white horsie @ work, les van harm Dijkstra

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PolosportJ

white horsie @ work, les van harm Dijkstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 16:47

nou hier wel wat nieuwe foto's van white horsie. Let niet op mijn hoofdje Party!! want ik was zo geconcentreerd dat ik voortdurend strak naar beneden kijk Gestoord maarja van je foto's leer je weer...

eerst ff losmaken van de hals en rug enz..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:22

Mooi,mooi mooi!
Ziet er goed uit...
Opde eerste foto d8 ik (mmm te diep)
Maar losmaken enz..kan dit wel!
De rest van de foto's zien er beter uit!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:44

mooi paard!
je trekt haar wel aardig in de krul
leuke foto's
je houding is goed naar mijn mening
misschien ligt het aan mij maar ik vind dat je de teugels best lang houdt?

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:48

leuke fotos..!
mooi paardje

friesepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 17:51

mooie foto's
paard is wel mooi wit

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:02

Frannie schreef:
mooi paard!
leuke foto's
je houding is goed naar mijn mening
misschien ligt het aan mij maar ik vind dat je de teugels best lang houdt?

Mijn woorden Haha!

PolosportJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 18:04

Frannie schreef:
mooi paard!
houdt?

Ik trek haar absoluut niet in de krul. Ze loopt eigenlijk ook nooit achter de loodlijn. We zijn nu bezig om haar te leren dat ze hogerop moet lopen en dat ze meer moeten zakken aan de achterkant. Misschien lijkt het daarom nog een beetje een onnatuurlijke houding.

Dessie12

Re: white horsie @ work, les van harm Dijkstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:28

mooi paardje!! Haha! echt een beauty! t rijden ziet er netjes uit hoor..! alleen je mag je handen wel iets hoger houden...enuhh gene piano spelen Knipoog voor de rest netjes hoor! Ja

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:31

ziet er netjes uit.. alleen probeer je handen iets dichter bij elkaar te houden

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:22

Ik vind het er niet echt ontspannen uitzien, sorry Bloos
Wel een leuk paardje, mooi wit...

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:57

jammer dat de laatste foto's zo wazig zijn want van wat ik zie kan ik niet echt zeggen dat het ontspannen is.... Lachen
de 1e losrijfoto vind ik trouwens wel weer netjes! Knipoog

PolosportJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 09:30

steffie4ever schreef:
jammer dat de laatste foto's zo wazig zijn want van wat ik zie kan ik niet echt zeggen dat het ontspannen is.... Lachen

nogmaals, ik ben in de trainingen bezig haar meer hogerop te krijgen, zodat ze meer zakt aan de achterkant. Dit om haar meer houding te geven en haar lichter te maken aan de voorkant. Ik krijg hier proffesionele hulp bij van mijn eigen instructrice en nu van Harm. We hebben nog een flinke weg t gaan maar t gaat al steeds beter! Ze vind het gewoon erg moeilijk vandaar het nog een beetje onnatuurlijk lopen.
Maar ik wil je niet aanvallen ofzo, maar door de kont heen zakken en lichter worden aan de voorkant is toch erg belangrijk in de Z! Dus beetje raar dat je dit dan zegt. Een paard kan gewoon niet van nature al Z lopen.. je moet ze echt alles aanleren..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:40

Ik snap dat je haar hogerop wilt krijgen, maar het ziet er nu, euh, gemaakt uit. Je moet via haar achterhand haar van voren hoger te krijgen, niet andersom!! Nu ziet het er gedwongen uit, dan maar liever zulke plaatjes als in het begin, dan ontspant ze tenminste.

PolosportJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 09:51

Tulandro schreef:
Ik snap dat je haar hogerop wilt krijgen, maar het ziet er nu, euh, gemaakt uit. Je moet via haar achterhand haar van voren hoger te krijgen, niet andersom!! Nu ziet het er gedwongen uit, dan maar liever zulke plaatjes als in het begin, dan ontspant ze tenminste.

Want denk je nou, dat ik daarin geen goed advies krijg?! Ik neem aan dat Harm Dijkstra, grandprix ruiter, er wel verstand van heeft of niet! Jullie willen de paardjes hier allemaal alleen maar mooi zien lopen! maar als er gecorrigeerd moet worden dan is het allemaal boe en ba. Dit paard waar ik nu op rij is ontzettend scheef gereden en veel op de voorhand. Dat krijg je er niet een twee drie uit! Veel mensen die denken dat hun paard wel redelijk loopt. Maar ondertussen hebben alle paarden zo hun probleempjes.. En als je daar niks aan doet kan t alleen maar erger worden. En dat kunnen problemen voor de ruiter maar óók voor t paard! Denk maar aan rugproblemen! Je mishandeld je paard echt als je hem corrigeerd (dan wel op de goede manier), maar doe dat dan wel met proffesionele hulp! Dan weet je gewoon zeker dat je op de goede weg zit..

moes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:46

steffie4ever schreef:

ben ik het mee eens eerlijk gezegd..
wel een mooi paard

McO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:59

Och och, typisch bokt.nl... Allemaal zeiken en iedereen weet t zo goed, terwijl de enige literatuur over paarden ooit tot zich genomen waarschijnlijk blijft steken bij de penny en het niveau van rijden bij het in de Z rijden met je fjord...Maar ja dat weet je als je je foto's hier op zet.

