Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Kafue schreef:Wij hebben thuis een hele grote buitenbak, aan alle kanten open hoor dus ze kunnen zo weg. Ik denk een goede 100 bij 150 meter heel fijn en altijd weer even wennen voor de paarden als ze vanuit de binnnenbak in de buitenbak komen. Die ruimte. Je kunt er heerlijk werken. Een goede bodum met een kwaliteit geelzand met klei en dergelijke.
Verder natuurlijk een enorm bos tot onze beschikking waar we in rijden zonder iemand tegen te komen. Donderen we d'r een keer af dan geeft dat niet het is helemaal afgezet met hekken. Ik denk een hectare of 100 wel. Verder als we richting Nederland komen zijn er toch nog kleine heuvels te vinden in het bos aldaar. Dus voor ons alle mogelijkheden die we kunnen bedenken.
Heuvels zijn altijd perfect maar gewoon een keer afstappen op de harde weg is ook prima, of een beetje mul zand., pootje baden in het water mogelijkgheden genoeg.
Maar ook een beetje goede overgangen rijden werkt ook goed, de spieren aanspannen en ontspannen methode. Dus aanspannen en rekken idee.
Je moet roeien met de riemen die je hebt en dan kun je veel dingen gebruiken.
Voor de wedstrijd is natuurlijk welfijn als de dieren ruimte kennen, maar een wedstrijd geeft toch altijd een ander gevoel. Ruimte is altijd vreemd en gelukkig hebben we thuis de mogelijkheid ze aan die ruimte te laten wennen zonder dat we rekening moet houden met verkeershinder en dergelijke, wordt het een keer feest onderweg dan tja eindigt het altijd op het erf ligt er alleen aan wie er eerder is het paard, ik, of wij samen.
... en dan nog 100 x 150 meter... pfff... lekker de ruimte dus
Anya schreef:heuvels in buurse en de lutte kafue
en de rondom de trimbaan gelegen heuveltjes heuvels mooi om tegen op te gaan en dergelijke slamom om de bomen heen en dergelijke.
Hermesdeux schreef:100 hectare bos in eigen bezit?? Damn, dat hebben wij niet eens voor onze 55 koeien... en dan nog 100 x 150 meter... pfff... lekker de ruimte dus
Anya schreef:Hé das ook een goeie tip. Zit ik vlakbij
(B'elanna staat in De Lutte)
amondi schreef:Verhuur je ook campingplaatsen?
Hermesdeux schreef:Nu vraag ik me toch af, als er wordt getraind met heuvels, wat is dan de belasting? Als ik in een zwaardere bak rijdt is het niet goed voor been werk...

Kafue schreef:Hermesdeux schreef:Nu vraag ik me toch af, als er wordt getraind met heuvels, wat is dan de belasting? Als ik in een zwaardere bak rijdt is het niet goed voor been werk...
In een bak met zware of ongelijke bodum bealst je vooral de pezen enorm en kun je blessures in de hand werken. Ik zeg kan hoeft dus niet he.