Queenie @ dressuur

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje_

Queenie @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 11:26

Vandaag ging ik op de pony van m'n zus rijden(Queenie) m'n zus springt met Queenie M.En ik ging (proberen) dressuur te rijden Knipoog Haha!

hier onder wat foto's

Afbeelding
Queenie's hoofd(je)

Afbeelding
ik en Queenie Clown

Afbeelding
drafje

Afbeelding

Afbeelding
(proberen)strekken.

nou dit was het dan.
Geen gezeur over m'n slofteugel! dat is mijn eigen keuze.

Lowara

Re: Queenie @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:32

ehm.. sorrie ga toch echt zeuren erover.....
een slofteugel gebruiken is niet erg, maar wel als de slofteugel de hele tijd strak staat, en dat is hier het geval. Hier is een slofteugel niet voor, je dwingt je paard zo omlaag zonder dat dat beest een keus heeft. volgende keer iets losser laten, of gewoon niet gebruiken.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 11:34

uhm.. sorrie hoor maar ik heb hem altijd losser dan de teugels en zoals je hem hoort te gebruiken. Ik ben het niet met je eens.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:39

dus jij wilt beweren dat je slof hier los hangt?
Afbeelding

waar oh waar zie ik het boogje....

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 11:43

Waarom vind je eigenlijk een slofteugel zo verkeerd? als je hem toch goed gebruikt is het een heel goed hulpmiddel.Moet je de pony dan met de kop in de lucht laten lopen zodat je hem niet door de rug laat lopen en last van z'n rug krijgt? Deze pony is namelijk verschrikkelijk moeilijk en moet namelijk wel eens weten wie de baas is. Daarom heb ik hem misschien op een aantal foto's wat strak.

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:55

Hahah

Een pony krijgt heus geen last van zijn rug als hij of zij met zijn HOOFD ( niet kop Knipoog ) In de lucht loopt..
Als je de slof zo gebruikt zoals je dat nu doet , dan krijgt hij pijn aan zijn rug Lachen
Omdat je hem of haar ; op die manier dwingt ( Overigens niet op een rustige en ontspannen manier) naar beneden te lopen!

Niet gelijk gaan schreeuwen als je er geen verstand van hebt !! Clown

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:03

Charlotte89 schreef:
Hahah

Een pony krijgt heus geen last van zijn rug als hij of zij met zijn HOOFD ( niet kop Knipoog ) In de lucht loopt..
Als je de slof zo gebruikt zoals je dat nu doet , dan krijgt hij pijn aan zijn rug Lachen
Omdat je hem of haar ; op die manier dwingt ( Overigens niet op een rustige en ontspannen manier) naar beneden te lopen!

Niet gelijk gaan schreeuwen als je er geen verstand van hebt !! Clown

Sommige mensen denken nou eenmaal dat ze Anky zijn Clown

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 12:06

hallo ik ben de zus van rosanne die hier op mijn pony rijd... en ik heb deze pony al 3 jaar en ken um onderhand heel goed... hij heeft een tijd geleden last van zn rug ghad... en we zijn met um naar de physiotherapeit gweest en hijs helemaal gemasseerd... daarvoor hadden we al helemaal ut zadel laten aanpassen naar zijn rug... en die physio heb mij zelf verteld datk um laag moet rijden... en niet met zijn hoofd in de lucht!!! daar krijgtie holle rug en van en dus last van zn rug... nou en wie denk je dat ut btr weet? jullie of die physio? en normaal rijden we niet eens met slof... dit was alleen nu voor rosanne omdat die pony anders bijna niet te houden is...

en je kunt allemaal wel gaan zeuren over slof.. maar ga eerst maar eens naar je eigen zadel kijken... en dat bdoel ik voor iedereen! want er lopen duizende ponys met een heel verkeerd zadel! en als ut zo op ut eerst gezicht goed lijkt te liggen betekent egt nix! zoon verkeerd zadel brengt heel wat meer schade met zich mee dan een slofteugel!!!

doeiiii

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:07

van de slof vind ik ook en beetje jammer. ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik neem aan dat je de slof zo vastpakt, als het paard in zijn normale houding staat, en niet zijn hoofd nog hoger kan gooien. stel je eens voor als dit paard wel in de goeie houding had gelopen? dan hing de slof er wel losjes bij! ja toch?
vind het wel een leuk paard Vingers aflikken maar mischien volgende keer foto''s zonder de slof Knipoog

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:13

Je spreekt jezelf echt tegen hoor!..
Ik snap wel dat de Physio heeft gezegd dat je je pony laag diep & rond moet rijden
Maar Absoluut niet op deze manier ! als je zo door gaat kun je binnekort iedere dag naar de physio , want hier krijgen paarden en pony's rugproblemen van! Probeer dus de pony op een ontspannen manier lekker laag en diep te rijden, dan voel je vanzelf dat hij zijn rug los laat en zich gaat verruimen.. Maar doe het niet op deze manier
Geloof mij maar Knipoog

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:14

En wat heeft het zadel er nou weer mee te maken? ik Snap het niet meer? Verward

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:18

Het kunnen momentopnames zijn hoor, maar je pony loopt op deze foto's nou niet echt over de rug....Zou het geen goed idee zijn om les te nemen van iemand die je daar goed mee kan helpen? Want zoals ik het hier zie drukt die pony zn rug behoorlijk weg, en omdat hij al zo'n last heeft van zn rug lijkt me dat toch niet echt goed....

