mijn instructrice zegt dat ik straks elke pas moet aanvoelen met rijden
maar ik zit zo onrustig, iemand tipss..?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
loes14 schreef:okey, zonder beugels rijden, ik ga het proberen
maar zitlessen op de manege? nee,das niks ik rijd l2
loes14 schreef:zitles is wel wat maar op de manege niet, sorry ik zei het verkeerd..
ik ga der aan werken
dus ik heb idd op een gegeven moment.. gewoon me beugels uitgegooid.. en ben gaan doorzitten een half uurtje ofzo.. en daarna me beugels weer in gedaan.. nou toen bleef k opeens n stukkie makkelijker zitten
en voor me gevoel zit k te stuiteren.. maar volgens me zus.. kom ik nauwelijks uit me zadel als k doorzit.. dusss
k ben allang blij... maar idd dus zonder beugels rijden.. hoeft nie eens elke dag.. en probeer niet om kaarsrechtop en stil te zitten.. wnat dan ben je niet mee met je paard.. dus ga je automatisch tegen zijn beweging in he...
en dan kan je ook niet doorzitten... en idd vraag of iemand je paard longeerd en ga zels met of zonder zadel alleen dr op zitten.. en dna proberen ook licht te rijden zonder beugels..
das ook grappig... 
Sokkebok schreef:of zonder zadel rijden, dan moet je wel doorzitten, desnoods aan de longeerlijn.
) de tip gekregen om met mijn rechterhand de voorkant van het zadel vast te houden en met mijn linkerhand de achterkant. Vervolgens moest ik mij in het zadel trekken maar wel netjes rechtop blijven zitten (dit helpt trouwens alleen als je een goed zadel hebt en je moet uiteraard je bekken wel een beetje kantelen anders is het auw). Ik trok mij zo in een blijkbaar goede 'uitzitpositie' en moest zo eerst een heel rondje stappen. Na dat rondje weet je wel hoe het voelt en als je die houding opzoekt als je in draf moet doorzitten wordt het al een heel stuk makkelijker. Ik heb geen idee of dit bij jou werkt maar mij heeft het geholpen, samen met het beugel en teugeloos rijden (ja, mijn manege was erg geficeerd op een goede onafhankelijke zit)