Oscar @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SooffJarig

Oscar @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 16:59

Ik ben met een vriendin van me naar Oscar, mijn verzorgpony, toegeweest. Mijn vriendin heeft de foto's gemaakt, en ik zit op Oscar. Ik ben eigenlijk te lang voor hem, maar te zwaar ben ik niet, hij kan me goed houden. Commentaar is welkom, maar wel goed onderbouwd en hou het vriendelijk! Cap is eigen keus.

Genoeg gezeurd; de foto's!

We beginnen met wat hoofdfoto's Haha! ;

Afbeelding
Oscar showt z'n touwhalster

Afbeelding
Hele mooie foto, tussen de bloemen

Afbeelding
En nog een

Afbeelding
En de laatste bloemenfoto

Toen kwam het rijden Haha! ;

Afbeelding
Galopje langs de sloot

Afbeelding
Even pauzeren

Afbeelding
Maria & het ezeltje onderweg naar de stal van Betlehem

Afbeelding
Maar we kunnen niet alleen sjokken, we kunnen ook wel doorlopen hoor!

Afbeelding
We moesten er wel 5x langs voordat de fotografe ons erop had staan

Afbeelding
Even poseren

Afbeelding
Liefff!

Afbeelding
En als laatste nog 1x het touwhalster. Je ziet nog net dat handje van Patries die de foto's heeft gemaakt.

Bedankt voor het kijken! Haha!
Laatst bijgewerkt door Sooff op 29-04-05 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Re: Oscar @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:02

Leuke pony, alleen ik heb wel wat opmerkingen (wanneer niet??)
je hoofdstel zit verkeerd!! Het bakstuk en de neusriem zitten door elkaar gedraaid... en het "crossen" op de verharde weg vind ik ook neit zo'n goed idee eigenlijk... Maar het is wel een gave pony, als je nou het hoofdstel goed doet, krijg je er nóg mooiere foto's van!! Knipoog

Gradus06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:06

Leuke pony, maar net zoals je zelf al zegt ben je er idd iets te groot voor. Knipoog

En die touw halster vind ik ook heel leuk staan.

Maar je hoofdstel zit helaas niet zoals het hoort, je bakstukken zitten niet goed. Bloos
(Neusriem moet onder de bakstukken door ook aan de bovenkant)

Verder ziet de pony er goed uit!

SooffJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 17:14

Ow oliebol, ja, dat met die bakstukken zie ik nu pas. Normaal gesproken stap ik alleen maar met 'm op de verharde weg, dit deden we alleen voor de foto en maar een klein stukje.

SooffJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 17:17

Pas geleden is het hoofdstel schoongemaakt en uit mekaar gehaald, ik denk dat het toen fout is gegaan. Toen ik hem omdeed vond ik hem ook vreemd zitten maar ik wist niet hoe 'ie anders moest.
[edit] Ik heb de bakstukken net even losgemaakt, nu zitten ze niet weer goed [/edit]
Laatst bijgewerkt door Sooff op 29-04-05 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 17:21

leuk beesje alleen de volgende keer wel je cap en je rijbroek aan Tong uitsteken
verder wel leuk beesie hoor!

SooffJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 18:06

Hebben jullie nog tips voor m'n zit enzo?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:17

het is een leuk beestje,alleen degene die op de shet zit...veelste groot,sorry geen porem! maarja zo zijn er meer hier... Scheve mond jammer maarja.

SooffJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 18:20

Blazelover; ik weet dat ik eigenlijk een cap zou moeten dragen, maar ik heb zelf de keuze gemaakt dat niet te doen bij Oscar. Maar wat ik wilde weten; waarom een rijbroek, ik zit zonder zadel en dan maakt het weinig uit of je nou een rijbroek of spijkerbroek draagt. Vind ik dan..

SooffJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 18:22

meiske16 schreef:
het is een leuk beestje,alleen degene die op de shet zit...veelste groot,sorry geen porem! maarja zo zijn er meer hier... Scheve mond jammer maarja.

De persoon die op de Shet zit ben ik. Het ziet er niet mooi uit voor het plaatje, maar hij kan me prima houden. Zodra ik zou merken dat 'ie last van mijn gewicht zou hebben zou ik er gelijk mee stoppen hoor. En aan hem te merken heeft 'ie nergens last van, hij loopt gewoon lekker en ik merk dat hij er lol in heeft als we samen gaan rijden.

Naadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:24

Leuke pony! Lachen
Idd beetje te groot, maar zeker niet te zwaar.

Je bakstukken vielen me ook al op.

