inmiddels in bijna alle voortuinen van boerderijen (hier tenminste
). Die stoere ulisse liep voorop langs een boerderij en daar hadden ze er één achter de bosjes geplaatst. Opeens komt er boven de bosjes zo´n kind omhoog gesprongen
. Ze schrok zich rot, en sprong opzij, midden in prikkeldraad waar stroom op stond. Bok, bok verder, prikkeldraad sloeg langs haar en mijn benen. Gelukkig alleen wat schrammen aan overgehouden.Maar nu staat dus in bijna elke voortuin zo´n ding.
Als er een weiland tussen zit, zelfs dan is ze al bang. Heel druk doen, dribbelen, snuiven (echt heel hard). Laatst probeerde ik toch (omdat het moest) haar er langs te rijden, maar lukte me niet terwijl ik erop zat. Alleen maar achterwaarts en omhoog, ben daarom afgestapt. Nog steeds was ze bang en heel druk. Pas een halve kilometer verderop kon ik er weer op.
Nu wil ik haar graag over haar angst heen helpen , maar wat is de beste manier? Ik ben al in het weiland ervoor gaan staan, met halster om zodat ze lekker kon grazen, maar zodra ik wat dichterbij wil dan draait ze om en heb ik de eerste paar meter weinig in te brengen.