Antoine de Bodt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tygo

Antoine de Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 15:19

Mijn instructrice geeft les op de manier van Antoine de bodt en steeds meer zie ik resultaat. Wie rijdt er nog meer op deze manier en ziet duidelijk verbetering? En waar trainen jullie zowel op? Op het zogenoemde rechtrichten, enz? Ben benieuwd.

topsylover

Re: Antoine de Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:34

hoi,
mioschien een heel stom vraagje maar wie is Antoine de Bodt??? Vork
groetjes!!

Tygo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 15:37

www.hoefkatrol.com hij geeft les op de manier van de klassieke duitse rijkunst. Paarden met hoefkatrol worden door deze nieuwe manier van trainen geholpen. Weet jij trouwens hoe je een foto in je vakje zet? Maar neem maar een kijkje Knipoog

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:47

hoi,
nee mijn instructies geven niet zo les.
alle 4 niet.
en bedoel je een avatar???
nee dat snap ik ook niet haha.
groetjes!
ps. weet jij wat je icq-nummer is???

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:53

IK heb sinds een half jaar les bij Marijke de Jong van www.paardenbegrijpen.nl.
Dat gaat ook via het systeem van klassieke rijkunst.
Ik ben bij Marijke gekomen omdat mijn paard hoefkatrol heeft. Ze loopt sindsdien niet meer onregelmatig en is veel losser in haar lijf.

Ook ons andere paard wordt sinds een aantal weken op die manier gereden omdat ze een balansprobleem heeft vooral in de galop. Ook dit paard is al veel beter gaan bewegen en is veel meer ontspannen. De galop gaat ook steeds beter.

Mijn kinderen hebben nu een keer les gehad van Marijke omdat ik wil dat ze leren hoe ze hun pony moeten rechtrichten. Hij had de hinderlijke gewoonte ontwikkeld om zijn hoofd in de lucht te gooien. Sinds die eerste les is dat al bijna verdwenen!

Ik ben van mening dat rijden volgens de klassieke rijkunst, dus met veel aandacht voor rechtrichten, heel veel problemen kan oplossen en voorkomen.

Ik zou willen dat er veel meer instructeurs waren die op deze manier lesgeven. Gelukkig staat de instructrice die mij kinderen lesgeeft hier wel voor open en probeert ze in dezelfde lijn les te geven aan hen.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:56

Een avatar kun je invoegen via het User COntrol Panel rechtsbovenin je scherm
Dan klik je op "profiel" en vervolgens op "je avatar"

Suc6 ermee!

Tygo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 16:00

Oh Marijke de Jong, die ken ik ook. Tenminste heb over haar gelezen. Ik ga over een aantal weken een stage lopen bij Antoine omdat ik meer wil leren. En mijn paard had aan zijn rechterachterbeen een wond waarbij hij hinder had. Nu ik hem anders laat lopen heeft hij er totaal geen last meer van en is de wond een stuk kleiner geworden.

Ik zie nog geen avatar maar heb het wel zo gedaan. Misschien komt hij later in beeld? Of is hij te groot? Een ICQ nummer is het nummer van ICQ een communicatieprogramma. Maar we hebben tegenwoordig MSN Haha!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:04

Ik hoor erg veel over hem de laatste tijd, maar ik begrijp nog steeds niet helemaal hoe het allemaal werkt. Hij werd mij aangeraden voor het paard van mijn instructrice dat arthrose had, en hij zou het paard dan rechtrichten en na een half uurtje zou het dier dan weer goed lopen. Daar ben ik dus niet op ingegaan (na een half uurtje liep hij altijd prima, hij liep door de pijn heen nl) maar ik heb nooit een echte theorie over het rechtrichten gehoord. Iemand enig idee waar ik dat kan vinden? Ben al op de site www.hoefkatrol.com geweest en heb daar geen echte onderbouwing gelezen.
Ik wil niemand aanvallen hoor maar ben nog steeds op zoek naar een echte verklaring voor al die wonderbaarlijke genezingen.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:06

Bij mij kwam de avatar wel gelijk in beeld misschien is ie inderdaad te groot oid.

Ellebel, op de site van Marijke de JOng(www.paardenbegrijpen.nl) staat heel veel info over rechtrichten allerlei medische en rijtechnische problemen. Het is een hele informatieve site, kijk maar eens.

Op de site van Marijke staan ook foto's van onze paarden, Nikki en Morgan. Ze staan bij het kopje "training"

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:09

ik rijd ook via de klassieke rijkunst van een isph instructeur.

het bevalt WAANZINNIG!!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:10

Wat is een isph-instructeur?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:17

dat is iemand die de opleiding isph heeft afgerond(en geeft inmiddels daar ook les).

ook is mijn instructeur vaak bij de trainingen van en met duitse hogeschoolleraren en de spaanse hogeschool te gast.

Tygo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 16:18

International School for Professional Horsemanship
Idd.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:21

YEP,THATS IT!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:24

Citaat:
Ellebel, op de site van Marijke de JOng(www.paardenbegrijpen.nl) staat heel veel info over rechtrichten allerlei medische en rijtechnische problemen. Het is een hele informatieve site, kijk maar eens

Bedankt, ga meteen even kijken!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:50

Gezien je rijtechnische vraag heb ik je vraag naar RT verplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:35

ISPH zit toch ook in België?

