Door de regen was de anders zo fijne bosgrond op veel plekken erg nat en blubberig. Veel plassen - als je paard niet door het water wilde, had je een probleem - en in sommige bochten was het flink uitkijken om niet weg te glibberen. Met de regen viel het tijdens de wedstrijd best mee, twee keer een buitje gehad maar verder gelukkig droog.
Het eerste rondje van 31 km had ik mijn handen vol aan Ret. Moest helaas nog met vrij veel druk op de teugels rijden: gaf ik hem drie millimeter, dan pakte hij er drie meter bij. Gelukkig was hij nog wel redelijk goed te rijden: geen gehang en geschud met z'n hoofd. Op de vetgate had ik nog steeds mijn handen vol. Zo relaxed als hij in KWB al vanaf het begin was, zo druk was hij nu de hele eerste helft van de rit. Erg fijn voor Marco dat Miranda (Miss_Petit) was komen helpen, hoefde hij niet in zijn eentje te groomen. Nogmaals bedankt allebei!
Na de vetgate was het een totaal ander paard: even heftig bij het wegrijden, maar daarna op een vrij los teugeltje de resterende 21 km kunnen rijden. Super! Het laatste stuk met z'n vieren gereden, waaronder Jorie. Ik lag op kop, dat mocht ik blijven van de rest
en daarmee werden we uiteindelijk 5e met een gemiddelde snelheid van 16.26 km/u.HF: voorkeuring 36, VG 56 (al stuiterend), finish 88 en nakeuring 44 (hier wordt-ie inmiddels voorspelbaar
).De volgende ochtend werd ik begroet met een luid gebrul van een fit paard dat nog maar wat graag een paar rondjes wilde lopen. Altijd weer fijn als je paard er de dag na een wedstrijd fris bij staat.

Terwijl Miranda optrad als co-groom hanteerde Mike zijn apparaat en dat leverde de onderstaande plaatjes op. Jij ook bedankt Mike!
Drie groomende wederhelften in een paddockje

Dravebier in zicht!

Haai!

*geconcentreerd*

Wakker knolletje

Ja, heel wakker knolletje

*blijf-van-mijn-lijf*

Een gegeven paard...

...
...
Zo, mag ik eindelijk weer?

Jahaa... ik HEB geduld! ...in your dreams!

En... gaan met die eh... hooooo knol...!

Voor de laatste keer langs het centrale meeting point:

is dat de 1e klasse die hebt of zit je al veel meer klasses hoger