Karlos @ dressuurtraining (t is om te smullen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Karlos @ dressuurtraining (t is om te smullen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 22:10

Vandaag ff flink gewerkt met mijn lieveling.
Hij was best heet en ongeduldig, maar uiteindelijk kon ik zijn energie mooi en beheerst gebruiken. Haha! Whoosh!
Het staat op foto, maar vraag niet hoe!!! Mijn camera is een beetje aan het doodgaan Huilen Vriendjes zijn?
Dus ik had die van me zus ingepikt, maja die heeft ze heel vriendelijk weer terug gepakt. Bloos
Dus let niet op de kwaliteit (echt jammer)

Afbeelding
We hebben lekker de uitgestrekte draf geoefend (hij is nog niet helemaal stabiel, maar hij werd wel steeds beter in het trainingsuurtje en ging super netjes terug vroeger dus echt niet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een beetje tegen de hand
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou ik hoop dat jullie ze net zo leuk vind als ik, ondanks dat ze verpest zijn. Maar ik heb de beste uitgezocht!

Ps let niet op me te korte rubberen laarzen (t zit voor geen meter als je lange leren gewend bent en me sokken erbovenuit is geen pan). Mijn leren liggen ff thuis.
Laatst bijgewerkt door BailyKarlos op 05-05-05 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessicaaa

Re: Karlos @ dressuurtraining (t is om te smullen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:16

ziet er echt super uit! mooi setje ook, staat echt heel mooi. Ik vind je houding ook echt heel netjes..jammer van de kwaliteit, maar ik vind ze ook heel leuk!

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:54

Wat een lekker dier zeg!!
Maar welke kleur moest je setje zijn Knipoog Haha!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 23:03

Wat wissel jij vaak van setje joh, tijdens het rijden Tong uitsteken

Ziet er super uit! Volgende keer toch terugpikken hoor!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:02

Erg jammer van de kwaliteit!
Wel een mooi paard, kan lekker strekken!

Zit het zadel nou lekker, het lijkt n.l een beetje dat het zadel wat te groot voor je is, ik heb dit zelf ook(Daarom gaat ie ook gauw weg)maar ik schuif door het hele zadel.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:04

Jammer van de kwaliteit van de foto's verder ziet het er wel goed uit hoor! Zijn wel op de mooie momenten genomen..

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:31

Zo'n uitgestrekte draf is leuk, als je hem ook kan rijden Knipoog

Ik zie nergens een foto waarbij je hem eerst terugsluit voordat je hem voorwaarts rijd... Hij valt namelijk enorm uit elkaar en word lang in zn lijf. En hij lijkt iets tegen de hand (mond lijkt op enkele foto's open)

Mijn advies, probeer minder te overdrijven, eerst terugrijden dan naar voren... En hou hem nageefelijk en rond. Bouw die stukken steeds iets verder uit, ik denk dat je nu al een stapje te ver gaat...

Jullie zijn een leuke combi, maar jullie kunnen ongetwijfeld beter Knipoog

PS probeer ook de foto's ook eens recht te trekken, je trekt ze nu scheef waardoor het lijkt alsof hij erg op de voor of achterhand loopt, geeft een vertekend beeld Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:53

Inderdaad, hij is op deze foto's (net als op je wedstrijdfoto's van je vorige topic) veel te lang in z'n lichaam.
Je kan beter een paar keer verruimen op een goede manier dan het steeds maar weer te herhalen want daar wordt je paard echt niet beter van.
Maar je hebt absoluut een leuk paard.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:29

Miss_Petit schreef:

Ik zie nergens een foto waarbij je hem eerst terugsluit voordat je hem voorwaarts rijd... Hij valt namelijk enorm uit elkaar en word lang in zn lijf. En hij lijkt iets tegen de hand (mond lijkt op enkele foto's open)

Mijn advies, probeer minder te overdrijven, eerst terugrijden dan naar voren... En hou hem nageefelijk en rond. Bouw die stukken steeds iets verder uit, ik denk dat je nu al een stapje te ver gaat...

PS probeer ook de foto's ook eens recht te trekken, je trekt ze nu scheef waardoor het lijkt alsof hij erg op de voor of achterhand loopt, geeft een vertekend beeld Knipoog

Dit wilde ik net gaan zeggen. Veel mensen (wel goed te begrijpen) vinden het "leuk"om een geweldige uitgestrekte draf neer te zetten maar vergeten hierbij de voorbereiding. Haast ieder paard kan je vooruit duwen waardoor hij zn benen zal strekken, maar rij technisch is dit niet zoals het hoort. Je kan beter wat minder proberen de show te stelen en ervoor zorgen dat hij in zijn lijf loslaat en vanuit die ontspanning zn passen verruimt. In het begin zal hij, voor jouw gevoel, niet zo lekker sjauwen. Maar geef je dit de tijd, dan zal het absoluut zijn vruchten afwerpen in de toekomst Lachen!