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 12:21

1 x physio was anders genoeg hoor! en we rijden normaal nooit met slof... dit was eerste x met deze pony... en het zadel heb dr Alles mee te maken! want een paard krijgt eerder een zere rug van een verkeerd zadel dan wanneer die ontspanne aan de slofteugel loopt... ik was dr bij en ik laat mn pony heus niet verprutsen... en ik vin ut goed dat jullie commentaar leveren maar dan wel graag goed gegrond commentaar en je kunt van mij aannemen dat we onze pony's nooit in een houdinkje drukken... anders liepen ze ook nooit hoog in de sport...

groetjessss

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:25

Hoog in de sport?

L1/? Clown
Nouja , ik hoop dan maar dat dit ''slof gebeuren'' voor 1 keer was Lachen

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:28

Ik zie kruisjes? Verward

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 12:32

l1? ja das met andere pony Clown

deze loopt z springe Pling Cool

doeidoei

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:34

euhm, ik zie de foto's niet, al word ik erg nieuwsgierig. En echt leuk reageer je niet madam

Beate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:36

kruisjes Boos!

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:41

ik zie ze helaas ook niet

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:46

Ik zie ook kruisjes, maar je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat het goed is voor zijn rug en blablabla (yeah right) en dan is het opeens voor 1 keer, omdat hij anders niet te houden is. Wat is het nou? En wat heeft het zadel te maken met het feit dat hij niet te houden is?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:49

Muislover schreef:
hallo ik ben de zus van rosanne die hier op mijn pony rijd... en ik heb deze pony al 3 jaar en ken um onderhand heel goed... hij heeft een tijd geleden last van zn rug ghad... en we zijn met um naar de physiotherapeit gweest en hijs helemaal gemasseerd... daarvoor hadden we al helemaal ut zadel laten aanpassen naar zijn rug... en die physio heb mij zelf verteld datk um laag moet rijden... en niet met zijn hoofd in de lucht!!! daar krijgtie holle rug en van en dus last van zn rug... nou en wie denk je dat ut btr weet? jullie of die physio? en normaal rijden we niet eens met slof... dit was alleen nu voor rosanne omdat die pony anders bijna niet te houden is...

en je kunt allemaal wel gaan zeuren over slof.. maar ga eerst maar eens naar je eigen zadel kijken... en dat bdoel ik voor iedereen! want er lopen duizende ponys met een heel verkeerd zadel! en als ut zo op ut eerst gezicht goed lijkt te liggen betekent egt nix! zoon verkeerd zadel brengt heel wat meer schade met zich mee dan een slofteugel!!!

doeiiii

leer ten eerste eens normaal typen, en doe ten tweede niet zo zielig door jezelf achter je zus te verschuilen. Ik geloof dus voor geen meter dat dit je zus is meissie Knipoog.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:51

siets schreef:

leer ten eerste eens normaal typen, en doe ten tweede niet zo zielig door jezelf achter je zus te verschuilen. Ik geloof dus voor geen meter dat dit je zus is meissie Knipoog.

Ook daar had ik al mijn twijfels over Haha! Haha! Haha!

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:53

hey,

ik ben het wel met de mensen boven mij eens. ik heb niet veel verstand van een slof gebruik hem zelf nooit . maar dat de physio zegt dat je hem laag enz. moet rijdne hoeft toch niet gelijk te betekenen dat je hem met slof moet gaan rijden?. dat hoor je op een ontspannen manier te doen paarden moeten dat leren. enals dat meisje dat ponytje niet kan houden zet haar er dan niet op. zet er dan iemand op die dat beestje aankan.

ik zie geen foto´s helaas. zie alleen kruisjes.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:55

Waarom reageer je zo boos? Dat is het risico van je foto's op bokt zetten! En zet dan foto's zonder slof erop! Als je zelf weet dat die veel te strak zit ga je ze toch niet op bokt zetten??? Verward Zet dan foto's zonder slof op bokt!
Ik ben het helemaal met Miranda eens!
Groetjes

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:04

beetje raar dat je zegt dat ik tegen een slof ben. waar zie je dat staan dan? ik ben VOOR hulpmiddelen, mits ze goed worden gebruikt Pling