oudje mariska@springwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

oudje mariska@springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 19:44

Donderdag hebben we gesprongen met mariska. Mariska heeft nog niet vaak gesprongen en het was ook een beetje testen dus.
Het materiaal is niet egt geweldig maar wat anders hebben we niet Knipoog
Ching-Yi had geen rijkleding bij haar dus had ze van mij geleend en niet op haar schoenen letten zecht ze Vingers aflikken
onze houding is niet echt geweldig maar er wordt natuurlijk aan gewerkt. en Ching-yi heeft ook veel vaker en hoger gesprongen dan mij Clown
bij mariska weet je ook nooit of ze springt of niet. dus dat is ook al moeilijker Vingers aflikken
Afbeeldingdit is het lieve oudje Clown van bijna 27 jaar Haha!
Afbeeldingikke op mariska...was haar aan het belonen Vingers aflikken
Afbeeldinghier lijkt ze veeeeeeel kleiner dan ze is Clown (foto van bovenaf genomen)
Afbeeldingching-yi op mariska Tong uitsteken diej staart en koppiej Tong uitsteken
Afbeeldingin draf...en ja als je drijft dan gaan diej ore naar achter Clown
Afbeeldingweigering voor zon klein dingetje...ja dat ding is eng Koe (is er van tevoren al over geweest Knipoog )
Afbeeldingen erover Haha!
Afbeeldingrare foto Bloos wat lijken we dik Boos! Vingers aflikken
Afbeeldingching op mariska springe... Pling
Afbeeldingvan achteren.. diej oortjes Haha! Haha!
Afbeeldingen poseren Vork
Afbeeldingbeetje donker sprongetje met mij Clown
Afbeelding*jeeej...leuke hindernis Haha! *
Afbeeldingen toen ching nog..zonder cap Nagelbijten / Gniffelen was ze vergete Clown kwamen we pas achter toen we de foto's hadden gemaakt Bloos
Afbeeldingmijn voeten Bloos!
Afbeeldingen nog een gewoon fotootje Tong uitsteken
Afbeeldingcheck dat beentje Knipoog was wel een weigering Dromen
Afbeeldinglol met mariska Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding*waar moet ik mun pootjes neerzetten? Vork * Vingers aflikken
Afbeeldingweigering Cool
Afbeeldingkan ik dat eten? Vork
Afbeeldingsjattig Haha!
Afbeeldingikke met mariska
Afbeelding
Vingers aflikken Afbeeldinglieve mariska na het rijde Haha!
Afbeelding Knipoog

dat waren de foto's
hier zijn de filmpjes Haha!
http://www.zippyvideos.com/53585959245485.html Mariska dacht echt wat is dat voor een ding Vingers aflikken

http://www.zippyvideos.com/116278625245505.html Uhm...eerste keer he Bloos

http://www.zippyvideos.com/53844862245535.html dit is al beter Haha!

http://www.zippyvideos.com/78528569245545.html ching-yi springe

http://www.zippyvideos.com/70343318245705.html balkje af Bloos

http://www.zippyvideos.com/163822204245715.html springe

http://www.zippyvideos.com/107346867245745.html whaha mariska springen...tja wat ik allemaal zeg Clown

http://www.zippyvideos.com/72547417245775.html balkje..hoor ching Tong uitsteken

http://www.zippyvideos.com/36637814245785.html zow lief:d Haha! Pling Vingers aflikken

http://www.zippyvideos.com/60715610245795.html met ching en het ziet er zo makkelijk uit:P

http://www.zippyvideos.com/9992672245805.html schieke weigering ching

http://www.zippyvideos.com/103979449246015.html mien commentaar:P

http://www.zippyvideos.com/10813664246025.html goeie sprong

dat was het weer Pling

commentaar van onszelf: tenen naar binnen, soms wat meer meegaan en soms ook handen hoger houden

groetjes ons Knipoog

unicorn_kiss

Re: oudje mariska@springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:47

ziet er niet slecht uit!

aangezien ik vind dat haar rug erg doorgezakt is, lijkt het me niet best om te veel met haar te springen

da's mijn mening

maar erg netjes, leuke knol Knipoog

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:48

Misschien moeten jullie eens springles nemen. Want jullie houdingen zijn allebei niet zo goed Knipoog

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:55

Steffie89@ Zo haha komt hard over! Maar idd je hebt wel gelijk, maarja miss doen ze het ook gewoon voor de lol!

Vind die doorgezakte rug wel best eng..

