A.F.Gemini + Soraya Bint Djafa onder het zadel (arab) @work!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

A.F.Gemini + Soraya Bint Djafa onder het zadel (arab) @work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 18:45

Hier een paar foto's van A.F. Gemini (3-jarige hengst is ook tekoop!!!) Let niet op dat ik naar voren zit en dat de foto in de stal is gemaakt! Dit was namelijk ALLEEN voor de foto.

Mijn houding is ook niet echt super op Soraya Bint Djafa dat komt door het zadel. Er zitten rechte blokjes in de beugels en de beugels waren tevens te lang! Normaal rijd ik altijd zonder zadel op haar! Dit is de 2e keer dat ze onder het zadel is na haar veulentje Lachen
Nou dan hier de foto'ss maar veel plezier Haha!

Afbeelding
A.f Gemini met zadel op!

Afbeelding
Ik op A.F. Gemini

Afbeelding
Shadi veulen van Soraya Bint Djafa de vader is A.F Gemini

Afbeelding
Ik op Soraya Bint Djafa Lachen

Afbeelding
Ik op Soraay veulen erachter aan Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding
Draven met veulen erachter Lachen

Afbeelding

Rijkleding en Cap graag géén commentaar!

Tinkebel

Re: A.F.Gemini + Soraya Bint Djafa onder het zadel (arab) @w

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:49

Waaaat zie ik nou ... een paard vast in de stal en dan erop zitten.. sorry hoor , maar ben je gek.. als dat paard vaststaat en hij wil zich opeens losrukken ofzo.. sorry vind het echt gevaarlijk...

Edit ; en nu lees ik ook nog dat die in stal een 3jarige hengst is.. als hij zich losrukt en hij rent de stal uit... snap je zelf wel wat er gebeurt..

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:53

veraA schreef:
Waaaat zie ik nou ... een paard vast in de stal en dan erop zitten.. sorry hoor , maar ben je gek.. als dat paard vaststaat en hij wil zich opeens losrukken ofzo.. sorry vind het echt gevaarlijk...

Edit ; en nu lees ik ook nog dat die in stal een 3jarige hengst is.. als hij zich losrukt en hij rent de stal uit... snap je zelf wel wat er gebeurt..

Ik zit vaak genoeg op mijn paard als ze vast staat met het halster in de stal.. En ook als ze niet vaststaat. Maar wel alleen op stal.. Niet in de wei ofzo.. Haha! Want dan word het een rodeo rondje denk ik.. Tong uitsteken

Ziet er op zich wel netjes uit, maar ik heb het idee dat je wat onzeker zit, of ligt dat aan mij..? Tong uitsteken
Iig wat meer rechtop en schouders naar achter.. Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 18:56

Hahah die hengst kan trouwens niet de stal uitrennen want staldeur za dicht en losrukken doet hij niet! Hij is hardstikke braaf!
Maarja.

Nee zit niet echt onzeker weet ook niet waarom ik zo zit hahaha! Maar het is lang geleden dat ik op die merrie heb gereden dus is altijd wel even wennen Knipoog

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:57

Wow, hier schrok ik toch wel van! Scheve mond
Hoe kan je nou een paard vast zetten in zijn stal en erop gaan zitten?!!
Hij staat hartstikke strak dat touw, wat nou als hij zich probeert los te rukken?! En verder?.. Hou me commentaar maar voor me..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 19:08

Zo strak stond hij niet en het was maar even voor de foto! Daarna had ze m weer los gemaakt!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:11

Ik snap het probleem niet echt.. Natuurlijk kan tie zich losrukken, maar dat kan tie ook als er niemand op zit.. Of ben ik dan echt wat te 'boers' hiervoor..? Haha! Tong uitsteken

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 19:12

Ik geef je groot gelijk manuutje

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:19

Scheve mond hoezo onverantwoord...

Ookal kent iedere eigenaar zijn paard 'zooo' goed... ?!?