Moeten we nu gaan oppassen voor de Belgen volgend jaar in Aken? Nagelbijten / Gniffelen

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:41

Rechtrichten doe je bij elke goede instructeur/trice alleen zijn er maar weinig die dat specifiek noemen omdat het zo'n logische stap is in de basisafrichting. Er is tenslotte ook geen "Aan het been krijgen" methode.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:41

heeft iemand ook het basispakket rechtrichten (bestaat uit 5 lessen) gedaan bij Marijke de Jong? Het lijkt me op zich wel wat, alleen ik vraag me af of je het binnen 5 lessen kan leren..

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:39

Sjuimpje schreef:
Rechtrichten doe je bij elke goede instructeur/trice alleen zijn er maar weinig die dat specifiek noemen omdat het zo'n logische stap is in de basisafrichting. Er is tenslotte ook geen "Aan het been krijgen" methode.

Was het maar waar dat elke goede instructeur aandacht besteedde aan rechtrichten. Ik leer nu pas voor het eerst hoe ik mijn paard recht moet krijgen. Voorheen kwam ik niet verder dan dat ik vooral niet terug mocht trekken als mijn paard de rechterteugel vastpakte. Ik vind het ook niet zo gek als je bedenkt dat rechtrichten pas in de tweede of derde fase van de Orun aan bod komt terwijl de meeste instructeurs niet verder komen dan de eerste fase.
Ik heb ook het idee dat veel instructeurs het zo vanzelfsprekend vinden dat je je paard recht richt dat er in de les geen aandacht voor is.

Niseyra schreef:
heeft iemand ook het basispakket rechtrichten
(bestaat uit 5 lessen) gedaan bij Marijke de Jong? Het lijkt me op zich wel wat, alleen ik vraag me af of je het binnen 5 lessen kan leren..

Ik heb de basiscursus rechtrichten bij Marijke gedaan. En het is inderdaad een basiscursus. Je leert de beginselen van het rechtrichten en daar kun je verder mee. Ik heb er heel veel van geleerd. Maar omdat ik verder nog niet zo'n super ruiter ben neem ik nog steeds les bij Marijke. We combineren de prive-lessen nu met een schrik- en obstakeltraining. Ook erg leuk om te doen.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:54

mijn instructrice gaat elk jaar een paar weken er heen, elke keer met een ander paard.

Ik vind er hele goeie dingen tussen zitten maar ook vele dingen vind ik de grootste onzin!

De punten die ik er uit haal zijn idd rechtrichten, rijden met vooral je benen en zit hulpen, los laten waar je paardje hem vast houdt ed.

puntn die ik echt onzin vind: slingeren :s, laten sjokken om hem onder controlle te kunnen houden, scheef gaan zitten op je paard, je hand achter je benen houden om stelling te trekken.. je handen op de hoogte van je borsten..

Tygo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 20:07

Bijna geen instructeur let erop! Er zit een hele gedachte achter. Ik dacht ook dat ik goed bezig was totdat ik bij Antoine terecht kwam. Mijn paard loopt super. Hij heeft er ook echt plezier in en van zijn benen heeft hij geen last. maar ook ik ben beter gaan rijden. Mijn vriendin heeft een paard met atrose en ook dit paard is genezen en loopt in de M met 14 winstpunten. Maar emnsen vinden het vaak onzin praatjes zonder er zelf geweest te zijn. Maar als je eenmaal een keer ervaring hebt met deze methode begrijp je het misschien beter. Ook is het bij Antoine zo dat als je paard niet geneens je je geld netjes terug krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:11

Dan heb ik al een paar goede instructeurs gehad.

raar, dat niemand ze vind, ze bestaan toch echt Haha!

En die leren je het dan ook nog aan via het been recht te richten ipv met alleen de hand.
want dat vind ik erg storend bij de AdB manier.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:48

Zep schreef:
ISPH zit toch ook in België?

Moeten we nu gaan oppassen voor de Belgen volgend jaar in Aken? Nagelbijten / Gniffelen

Vriendelijk >;)

Gelukkig zijn wij Belgen niet snel op onze teen getrapt anders kreeg je nu rel Tong uitsteken

Dusi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:28

Ik heb ook een tijdje les gehad via de methode van Antoine de Bodt. Voor Dusica was dit niet de geijkte manier van rijden. Doordat er teveel voorwaarts gereden moest worden, raakte ze helemaal van slag en begon steeds meer met haar hoofd te "headbangen". Dit is bij haar het teken van onrust. Omdat ik dacht dat dit aan mij lag, heb ik de instructrice er op laten rijden en daar werd ze , eerlijk gezegt, nog onrustiger van.

Hierna ben ik bij een andere instructrice terecht gekomen die op een hele andere manier les geeft. Meer vanuit rust en zit.
Die andere instructrice geeft nog wel les aan een stalgenote van mij en bij haar slaat het wel aan. Ze was wel zo eerlijk om laatst tegen mij te zeggen dat de manier waarop ik Dusica nu rijd, goed bij haar past en ook vruchten bij ons afwerpt.