Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

joycje schreef:Paarden horen niet om te vallen.. Het kan natuurlijk gebeuren maar is wel een ernstige fout die grote gevolgen kan hebben.. Als het paard voor het vallen niet omdraaide en moeilijk deed zou ik eerst even een dierenarts laten kijken om uit te laten sluiten dat hier niks beschadigd is in de rug....
Verder zou ik waarschijnlijk op zoek gaan naar een andere stal... Eentje waar het misschien beter klikt met jouw paard... Of probeer zelf wat dingen thuis... Als je hulp hebt kan je zelf ook een heleboel goed aanleren. Zelf ken je je paard het beste natuurlijk he... En daarmee zeg ik niet dat je alles zelf moet doen hoor want weet niks over jouw ervaring oid..
Als je haar thuis hebt kan je haar in alle rust laten wennen aan het zadel. Leg het zadel op ga haar longeren. Ga haar poetsen ga dingen met haar doen die haar ontspannen... Daarna ga je met behulp van twee andere mensen een keertje hangen op het zadel en uiteindelijk rustig zitten.. Maar zorg dat je het met twee mensen doet die jij vertrouwd en die absoluut niet bang zijn voor je paard... ze moeten jou en je paard vertrouwen geven. En dan kun je haar zelf aan de longeerlijn waarschijnlijk meer leren als dat je iemand anders er met een bult stress op laat hotsen...
maar goed dit is maar een idee natuurlijk.. Je kan ook gewoon andere stal zoeken die dit evt voor je kan doen..
Veel succes.
groetjes joyce
! 
Riant schreef:maar er zijn ook mensen die zich professioneel noemen maar het niet zijn (zat zelfs). En als eigenaar is het soms heel moeilijk om te bepalen wat wel en niet Proffessioneel is.

gijsenkim schreef:Tuurlijk laat je ze de eerste paar dagen rustig even wennen aan de omgeving![]()
![]()
Citaat:Ik heb alles ook altijd met rust gedaan,