Het blijft een dier Scheve mond

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:20

Manuutje1990 schreef:
Ik snap het probleem niet echt.. Natuurlijk kan tie zich losrukken, maar dat kan tie ook als er niemand op zit.. Of ben ik dan echt wat te 'boers' hiervoor..? Haha! Tong uitsteken

nee hoor....
ik zie ook wel in dat het niet het slimste is wat je kan doen , maar overdrijven is ook een vak

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:23

LPtjuh schreef:
Manuutje1990 schreef:

nee hoor....
ik zie ook wel in dat het niet het slimste is wat je kan doen , maar overdrijven is ook een vak

Ja idd, zo zijn er wel meer dingen or... Slapen Rolleyes

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:30

Leuke paardjes,
Alleen; Volgensmij is dat zadel te groot op Soraya Bint Djafa .. Je moet je onderbenen meer naar achtere plaatsen (buigen).. Handjes rechtop houden en geen centjes zoeken Knipoog

* Houd haar mond dicht over het gevaarlijke van de rode schoenen *

KiwiGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:42

.Haai Alison..
Mensen niet zeuren Alison kan goed rijden dus Tong uitsteken ..
Leuke foto's Alison , ik mag bijna nooit meer komen vanwege slecht rapport enzo. Maar gelukkig hebben ze jou ook nog want je verzorgt er toch weer (leuk Haha! )..

Doei doei xxies Kimmie..

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:51

Wauw mooie pony's hoor! En een superlief veulentje, wat huppelt die leuk achter mama aan *LOL*

En tsjah over dat vastzetten in de stal en er dan opzitten, hmmm ik jump er zelf ook zo vaak in de stal even op als ie het zadel op heeft (aansingelen, beugels goed doen etc.) En die van mij is ook een echte hengst! En als de staldeur dan ook nog dicht is snap ik het gevaar niet. Vind alleen wel dat ie heel erg strak vaststaat.
Maar er zijn gevaarlijkere dingen die mensen met paarden doen. Zoals met alleen een touwhalster een buitenrit gaan maken "ach hij doet niks, ik vertrouw hem heeelemaal!" maar die discussie is er wel vaker geweest geloof ik Haha! Wilde alleen even duidelijk maken dat dit nog zo gevaarlijk niet is, en zij kent de pony beter als ons en weet waarschijnlijk beter wat ze er mee kan en niet Ja

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:55

KiwiGirl schreef:
.Mensen niet zeuren Alison kan goed rijden dus Tong uitsteken

Zelfs als je net zo goed als Anky rijd is dit nog gevaarlijk!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:57

Hmm...

Ik word hier niet echt vrolijker van... Die omheining met dat speelse veulentje erin, dat hij zo strak vaststaat in stal met jou erop, en volgens mij ligt dat zadel ook niet helemaal lekker op het paard, je zit op de lepel. Maargoed, jouw paard, lekker zelf weten Lachen

Je shabrakje is wel leuk Lachen

I_love_noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:17

Wat grappig dat eerste paardje waar je in stal opzit (:() lijkt egt op ons leasepaardje (zie topic bij inthepicture)
Verder ga ik met de andere mee!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:24

hoi,
leuke paarden,en het meeste commentaar is(terecht)al gegeven,dus daar bemoei ik me niet meer mee,alleen nog wat tips;
je zit vooral op de laatste foto erg naar achteren in je zadel,dat komt waarschijnlijk omdat het zwaartepunt van je zadel te ver naar achteren helt,misschien kun je het laten opvullen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:41

Hee ik heb dat dekje ook Haha!

Wat een gemeut zeg over wat er allemaal wel niet kan gebeuren, moet je tegenwoordig een cellofaantje over je paard doen, hem in een hoekje zetten en ernaar kijken... Soms vind ik de reacties wel wat overdreven hoor, en om 100 keer hetzelfde te zeggen is ook niet zo effectief.
Het is haar eigen verantwoordelijkheid, ze kent het paardje.
Ja, oke, er kan altijd wat gebeuren, maar dat kan ook als je er gewoon op zit of er naast loopt.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:47

Kieffer schreef:
Hee ik heb dat dekje ook Haha!