Salinero85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:42

Iedereen zeurt altijd over verharde wegen maar loop jij zelf lekkerder in het gras dan op de weg? Nee. En laatst is ook bewezen dat het nihiel slecht effect heeft op de gewrichten. Crossen in het zand of in het gras heeft ook zo zijn nadelen, door de onvlakte kan je paard zich ook blesseren en dat is dan erger dan crossen op de verharde weg. zolang je dat niet elke dag doet is daar echt niets mis mee. Verontschuldig je dus maar niet over dat crossen op de verharde weg want daar zijn de meningen dus over verdeeld Lachen

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:29

hey,

leuk beestje. je bent wel te groot maar zeker niet te zwaar.

verder je neusriem en bakstukken vielen mij ooka l op.

en over de galoperen over de verharde weg. ik heb met een vriendinv an me vroeger ook ff stuk gegallopeert over de verharde weg met 2 shetjes. is helemaal niks mis mee. alleen je moet het natuurlijk niet al te vaak doen.

SooffJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 19:30

Ok, bedankt Lachen Ik galoppeer niet op de weg, alleen stap & af en toe een drafje, niet dat ik een hele rit ga maken in draf op de stenen hoor.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:36

Citaat:
het is een leuk beestje,alleen degene die op de shet zit...veelste groot,sorry geen porem! maarja zo zijn er meer hier... jammer maarja.

sluit ik mij bij aan!

SooffJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 21:56

Meloveshein; waarom vind je het dan geen porem? Voor het oog is het geen mooi plaatje, maar Oscar kan stronteigenwijs zijn en als hij me te zwaar zou vinden, zou 'ie echt niet zo lekker door kunnen lopen en vrolijk zijn. Als je het er niet mee eens bent, wil ik graag weten waarom.

Lindsjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:31

meloveshein schreef:
Citaat:
het is een leuk beestje,alleen degene die op de shet zit...veelste groot,sorry geen porem! maarja zo zijn er meer hier... jammer maarja.

sluit ik mij bij aan!

Pfffff wat een gezeik weer allemaal! Er zijn zoveel mensen die op een Shet rijden! Oscar is een Arabier x Shetlander, ontzettend sterk, die echt wel laat weten als je te groot bent hoor! Het enige wat niet klopt is het plaatje.. Het ziet er niet mooi uit.
Nou en! Als het beestje er nou plezier in heeft?!
Sophie is nog lang niet te zwaar voor hem!

En Sophie galloppeerd niet op de verharde weg! Nooit! Gallop altijd alleen op het grasveld, helemaal vlak, zonder kuilen.
Maar Oscar krijgt het af en toe gewoon ff in z'n hoofd en dan gaat meneer ervandoor.. Kan altijd gebeuren met een jonge pony. Of niet?
Kleine stukjes draven op de verharde weg kan geen kwaad hoor.

En als Sophie nou 65 kilo woog en 1.75 m. zou zijn, dan had ik ook wel anders gepiept.. Slapen

SooffJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 22:40

Ik ben het helemaal met Lindsey eens Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:58

leuk hoor!! veel plezier!! je bent lang maar zeker niet te zwaar!!

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 18:34

Sooff schreef:
Blazelover; ik weet dat ik eigenlijk een cap zou moeten dragen, maar ik heb zelf de keuze gemaakt dat niet te doen bij Oscar. Maar wat ik wilde weten; waarom een rijbroek, ik zit zonder zadel en dan maakt het weinig uit of je nou een rijbroek of spijkerbroek draagt. Vind ik dan..

doet het dan geen pijn bij jou? heb eens een langere buitenrit gemaakt zonder zadel in spijkerbroek en vond het niet echt prettig
ik draag zelf ook nooit een cap hoor alleen als het moet Clown

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 18:39

en wanneer moet je dan een cap op ???
als je gaat vallen ! en hoe weet je van te voren dat je niet gaat vallen????????????

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:43

wat een gezeur weer over cap of geen cap.

bij daisy mijn verzorg pony die ik nu doe . ehb ik altijd een cap bij op. maar bij me vorige verzorg pony . had ik di enooit op. omdat ik gewoon weet dat ze niks doet. en ik maakte alleen stap/draf buitenritjes dus rustige ritjes. met daisy nu.. ga ik ook het bos in en gallopeer ik ook. ik vind ieder zijn keus. en als je je paard vertrouwd kan het ook wel.

SooffJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 09:55

Bij buitenritten heb ik geen last van een spijkerbroek, maar ik rij dan ook nooit zo lang hoor. Niet dat ik een paar uur door de bossen aan het racen ben ofzo. AUB geen gezeur over caps, ik heb in het eerste bericht al neergezet dat dat mijn eigen keuze is.

SooffJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 11:26

Oh, en op de eerste foto staat 'ie vast met touwhalster, dat was alleen even voor de foto, normaal gesproken heeft 'ie altijd een normaal halster om tijdens het poetsen Knipoog

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:56

Leuke foto's en leuke pony.
Maar @ sommigen hier: Op de weg galopperen is wel degelijk slecht hoor.. ze krijgen hardere 'klappen' te verduren, en op lange termijn is kunnen ze daar last van krijgen. Zo voor 1 keertje is het niet zo erg, dus ook niet aanvallend bedoeld voor Sooff, maar ik wil even zeggen dat het als je het vaak doet echt wel slecht is.