Ziet er verder leuk uit:)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 20:00

bedankt voor jullie reacties Haha!

veel springen zal ik niet met haar doen...dit is ook de 4e keer geloof ik in bijna 5 jaar.
heb eerst heel laag met haar gesprongen als ik al sprong. ik geloof 30 cm.
dit was de 1e keer wat hoger.

zouden allbei wel springeles kunnen gebruiken ja...maar waar Clown op de manege springen we wel eens maarja...niet veel Huilen Vingers aflikken

ik denk niet dat ze veel last heeft van haar rug...maar let er wel mee op Knipoog

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:08

Ik zou niet met haar springen, het is helemaal niet erg om een oud paard beweging te geven. Is juist goed voor de gewrichten, maar je moet je natuurlijk wel aanpassen aan hun leeftijd. Je kan beter rustige ritjes maken of misschien wat balkjes draven. Knipoog

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:15

silverxxhein schreef:
Steffie89@ Zo haha komt hard over!

hmm, misschien jou mening, maar ik vond dat ik het er netjes neer had gezet. Ik denk het namelijk veel harder, dan dat ik het typ Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:22

Leuk!!!, Enne.. Volgende keer Tong uitsteken ga ik mee doen. met z'n drieen Tong uitsteken

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:26

Leuke pony, maar ik zou inderdaad niet te vaak gaan springen met zo'n oude pony. Lekkere stapritjes maken.
Ik zou trouwens ook geen balkjes gaan draven, is veel te inspannend voor zo'n oud paard. Een enkele keer kan wel eens, maar je moet er geen dagelijks ritueel van gaan maken.

Nog veel plezier met je pony!

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:30

Wat springen jullie veel! met mijn 20-jarige pony die echt op goede gezondheid en conditie is spring ik ong. 10 sprongetjes en rij bijna nooit langer dan 1/2 uur, ook springt ie maar 3x in het jaar ofzo! Nee, 1 sprongetje moet nog wel kunnen, maar meer zou ik echt niet meer doen!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:31

nou mariska vind dat wel leuk en ja waarom heb je anders les dus ik neem aan dat hen wel op jullie let, en wat zie ik Lightje en Wietske in de wei Tong uitsteken nou veel plezier ermee en leer ze!!! En zo vaak springt maris toch ook niet, was al lang geleden en dan voor een keer kan dat geen kwaad, vergis je niet in een oud paard.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:34

Citaat:
Ik zou trouwens ook geen balkjes gaan draven, is veel te inspannend voor zo'n oud paard.

Liever dat dan dat ze met de pony gaan springen! Komt er tenminste niet zoveel gewicht op de voorbenen. Een rustig buitenritje is sowieso het verstandigst, maar dat zei ik al Bloos

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 20:36

allemaal bedankt voor de reacties..
maar mariska kan het nog goed aan anders zou ik het ook niet doen Knipoog
ze wil zelf nog en voor rustige stapritjes is ze nog veel te fit.
net zoals whisperke zegt: vergis je niet in een oud paard (ze kunnen veel Knipoog )

[***]: haha is goed Clown maar is geen springen dan hoor....dat komt later miss nog uns Vingers aflikken

manonnetjoe: aanpassen aan hun leeftijd, maar ook aan wat ze nog kunnen en willen vind ik Bloos

edit: en voor een keertje kan het tog geen kwaad...ik doe het echt niet elke week hoor Knipoog zkr niet. (staat al in de teks)

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:41

manonnetjoe schreef:
Citaat:
Ik zou trouwens ook geen balkjes gaan draven, is veel te inspannend voor zo'n oud paard.

Liever dat dan dat ze met de pony gaan springen! Komt er tenminste niet zoveel gewicht op de voorbenen. Een rustig buitenritje is sowieso het verstandigst, maar dat zei ik al Bloos

Wat denk je dat vermoeiender is, een paar lage sprongetjes, of vaak balken draven? Probeer het zelf maar eens uit, merk je het vanzelf!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:44

Ik heb niks gezegd over ''vaak'' hoor Knipoog

DEESenJAMBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 06:35

Leuke pony, alleen die schoenen van dat meisje met die witte broek Lips are sealed Nagelbijten / Gniffelen

Ik denk alleen dat als jullie "aanklooien" met een pony jullie minder hoog moeten springen. Dan hoef je niet zo op je houding te letten want dan is het een huppeltje. Er komt zoals de andere zeggen erg veel gewicht op de voorbenen, en het blijft een oude pony. En ik zie dat je ook geen bescherming om heb.

Tuurlijk kan je af en toe springen, lekker juist dat de pony in beweging blijft! Maar spring dan wat minder vaak over de sprong en wat minder hoog.