Wat een gemeut zeg over wat er allemaal wel niet kan gebeuren, moet je tegenwoordig een cellofaantje over je paard doen, hem in een hoekje zetten en ernaar kijken... Soms vind ik de reacties wel wat overdreven hoor, en om 100 keer hetzelfde te zeggen is ook niet zo effectief.
Het is haar eigen verantwoordelijkheid, ze kent het paardje.
Ja, oke, er kan altijd wat gebeuren, maar dat kan ook als je er gewoon op zit of er naast loopt.

dat is zo, maar mssn dat de TS volgende keer nog een keer nadenkt voordat ze zoiets doet. Het lijkt mij ook niet erg slim en verstandig, en dat heeft er niks mee te maken of ze goed kan rijden {of niet.}

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:48

ik vind het ook een beetje gevaarlijk als die vast staad om er op te gaan zitten ik heb vaak genoeg paarden gezien die zich zelf dan ophangen misschien is het deze keer goed gegaan en kan je wel zeggen dat die die niet maar elk paard kan opeens schrikken of zich zelf ophangenmaar ja het is je eigen verandwoordelijkheid.

verder erg leuke paardje's het veulentje is erg leuk Knipoog
en vind je het nou lekker rijden met je spijkerbroek en schoenen ??

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:55

oke cap eigen keuze maar waarom heb je hem in stal wel op en als je de merrie rijdt niet..
ziet er niet echt logisch uit..

en dan ook nog je vindt het zo veilig om in stal er even op te gaan zitten maar waarom daar dan wel een cap op doen..
toch geen vertrouwen er in dus...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 18:42

Tja van die cap is hengst is nog jong etc niet dat de merrie niks kan doen maar die vertrouw ik meer!

Maar je paard kan zich ook ophangen als hij vast staat zonder iemand erop en dan ergens van schrikt dus die reden vind ik niet echt zo goed.. Maarja ik moet zelf weten wat ik doe etc.

@Kiwigirl (kim) Ja dat is wel jammer maar jij zou 2weken van te voren in het weekeind komen? (stond in je brief) Maar we hebben je nog niet gezien hoor?
Gemini is trouwens echt braaf geworden Lachen

Edit: Bedankt dat jullie het leuke paardjes vinden Lachen Oja nog even over het zadel. Dit is niet ONS zadel maar van een vriend! Deze hebben we voor 1x gebruikt om te kijken hoe het lag etc.

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 20:53

Die cap ga ik niet over beginnen, want die heb ik zelf ook nooit op Bloos .
Maar idd, ik heb altijd geleerd nooit op een paard te gaan zitten dat vaststaat zowel buiten als binnen. Als hij inderdaad losraakt kunnen er rare dingen gebeuren (ooit een paard in zijn box zien stijgeren, ik bedoel stel je eens voor als jij daar dan boven op zou zitten) ook een braaf paard, zowel oud als jong blijft een dier en dieren zijn en blijven onvoorspelbaar en risico's zijn altijd aanwezig. Verder is je houding inderdaad nog ietsje onzeker, maar dat gaat over, als je er echt aan werkt.
En kijkt die merrie altijd zo omhoog tijdens het rijden of is dat alleen doordat haar veulen erachter aan loopt?

Het zijn inderdaad wel mooie paarden om te zien.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 13:32

Citaat:
kristi
dat is zo, maar mssn dat de TS volgende keer nog een keer nadenkt voordat ze zoiets doet. Het lijkt mij ook niet erg slim en verstandig, en dat heeft er niks mee te maken of ze goed kan rijden {of niet.}

Mij heb je ook niet horen zeggen dat het iets te maken heeft met goed of slecht rijden, het is misschien ook niet het meest verstandige om zo op je pony te gaan zitten, maar bij ieder topic weer zeggen 9 van de 10 mensen hetzelfde en dat lijkt me niet zo effectief... Na 1 keer weet ze het ook wel, het is tenslotte haar eigen verantwoordelijkheid.