Khanita @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gilraen

Khanita @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 14:40

Hallow, dit is Khanita aan het werk(met mij erop). Het heeft mij meer dan 9 maanden gekost voordat ik haar een beetje aan de teugel kreeg, dat kwam doordat de erg vast zat enz. Ik ben dus erg blij dat ze zo op de foto staat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xxx Emma

Hilde_

Re: Khanita @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:00

Ik vind dat ze er op deze foto nog niet erg goed door is.. Verder leuke foto.. De andere doen het btw niet..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:44

Verward link doet het niet....

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:44

ik zie maar 1 foto maar het plaatje is nog niet erg ontspannen. ik vind het een beetje een valse houding en het lijkt of je je handen vastzet. verder vind ik het wel een leuk dier!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:08

vind de foto er niet zo leuk uit zien, wel een leuk paardje. Ik zou haar eerst wat doen ontspannen, en dan pas aan die 'nekhouding' denken, want zo rijd je haar alleen maar vaster denk ik..

Gilraen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 21:00

hoe bedoelen jullie? Volgens mijn instructeur is dit nl. prima

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:16

volgens mij zit je neusriem te laag, en voor de rest een leuk paardje!, alleen moet hem wat meer ontspannen rijden aan de teugel i.p.v te in stilstand te proberen. succes!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:18

Je neusriem moet idd hoger. Ik vind het een mooi paardje en jij past er zo ook wel leuk bij. Alleen denk ik toch dat je het goed fout doet, wanneer je 9 maanden nodig hebt om je paard nagevelijk te rijden. Bloos! Misschien rijd je zelf nog niet goed genoeg, of is je paard niet ontspannen?
Heb je misschien ook een gewone rijdfoto? Ik ben nu namelijk wel erg benieuwd hoe dat eruit ziet.

Jimmy_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:46

Jah, je heb je paard nu behoorlijk hoog ingesteld.. beetje teveel druk voor mijn gevoel.. ik had dat ook, maar had 't zelf niet door.. nu rijd ik onspannen en laat hij zijn hoofd mooi zakken(na een tijdje intensief rijden) 't ziet er niet lief uit .. verder zit je er goed op (maar dat is eigenlijk niet van 1 foto af te zien) en ziet hij er leuk uit! veel plezier er verder mee( btw als tip, speel wat met je teugel, los-strak-los-strak.. nodig hem/haar uit om naar beneden nategeven en als hij dat doet beloon hem met je stem en ontspan in je hand, en met los strak bedoel ik niet naar je toehalen,, maar je hand open en dicht doen, hopelijk heb je er wat aan) groetjes Nikki

Gilraen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 17:44

bedankt voor jullie berichtjes, maar dat ik er zo lang over deed om haar goed aan de teugel te rijden is omdat ze gewoon niet dagelijks reed en er 3 verschillende mensen met 3 verschillende doelen op reden. nu is dat anders en we gaan ook echt met sprongen vooruit.
Ik zal een foto posten van mijn 1e keer op khanita en 1 van het rijden.

Afbeelding
1e keer rijden

Afbeelding
En nu

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:50

Die foto's zijn wel erg klein Knipoog !
Mooi paardje !
Je mag wel je handen niet vastzetten !

Gilraen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 17:58

Hoe bedoel je? Ik vat die paardentermen niet echt

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:06

ik zie duidelijk verschil, en het ziet er al veel beter uit. En het meer ontspannen en lager over de rug rijden komt allemaal vanzelf Haha!

Gilraen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 18:09

mariellexxx schreef:
ik zie duidelijk verschil, en het ziet er al veel beter uit. En het meer ontspannen en lager over de rug rijden komt allemaal vanzelf Haha!