Het is ook erg gemakkelijk om te zeggen: neem les of wat dan ook maar soms heb je dat niet tot je beschikking in de buurt of is het te duur, dus snap dat jullie daar niet aan kunnen beginnen misschien. Maar wees dan gewoon wat voorzichtiger zo gaat je pony'tje ook nog wat langer mee. Ach gut

Veel succes nog!

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 08:54

Pattypaard schreef:

manonnetjoe: aanpassen aan hun leeftijd, maar ook aan wat ze nog kunnen en willen vind ik Bloos

als een pony zo vaak weigerd voor zon lage hindernis zal tie het ook niet zo prettig vinden lijkt mij Clown

Maar in mijn ogen wordt je steeds minder paardvriendelijk aangezien je andere topic ookal zo "paardvriendelijk"was (Magic en Nike@work.+ nieuwe digi(super veel foto's en film))

Ik vind het geweldig dat er nog iets gedaan wordt met zo'n omatje maar je moet goed naar haar kijken wat ze wil! Aangezien ze zo'n "onstabiele" rug heeft....

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 08:57

hoe oud is je pony?

en moet je geen peesbeschermers om met springen? vooral over zulke gare planken :S

maar wel een hele lieve pony, mooie uistraling heeft ze, en een mooie kleur.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 09:13

Okay ik heb een paar opmerkingen:
1. de houding van beide ruiters is slecht, en daarmee wordt de pony alleen maar gehinderd
2. De pony is oud, heeft een doorgezakte rug, dus ik vindt het erg onverstandig om ermee te springen!
3. De pony ziet er niet uit alsof ze hier veel plezier aan beleeft, ze weigert idd niet voor niks, t koppie ziet er hier en daar bijzonder ongelukkig uit en de staart zwiept niet voor niets!
3. Hindernismateriaal is echt slecht, en vraagt om blessures.
4. als je dan toch met een oude, doorgezakte pony, over een slecht hindernisje wilt gaan, zet hem dan zo laag mogelijk, en bescherm je pony door peesbeschermers ed. en door een gelpad onder je zadel om de klap op de rug te verzachten.

Dit is mijn mening, ik ken zat oudere pony’s die heel graag zouden willen springen, en zou ze graag een plezier doen, maar een ouder paard is veel blessuregevoeliger, en ook al wordt ie enthousiast, het is de kennis en vaardigheid van de ruiter die de pony dan moet beschermen!

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 09:34

nou meiden ik ga jullie niet verder afkraken ik denk dat jullie het nu wel weten

mare wel wat met de opmerkingen doen he!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:05

Oké over het springen met een oude pony hebben jullie nu wel genoeg commentaar gehad.
Als je geen hindernissen hebt, gebruik dan een ronde balk (weidepaaltjes kun je vast wel ergens vinden) Zo'n platte balk is voor de pony wat moeilijker te zien en kan flink hard aankomen op haar oude benen.
Rijtechnisch gezien vind ik dat jullie vriendelijker mogen rijden. Beiden lijken jullie de pony met het aanrijden om te trekken voor de hindernis. Gewoon netjes blijven rijden. Zachtjes een ophouding met je hand, buitenbeen erbij en sturen met je zit. Je pony is oud, een hele scherpe wending kan funest zijn voor haar benen en ik neem aan dat je nog langer plezier van haar wilt hebben.
Houd haar ook recht boven de sprong, ervoor en erna. Je maakt het jezelf en de pony veel te moeilijk door alle kanten op te gaan na en voor de hindernis. Houd de pony netjes tussen je benen en rijd gewoon rechtdoor.
Ook met het aanrijden, BLIJVEN rijden! Het is geen automaatje dat er zomaar overheen gaat als jij een beetje voorover gaat zitten! Gewoon op je kont blijven zitten, pony blijven rijden, schouders naar achteren en pas bij de afzet in de verlichte zit. Aan jullie verlichte zit moet ook flink gewerkt worden, dit kun je het beste droog oefenen. gewoon in draf of galop. Vooral op dit filmpje: http://www.zippyvideos.com/60715610245795.html is te zien wat jullie allebei doen. Jullie blijven achter in de sprong, gaan bij de afzet even staan, maar gaan daarna zitten en houden veeel te veel druk op de teugels. Zo is het natuurlijk niet raar dat je pony er niet meer overheen wilt!
Als ik jullie was zou ik eerst wat meer oefenen op jullie zelf en dan met name houding en het geven van de hulpen. Als je geen les kunt krijgen, help dan elkaar! Kijk rond op internet/boeken/films hoe het rijden wél moet en geef elkaar zo instructies. Ik denk dat de pony jullie dankbaar zou zijn wanneer jullie wat vriendelijker gaan rijden.
Blijven oefenen en streng zijn voor jezelf en dan komt het helemaal goed! OK dan!