Overigens vind ik het wel een leuk paard Lachen

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:34

Waw, mooi paardje, kan lekker lopen zo te zien. Maar zoals al gezegd zou ik hem ietsje meer bij elkaar rijden, en dan hem eens laten uitstrekken, dan loopt hij niet zo lang als hier. Veel succes!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:56

talented schreef:
Miss_Petit schreef:

Dit wilde ik net gaan zeggen. Veel mensen (wel goed te begrijpen) vinden het "leuk"om een geweldige uitgestrekte draf neer te zetten maar vergeten hierbij de voorbereiding. Haast ieder paard kan je vooruit duwen waardoor hij zn benen zal strekken, maar rij technisch is dit niet zoals het hoort. Je kan beter wat minder proberen de show te stelen en ervoor zorgen dat hij in zijn lijf loslaat en vanuit die ontspanning zn passen verruimt. In het begin zal hij, voor jouw gevoel, niet zo lekker sjauwen. Maar geef je dit de tijd, dan zal het absoluut zijn vruchten afwerpen in de toekomst Lachen!

Overigens vind ik het wel een leuk paard Lachen

Dit is precies wat ik dus ook dacht idd...
Hup gooi maar uit elkaar die zooi ziet er leuk uit maar beest word tig keer zo lang wat denk ik niet jou bedoeling is..
Van te voren dus sluiten daarna in de uitgestrekte draf wel bij elkaar houden en wat bij die van mij ook erg belangrijk is bovenin houden zodat het geen zinkende titanic word! Haha!

Tis een leuk beest maar zou het af en toe oefenen en niet alleen dat!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 15:58

Tja, het is TRAINING en we zijn hier aan t OEFENEN.
jullie kunnen niet zoveel van me verwachten Bloos . Ik vind het al aardig gaan Ja . Jullie hadden me een halfjaartje terug moeten zien toen had ik er helemaal geen controle over Nagelbijten / Gniffelen .
Nu begint het een beetje te komen.
Maar hoe rij je een uitgestrekte draf bij elkaar Verward ? Lijkt me onmogelijk dan is het toch geen uitgestrekte draf meer?
Tis toch dat je in hetzelfde ritme meer ruimte wint? En daarbij niet het contact met de mond soms wat verliest (zoals ik op sommige foto's) en dat ie niet op de voorhand valt. En in regelmaat en beheersbaar opbouwt als afbouwt? Dat is tenminste wat ik heb geleerd Blond .
Natuurlijk zie ik wel dat het niet perfect is, maja ben Anky niet ben ook maar aan het leren. Ik zal een een stukje film laten zien zodat jullie wat specifieker aanwijzingen kunnen geven.

Maar verders zitten er toch mooie stukjes tussen??? Tja we moeten nog een hoop leren Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door BailyKarlos op 06-05-05 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:14

je doet jezelf en je paard wel overkomen als een Anky Knipoog

Maar als jij training alleen hieruit bestaat Haha!
Meid kachel lekker zo door, omgaan met commentaar is weer een kunst apart Knipoog

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 16:19

waarom doe je nu meteen zo gemeen???
Das toch nergens voor nodig??? Me paard en ik hoeven toch niet alles zomaar te kunnen daar oefen je toch voor.
Op mijn protecol stond bij middendraf mag meer. Dan ga je het oefenen en dat is het nog niet goed! Verward
Met commentaar is niks mis maar als het zo moet en nog een trap na ook.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:23

BailyKarlos schreef:
Maar hoe rij je een uitgestrekte draf bij elkaar Verward ? Lijkt me onmogelijk dan is het toch geen uitgestrekte draf meer?
Tis toch dat je in hetzelfde ritme meer ruimte wint? En daarbij niet het contact met de mond soms wat verliest (zoals ik op sommige foto's) en dat ie niet op de voorhand valt.

Hij wordt niet alleen lang in zn passen, maar ook langer in zn lichaam.
Dus zn rug en zn hals. Dat is niet de bedoeling.

En op de voorhand vallen, als je hem goed leert terugschakelen en meer op het achterbeen lopen, word dat ook makkelijker Knipoog

En gemeen... Een mening is dat gemeen?
't is om te smullen' vind ik nu eenmaal niet echt bescheiden overkomen Knipoog

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:28

leuke foto's! echt spijtig dat ze niet duidelijk zijn.. denk dat ze echt heel mooi zouden geweest zijn

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 16:30

Tja, je moet toch iedere keer weer iets orgineels bij je topic naam verzinnen. En deze vond ik wel grappig en volgens mij had niemand zoiets vandaar. Haha!
Dus er zit geen arrogante, zelfingenomen gedachte achter ofzo.