Nou polosport_j ik weet waar je mee bezig bent, ga zo door... Laat je vooral niet afleiden door de deskundigen op dit forum, luister maar gewoon naar Harm Dijkstra daar heb je tenminste wat aan...

Zij zijn groot en ik is klein!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:01

okay, zonder te verzanden in een scheldpartij:

@ polosportj: probeer niet te snel op de kast te zitten, als jij het gevoel hebt dat je lekker bezig bent, laat maar dan, jij zit erop, okay?

Verder heb ik aan de plaatjes niet het idee dat t paardje gespannen loopt, wel een beetje laag idd, maar je geeft zelf al aan dat je daaraan aan t werk bent.
Misschien een tip: handen iets dichter bij elkaar en boven de hals?

Verder vindt ik jullie leuk bij elkaar passen, en een mooi paardje hoor!!!!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:28

Purtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:51

PolosportJ schreef:
Tulandro schreef:

Want denk je nou, dat ik daarin geen goed advies krijg?! Ik neem aan dat Harm Dijkstra, grandprix ruiter, er wel verstand van heeft of niet! Jullie willen de paardjes hier allemaal alleen maar mooi zien lopen! maar als er gecorrigeerd moet worden dan is het allemaal boe en ba. Dit paard waar ik nu op rij is ontzettend scheef gereden en veel op de voorhand. Dat krijg je er niet een twee drie uit! Veel mensen die denken dat hun paard wel redelijk loopt. Maar ondertussen hebben alle paarden zo hun probleempjes.. En als je daar niks aan doet kan t alleen maar erger worden. En dat kunnen problemen voor de ruiter maar óók voor t paard! Denk maar aan rugproblemen! Je mishandeld je paard echt als je hem corrigeerd (dan wel op de goede manier), maar doe dat dan wel met proffesionele hulp! Dan weet je gewoon zeker dat je op de goede weg zit..

dat je les krijgt van een grand prix ruiter wil nog niet zeggen dat je echt goed les krijgt maar goed ik ben het wel een beetje met tulandro eens ik mis op sommige foto's de ontspanning en activiteit vanuit een achterhand.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:01

Ik vind dat je toch wel wat sportiever mag reageren op het gegeven commentaar, ik moet namelijk ook zeggen dat ik het beeld niet helemaal goed over vind komen.
Je bent bezig met het leren van een bepaalde oefening/houding, dat begrijp ik en dat ziet er niet uit zoals je er in de dressuurring mee voor de dag komt, maar ik vind je aanleuning er erg streng uitzien. Ik zou liever zien dat hij/zij er iets soepeler door de kaak liep en een soepelere verbinding tussen hand en mond. Het plaatje verandert waarschijnlijk ook al als je je handen wat hoger houd.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:08

ik vind heeel eerlijk gezegd de foto's van de vorige keer er beter uitzien.
maar ja, ik weet natuurlijk niet hoe je paard daar aanvoelde Knipoog
gewoon lekker doortrainen, soms moet het gewoon even achteruit gaan voordat je weer verder hoger op komt.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:45

ik vind de eerste foto er netjes uitzien Haha!
Je zult idd wel goed les krijgen.. dus over de rest zeg ik niks.. Knipoog

nog 1 ding.. wat heb jij een gave bak zeg Kwijl

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:13

Ha Meis!

sommige commentaar hier vink best bot, maja, commentaar laat ik aan je trainer over Bloos

Ik vind t een paardje met kwaliteit Lachen mooi wit ook!
ik heb ook een fijne trainer.. maar een gp ruiter.. das even fijn zeg Haha!

diep rijden is ook n methode toch
http://www.kahlin.net/noir/dressyr/rollkur/how.php
kun je kijken hoe diep! (ziet er wel gaaf uit!)
maarre... tis wel int engels Tong uitsteken Tong uitsteken

groetjies!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 17:37

oh wat een gave site! tnx voor je reactie! Lachen

Ik ga deze topic wel sluiten want ik was helemaal mijn bedoeling niet om hierover te gaan discusseren... Ik weet gewoon dat ik zo goed bezig ben, en wordt hierin volop gesteunt door mijn instructeurs. Iedereen heeft zo zijn eigen soort trainingen die het beste bij hun paard passen en deze past absoluut bij mij en mijn paard. En ik denk dat ik toch wel weet wat er bij mijn paard past en hoe hij daar op reageerd. De paar foto's zeggen helemaal niks. Daarom vind ik het erg jammer dat mensen het zo afkraken. Ze weten niet eens hoe de situatie is en wat voorn paard het is!...

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:40

That's what I'm saying girl!