken voor zo'n klein huppeltje, en daarmee het paard uit balans brengen? Je handen/armen had je zelf al opgemerkt. Zeker met een paard wat ook geen aangeboren talent is zo te zien, is het handig om zelf netjes te zitten. Op deze foto's impliceert jouw lichaam dat er een muur van 2 meter staat ipv een klein huppeltje.

Ik hoop dat ik je hiermee niet ontmoedig, maar juist aanmoedig om aan je eigen houding te werken. Je paard zal je er dankbaar om zijn.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:01

Sonja schreef:
Sorry ik ga niet meehuichelen, ik vind je houding slecht. Waarom zo naar beneden kijken voor zo'n klein huppeltje, en daarmee het paard uit balans brengen? Je handen/armen had je zelf al opgemerkt. Zeker met een paard wat ook geen aangeboren talent is zo te zien, is het handig om zelf netjes te zitten. Op deze foto's impliceert jouw lichaam dat er een muur van 2 meter staat ipv een klein huppeltje.

Ik hoop dat ik je hiermee niet ontmoedig, maar juist aanmoedig om aan je eigen houding te werken. Je paard zal je er dankbaar om zijn.
Succes!

Ik vind dat je nu wel erg hard bent, dat haar houding nou niet die van dubbeldam is, dat weten we wel, maar ze geeft zelf duidelijk aan, dat ze al 5 jaar niet gesprongen heeft en dat haar houding nog niet goed is, EN dat er wel aan wordt gewerkt.
Citaat:
en ikzelf dat al een jaar of 5 niet meer gedaan heb En dat is wel te zien
Hij is nog heel erg aan het zoeken hoe hij het beste kan springen, en ik hoe ik het fijnste kan zitten.

Dan snap ik niet waarom je neerhalend doet? Ik vind dat het er prima uit ziet voor iemand die al 5 jaar niet gesprongen heeft en het wel wil gaan oppaken met een groen paard (qua springen). kritiek is nooit erg, maar vind niet dat je jonge appels met rijpe appels moet gaan vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:09

[***], ik plaats mijn opmerking (zeer) bewust, als gezond tegenwicht tegen de 'o nee prima hoor'-reacties van hierboven. Die houding is gewoon echt niet best! Dus waarom zou je daar dan zo ophemelend over gaan doen?
JUIST op een jong paard is je houding belangrijk, om het dier te HELPEN in plaats van TEGENWERKEN en UIT EVENWICHT brengen wat hier te zien is op de foto.

Bovendien, als je mijn laatste regel leest, dan zie je WAAROM ik dit plaats, en dat is dus absoluut niet om te ontmoedigen.

Mensen raak toch eens niet altijd meteen zo over de kook als er eens niet iemand meteen ooooohhhh en aaaaahhhh roept. Dat slijmerige gekwaak daar schiet je toch immers niks mee op...
(Overigens al helemaal prachtig dat iemand anders dan ts in de wiek geschoten is.... Te weinig te doen?)

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:10

Ach, je zit is niet fantastisch, maar dat weet je zelf ook wel. Knipoog
Ik vind het er heel grappig uitzien.
En jullie hebben lol, dat is het belangrijkst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:24

Sonja schreef:
[***], ik plaats mijn opmerking (zeer) bewust, als gezond tegenwicht tegen de 'o nee prima hoor'-reacties van hierboven. Die houding is gewoon echt niet best! Dus waarom zou je daar dan zo ophemelend over gaan doen?

JUIST op een jong paard is je houding belangrijk, om het dier te HELPEN in plaats van TEGENWERKEN en UIT EVENWICHT brengen wat hier te zien is op de foto
.

Ik ben het helemaal met je eens hoor, dat een jong paard moet helpen, maar ik vind dit er toch echt niet zo uitermate slecht uitzien? Het is niet ideaal, want dan zou je alle paarden naar de (inter)nationale springruiters moeten brengen, om ze te "beleren" en er dan vervolgens zelf mee te gaan springen. Ik vind dit wel een beetje uit het verband gerukt moet ik eerlijk zeggen. Je hoeft het niet te verhemelen, maar Er wordt aan gewerkt, dit is dus niet iets van blijvend aard. Er zit verbetering in.

Citaat:
Bovendien, als je mijn laatste regel leest, dan zie je WAAROM ik dit plaats, en dat is dus absoluut niet om te ontmoedigen.

Mensen raak toch eens niet altijd meteen zo over de kook als er eens niet iemand meteen ooooohhhh en aaaaahhhh roept. Dat slijmerige gekwaak daar schiet je toch immers niks mee op...
(Overigens al helemaal prachtig dat iemand anders dan ts in de wiek geschoten is.... Te weinig te doen?)

Kritiek is wel welkom hoor, mits terecht, niet iedere ruiter heeft nou eenmaal alles in 1 keer perfect onder de knie. Als jij 5 jaar niet auto gereden had, dan zou je ook even in willen komen.. (ik wel tenminste) even kijken hoe het ook al weer ging... Veel dingen zijn automatisme, maar sommige dingen, moet je gewoon weer op oefenen.
in de wiek geschoten? nee hoor Ik geef alleen maar mijn mening. Wat de Ts er zelf van vind, kan ze altijd zelf nog zeggen, daar sta ik verder buiten. ik persoonlijk vind dus dat je er erg hard tegenover staat.
heb niet te weinig te doen Haha! (zit lekker in mn pauze Vingers aflikken )

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:21

als ik eerlijk mag zijn ziet het er een beetje onhandig uit..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:28

Leuk met een barefoot! Doe ik zelf ook Tong uitsteken
Hij bevalt je wel goed zo te zien Knipoog

marina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 19:31

Haha geinig Haha!
Ik zei zelf toen ik de foto's zag ook meteen, goh het lijkt wel of ik over 1.50 heen moet Vork
Maargoed, ik weet dat mij houding verre van optimaal is, en ik weet dat het al stukken verbeterd is sinds dat ik hem kocht Lachen Het is nu (na een half jaar!) nogsteeds mij grootste aandachtspunt met rijden.
Met springen ga ik zo overdreven naar voren zitten omdat ik bang ben hem in zijn mond te zitten, maar hem verder niet in de weg zitten is ook belangrijk natuurlijk!
Ach het gaat vast ooit nog weleens goed komen met ons Cool

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:20

Sonja schreef:

Succes!

dan wil ik jou weleens op een paard zien als het paard lang niet heeft gesprongen en de ruiter ook niet. Knipoog

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:30

Sonja schreef:
JUIST op een jong paard is je houding belangrijk, om het dier te HELPEN in plaats van TEGENWERKEN en UIT EVENWICHT brengen wat hier te zien is op de foto.

Heeft marina om advies gevraagt? Nee, dus hou die opmerkingen toch maar even voor je!