en daardoor niet 1 van de makkelijkste. Mijn instructrice heeft haar dit voorjaar anderhalve maand gereden, zonder problemen. Wel wat narrig tegen het been en de zweep, en moeilijk in de galop maar voor de rest ging alles eigenlijk best goed.
Totdat ik er weer op ging. De eerste keren gingen erg goed, geen problemen met de draf, ze was best voorwaarts.
Maar alles zakt nu naar een maand naar een diep dal. Norita wil graag stappen, snel stappen wil ze ook wel, maar draf is tegenwoordig toch echt te veel gevraagd. Meer been geven, zorgt voor een narrig paardje, wat niet meer gaat lopen, dreigt met bokken en vervolgens dit ook doet na een klap van de zweep.
Ze draaft goed wanneer er iemand in het midden van de bak staat, dan heb ik geen problemen.
Een tik met de zweep na niet reageren op mijn been resulteerd standaard in een bok, nog een tik nog een bok en ga zo maar door. Totdat ik er weer eens af lig
Wie heeft er nog tips voor mij. Ik heb op het moment zo´n twee keer per week les, maar kom helaas nu zonder longeerzweep echt niet verder.
Ik rijd nu zo´n drie keer per week, longeer 1 per week. Ook wandel ik nog 1 keer per week lekker buiten in de bossen. Helaas is het niet mogelijk om buitenritten te maken onder het zadel, ivm heel drukke provinciale weg en niet 100% verkeersmak paard.