Nu je het me nader hebt uitgelegd wat je bedoelt:
Hoe zorg die dat ie niet zo uit elkaar valt? Zonder dat ie zwaar word of je te heftig inwerkt op de mond, want ik ben meer iemand die alles zacht en licht probeert te rijden. (niet dat ruwe gedoe)
Als je me dat kan vertellen is het nog superder Vork
Laatst bijgewerkt door BailyKarlos op 06-05-05 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:31

BailyKarlos schreef:
Tja, je moet toch iedere keer weer iets orgineels bij je topic naam verzinnen. En deze vond ik wel grappig en volgens mij had niemand zoiets vandaar. Haha!
Dus er zit geen arrogante gedachte achter ofzo.

Nu je het me nader hebt uitgelegd wat je bedoelt:
Hoe zorg die dat ie niet zo uit elkaar valt? Zonder dat ie zwaar word of je te heftig inwerkt op de mond, want ik ben meer iemand die alles zacht en licht probeert te rijden. (niet dat ruwe gedoe)
Als je me dat kan vertellen is het nog superder Vork

Ik zal eens foto's zoeken ter verduidelijking Lachen

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:33

Idd heel jammer van de kwaliteit want je paardje loopt echt netjes!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:37

2 van je eigen foto's onder elkaar

Afbeelding
Afbeelding

Hier zie je een duidelijk verschil!
Op de bovenste:
* paard word lang in de hals
* lang in de rug
* valt uit elkaar en op de voorhand

Op de onderste:
* blijft hij mooi op lengte in de hals, mooi in de aanleuning.
* blijft gesloten
* en blijft netjes op de achterhand

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:45

Ik ga helemaal met Miss_Petit mee. Het steekt me wanneer je zegt dat het onder de training nog niet helemaal correct moet, een paard finaal uit elkaar laten lopen is het andere uiterste. Je kunt beter een uitgestrekte draf rijden die voor het oog niet zo spectaculair is, maar rijtechnisch helemaal oké. Dan kun je daar op voort borduren zodat je met de juiste rijtechnische kwaliteiten ook een spectaculair beeld krijgt. Niet banketstaaf bedoeld, maar volgens mij moet je eerst een stapje terug doen, zodat je een meer gedragen uitgestrekte draf krijgt. Let niet te veel op het plaatje, dat komt vanzelf.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:53

In de B hoef je maar enkele passen middendraf te tonen, het is dus niet nodig om je paard helemaal uitelkaar te jagen.
Je kan het beter goed voorbereiden in de hoek en op de diagonaal duidelijk verschil laten zien en daarbij vooral de overgang terug niet vergeten, de meeste ruiters tonen die overgang onvoldoende. Naar mate je verder komt in training kan je je middendraf steeds verder uitbouwen. Door in je trainig 30x je paard helemaal uitelkaar jagen heeft geen enkele zin, daar wordt het zeker niet beter van.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:02

Miss_Petit schreef:

Ik ben het hier niet helemaal mee eens, ik citeer uit het jury cursus boek: "bij de middendraf / uitgestrekte draf staat de ruiter het paard toe het lichaam, hoofd en de hals te verlengen, waarbij het paard met het hoofd wat meer voor de loodlijn mag."

Het enige wat ik zo aan de foto's ( gemaakt van een video zo te zien)
kan zeggen is dat hij niet draagt of eigenlijk geen gewicht op de achterhand neemt terwijl dat wel moet, hij stuwt.
Laatst bijgewerkt door WWWiske op 06-05-05 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:03

Ook in deze sessie is goed te vergelijken.

Bij de eerste, valt hij totaal uit elkaar en is niet meer gesloten.
Het achterbeen loopt ergens in tokio Lachen
Ik ga er vanuit dat dat in de les dan ook word gezegt en ga dan maar eens proberen het verschil te voelen in de achterhand, met die onderste 2 foto's
Want die zijn erg netjes.

En je hebt een heerlijk paard onder je kont hoor Ja

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 17:11

WWWiske schreef:
Miss_Petit schreef:

Ik ben het hier niet helemaal mee eens, ik citeer uit het jury cursus boek: "bij de middendraf / uitgestrekte draf staat de ruiter het paard toe het lichaam, hoofd en de hals te verlengen, waarbij het paard met het hoofd wat meer voor de loodlijn mag."

Daar heb je gelijk in WWWiske, maar er zit nog wel een verschil tussen verlengen in de hals en het lichaam en uit elkaar vallen.