hoi666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:58

is het erg als ik t zielig vind voor t beessie?
dat ruggetje en ik vind hem/haar zo dun!!!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 20:25

het springen was ook voor een keer...en dus niet voor vaker hoor Knipoog
ik snap het wel en zal ook zeker iets met de tips gaan doen.
Rowie_lover: zo vaak weigerde ze ook weer niet en ze ging er met haar oren naar voren op af en je merkte dat ze het wel wou.
nathalie25: ga ik zeker doen Vingers aflikken
Annetje: ik kon alleen dat vinden. ik snap je wel maar we hebben het ook maar een keer geprobeert. ik ga zeker wat aan mijn houding proberen te doen maar of dat gaat lukken met mijn rug Bloos Bloos Bloos
het lijkt volgens mij onvriendelijker dan het in het echt is. maargoed vriendelijker rijden zouden we eens kunenn proberen maar dan moet de pony ook nog luisteren. de pony kan er ook voor zorgen dat je soms zo moet doen Knipoog maar proberen ga ik zeker Vork Bloos Pling
hoi666: je moet zelf vinden wat je ervan vind maar dat ze dun is wordt erg aan gewerkt..word veel bijgevoert.
groetjes patty.
tips zijn nog welkom Knipoog

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:51

auwieeeeeejj....met zulke schoenen rijden, en dan ook nog springen......auccchhhhhh

ook vind ik het hindernismateriaal een beetje gevaarlijk, die plank!!!

wel een knappe knol (stoer kleurtje) Pling Pling Pling Pling

en ik zou ook niet echt meer springen want dat is slecht voor de benen en die rug ziet er ook doorgezakt uit maar ik heb het doorgezakter gezien

ook lijkt het me niet zo fijn voor het paard want jullie gaan niet zo heel goed mee in de sprong en dat is niet zo goed voor het rugje Boos!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:02

thihi ja mijn kleding Bloos Nagelbijten / Gniffelen Bloos maarja had niks anders bij...........(en het is wel gewoon een rijbroek hoor Knipoog )
en tja over de houding: het ligt ook wel aan ons(tuurlijk) maar ook wel aan de pony....bij Mariska weet je nooit of ze nu gaat springen of niet...soms gaat ze schots en scheef op de hindernis af en dan denk je...dat gaat niks worden en dan opeens woppa Mariska zeilt eroverheen...en tja wat de houding dan betreft...dan krijg zoiets raars heh Clown maar er wordt zeker aan gewerkt..en idd zoals pattypaard het al zegt...volgens mij ziet het er ook slechter uit dan in het echt....want zoals ik op de foto's zag...is heel anders dan op mijn eigen verzorgpony.
Maar we springen helemaal niet vaak....en tja het materiaal Bloos maar we konden zo snel alleen maar dat vinden en is maar eenmalig...heel misschien nog eens een keer maar echt niet vaak.......en is idd wel fijn om peesbeschermers en kogelbeschermers om te doen...maar die heeft ze niet en den dat een maatje full haar niet past.
En Mariska vindt het wel hartstikke leuk alleen is het soms wel nog wat eng.....en ze gaat ook fijn met haar oortjes naar voor op de hindernis af, alleen gaan de oortjes naar achter en zwiept ze met haar staart als je al een klein beetje drijft....
[***]: zeker eens met zijn drieen.....wordt leuk...heb er nu al zin in Knipoog
Manonetjoe: hoor wie het zegt man tttw
en we moeten idd met haar leeftijd rekening houden, maar zoals Pattypaard al zei, moet je ook rekening houden met wat ze nog wil en kan
En we hebben eerst wel balkjesgedraaft hoor...maar dat vond ze volgens mij niet zo super.......ze ging steeds langzamer of juist weer super snel en de oortjes had ze volgens mij toen ook nog wel eens naar achter...en toen we gingen springen klaarde ze opeens op.
maarja....idd jullie moeten allemaal zelf weten wat jullie vinden...we zullen in ieder geval wat doen met de tips Knipoog Haha! en idd kom ik vaker te vroeg uit het zadel...maar ik heb vaak echt geen idee wat ze gaat doen, want ze is ook al een paar keer niet goed uitgekomen en dan springt ze van veraf of ze weigert of ze gooit de balk eraf omdat ze er te laat overheen gaat.
En idd Mariska wordt goed bijgevoerd...maar ze kwam eerst vaker op de foute plekken aan......tjaaaaa en daar kan ze niks aan doen....ze doet echt ongelooflijk veel voor die beestjes...het ziet er wat onvriendelijk uit, maar geloof me, ze hebben het erg goed Knipoog Haha!
Bedankt voor de tips
er komt zeker verandering in Knipoog