Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
guusje schreef:het heeft te maken met ongelijke aanleuning. als je je paard correct rechtrijdt en je dus gelijke aanleuning hebt zal ie zijn tong wel binnenboord houden.
Ook tijdens het longeren zal het paard op de momenten dat hij scheef loopt
de tong eruit gooien.
Tomaatje schreef:Het hoeft lang niet altijd een oorzaak te hebben. Sommige paarden doen het gewoon. Het enige nadeel is dat ze niet hoger komen dan *ik geloof* Z2.
PartTwo schreef:Tomaatje schreef:Het hoeft lang niet altijd een oorzaak te hebben. Sommige paarden doen het gewoon. Het enige nadeel is dat ze niet hoger komen dan *ik geloof* Z2.
Ben ik het helelmaal mee eens het hoeft niet perse aan de aanleuning te liggen.
Belli schreef:Het is geen goed teken, in België worden je punten erg slecht als je paard het doet met je proef.
Naar wat ik heb gehoord is het een teken van ongehoorzaamheid, dus de ruiter zn schuld.
x
dobbel schreef:99 van de 100 keer licht het wel aan de aanleuning er zijn maar enkele uitzonderingen.
PartTwo schreef:dobbel schreef:99 van de 100 keer licht het wel aan de aanleuning er zijn maar enkele uitzonderingen.
Daarom zeg ik ook: het hoeft niet perse aan de aanleuning te liggen!
Cathelijne schreef:Wat voor bitten heb je geprobeerd? Ook al verschillende diktes getest? Kan zijn dat 't qua hoogte niet past.
Zijn de kiezen nagekeken op haken?