Hoe moet ik lager over de rug rijden?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:17

ene paard die ik verzord heeft ook deze hals houding Haha! maar ik vind wel ontspannen uitzien Knipoog

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:35

als ik jou was zou ik les nemen van een betere lesgever want de basis van een paard nageefelijk rijden is in de ontspanning meestal laag en rond, zodat hij zijn rug leert te ontspannen en ligt in de hand word.
Veel overgangen rijden en veel figuren is ook goed voor een paard dat leren moet het bit los te laten.
Wat leert jou lesgever jou als ik vragen mag?

gr claudia

Gilraen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 18:29

hij leert me vanalles, ik leer ook veel van haar bazen waardoor ik die ruwe manegeaanpak helemaal kwijt ben.En ik rij haar(volgens mij) ook wel ontspannen. Maar ik zal proberen erop te letten

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:56

Het lijkt of je paardje ook niet echt de meest ideale bouw heeft om makkelijk na te geven, dus dan kan het best moeilijk zijn om hem goed in te stellen! Gezien de historie denk ik dat het vanaf nu alleen maar beter kan worden, qua ontspanning e.d. sluit ik me aan bij de rest. Gewoon lekker doortrainen en als je twijfelt, laat dan ook eens een ander kritisch naar je paard en naar je rijstijl kijken, kun je veel van leren!
Succes!

Gilraen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 18:24

maar het punt is dat ze dressuur gefokt is, dus dan kan ze toch niet verkeerd gebouwd zijn?

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:31

mag ik vragen wat haar afstamming is? Die naam lijkt erg op een paard van hier.. Bloos..

(hanita..)

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:46

khanitatje schreef:
maar het punt is dat ze dressuur gefokt is, dus dan kan ze toch niet verkeerd gebouwd zijn?

Jazeker wel, ligt maar net aan de combi hengst/merrie..Niet elk paard is een ideaal dressuurpaard, maar dat is weer een ander topic Knipoog ...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:18

het is een duur dressuurpaard, de bazin heeft haar van de fokker weggehaald.

khaan was bedoeld om wedstrijden te lopen, en hoog te komen.
de bazin had haar erbij gekocht, nadat ze haar andere pony de z2 ingereden had. (rambo, hij 29)

maar nadat ze khaan ingereden had heft ze een autoongeluk gekregen, waardoor ze niet meer instaat is te rijden.
verschillende mensen hebben khaan bereden, en ze heeft veel stilgestaan.

jammer, want ze is nog niet geworden wat de bedoeling was.
khaan is een geen makkelijk paard, en heeft zeker zo haar streken.

buiten dat is ze erg mooi en kan ze prachtig lopen.

ook heeft ze last van haar rug, waar al heel vaak naar gekeken is, ze hebben heel veel geld eraan uitgegeven, aan onderzoeken, op alle gebieden. dus er wordt er hard geprobeert.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:26

daarbij komt, dat ze door haar bezin alle oefeningen tot de z heeft geleerd.
dus ze kan het wel, met de goede training en ruiter.
ze heeft erg veel stilgestaan en moet gewoon veel werken en soepel worden.

lijkt me niet dat je een duur paard koopt dat niet gebouwd is voor de dressuur, als je naar de top wilt?

RamboKhanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:46

Khanita is een paardje die het best in zich heeft, maar waar je wel veel moeite voor moet doen. Het zit hem meer in de combinatie paard/ruiter die aan elkaar moeten wennen en de ruiter die nog niet zoveel ervaring heeft. Maar ze zijn op de goede weg. Toen Emma Khanita voor het eerst reed, wist ze nog niet wat 'aan de teugel rijden' was dus is het ook niet zo vreemd dat ze er 9 maanden over heeft gedaan. Khanita kan super ontspannen en nagevelijk lopen, maar dat wil niet zeggen dat ze dat met iedere ruiter doet. De ruiter moet het er ook uit kunnen halen en dat is iets waar aan gewerkt moet worden. Verder is Khanita niet de makkelijkste en heeft het haar niet zo goed gedaan dat ze de laatste jaren door verschillende mensen is bereden. Ze is zeker niet op niveau gehouden en dat moet weer opgebouwd worden. En Emma moet nog veel leren, maar ze is hard bezig dmv lessen.