Filmpjes borsthappende Ushi (schockerend)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anjatjeuh

Filmpjes borsthappende Ushi (schockerend)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 19:25

Heb voor een topic over AdB deze filmpjes gemaakt om duidelijk te maken dat ik met een redelijk groot probleem zat met Ushi toen ik naar AdB ging. Vond het redelijk spectaculaire filmpjes, dus plaats ze ineens ook maar hier. Tong uitsteken Dit was denk ik het ergste dat het borsthappen ooit geweest is, nu is het bijna helemaal opgelost door goede les, ze doet het nog maar heel af en toe (vooral onder stress-situaties). Ik ga waarschijnlijk nog een osteopaat laten komen om eens naar haar te laten kijken, want ze durft/kan haar rug niet helemaal loslaten, wat ik bv bij voorwaarts-neerwaarts merkt en mn lesgeefster denkt ook dat het beetje borsthappen dat ze nu doet misschien ook wel kan komen doordat haar rug wat vast zit. Maar het is nu echt helemaal niet meer te vergelijken met hoe het op deze filmpjes was:
(sorry voor de vreselijke kwaliteit, is een filmpje van een filmpje op tv, maar het geeft toch een indruk...)
http://www.zippyvideos.com/29206779129365.html
http://www.zippyvideos.com/115781824129375.html
http://www.zippyvideos.com/30737113129385.html

En zo loopt ze nu:
Afbeelding

Vond het echt raar om die filmpjes nog eens te zien, dan besef ik weer wat we als combinatie al bereikt en overwonnen hebben. Lovers

Sani

Re: Filmpjes borsthappende Ushi (schockerend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:27

Het ziet er nu echt veel beter uit!
De kwaliteit van de filmpjes valt nog wel mee... Duidelijk genoeg hoor..

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:36

Jeutje, dat zijn idd lichtelijk schockerende filmpjes, dit heb ik nog nooit eerder gezien! Wow! Het ziet er nu wel een stuk beter uit zeg, dat gaat echt goed dan! OK dan!

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:37

Ik had het echt veel anders verwacht dat borsthappen, ze ging er nog heel hard bij rennen zo te zien ook? Maar beet ze zichzelf dan ook echt? Iniedergeval, ik vind het geweldig hoe jullie zo ver zijn gekomen! Want ik weet nog dat je me vertelde dat het super slecht ging en ga zo maar door. Het ziet er perfect uit nu. Hopen dat het zo lekker blijft gaan!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:41

Geweldig wat je bereikt hebt zeg! OK dan! wat een verschil die twee fotos! Ga zo door zou ik zeggen!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:53

Ik vind het echt goed wat je allemaal bereikt hebt!
Maar ik vraag me echt heel erg af HOE je dit nu precies hebt kunnen verhelpen?

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:02

wauw...dat leek me echt heel vervelend rijden !
Maar jullie hebben het overwonnen Haha!
Het is dan wel een moment opname Lachen maar ik vind het er goed en stabiel uit zien Vork

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:40

Ik weet nog dat ik daar bij AdB zat en dacht: "hoe heeft die dat zo lang kunnen volhouden met dat paard"??

En langzaamaan door de week heen kwam er beterschap en 2 weken geleden op de clinic was het een heel andere Ush!

Super dus Anja!!!

Haha!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:22

Wow, wat een verschil zeg !

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:28

waarom openen die flimpjes nou nooit bij mij.... !? Boos!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:29

Het is natuurlijk niet leuk, maar ik vond het tweede
filmpje een soort van komisch Clown Denk dat jij er nu achteraf
ook wel om kan lachen .... als je ziet op wat voor een punt jullie
zijn gekomen..... Petje af !

Alize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:39

Wauw,best raar om zien!
Fantastisch als je zo het verschil kan zien,moet je echt wel een goed gevoel geven!Ze loopt echt netjes nu Knipoog

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:01

Jeetje, wat raar ziet het er uit zeg! Maar goed dat jullie zo ver gekomen zijn:D Super!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:36

Amaaiiiiiiiiiii ANja!!!
Raar hé..
Je hebt niet echt gelachen met har waarschijnlijk...in ieder geval super en goed voor de vooruitgang.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 01:45

Cker een vooruitgang..!! heb 2 vraagjes:

Hoe lang deed ze dat borsthappen al en hoe lang heb je er over gedaan om der zo te laten lopen?

en:

Wat is de oorzaak van dat borsthappen geweest en hoe heb je het opgelost?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 09:02

Nu heb ik je filmpjes wel kunnen zien. De truc is blijkbaar om de url te kopiëren naar de adresbalk, want gewoon op de link klikken werkt bij mij dus niet, dan krijg ik een zwart schermpje.

Maar soit, jullie zijn ongelooflijk vooruit gegaan, chapeau!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 09:05

Dat is echt een groot verschil!

j0rien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 09:22

woow wat een verschil!! Ziet er nu echt veel betr uit Haha! Ga zo door Knipoog !!

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:40

wow echt een verschil!
ziet er echt goed uit nu!
inderdaad heb je al wat bereikt Ja

Anita87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:56

bedoel je met AdB Atoine de Botd? ik ben gister ook bij hem geweest, hij weet het dondersgoed allemaal maar vond hem niet erg duidelijk, snapte hem niet helemaal. komt ook deels door zijn belgiesche taaltje denk ik..

ben jij meerdere dagen bij hem geweest?
ik zit er over te denken om 3 dagen naar belgieë te gaan.. maar zal wel ontiegelijk duur zijn..

bij mij lag alles aan mijn te lage hand.. en O wat is het moeilijk om je handen hoger te zetten als je ze altijd laag hebt gehad.. Boos!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:29

Echt super, die vooruitgang Lachen
Ziet er nu echt netjes uit!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:35

Jeetje zeg! Ushi was echt een draak met dat borst happen. Had ook altijd gedacht dat hij wel hapte, maar gewoon 1 tempo aanhield. Maar hij rent tegelijkertijd gewoon onder je weg.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:40

Wow!

Ik kan me de foto's nog wel herinneren van jou paard.

Maar wat een verschil zeg, super!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 13:42

Larish schreef:
Maar beet ze zichzelf dan ook echt?

Nee, gelukkig niet, ze bracht alleen haar kin naar haar borst, beet niet echt.

M3isSi3j schreef:
Hoe lang deed ze dat borsthappen al en hoe lang heb je er over gedaan om der zo te laten lopen?
en:
Wat is de oorzaak van dat borsthappen geweest en hoe heb je het opgelost?

Hoe lang ze het deed: uhm, eventjes denken... in september 2003 ging ik voor de eerste keer bij haar kijken, en toen deed ze het al, maar in veel mindere mate. Ze was toen ongeveer 2 maanden terug bij de vorige eigenares (die had haar uitgeleend aan een meisje dat een paardenopleiding mee deed, die Ushi veel te hard heeft aangepakt met slof en stang en trens enzo, sindsdien doet ze het). Dus nu doet ze het ongeveer 2 jaar denk ik. Deze videos zijn wel van een half jaar geleden, dit was in haar ergste periode, nu doet ze het amper nog.

Hoe lang ik erover heb gedaan om haar zo te krijgen als ze nu loopt: op mijn stage bij Antoine de Bodt is het op een week enorm gebeterd, dit was een half jaar geleden. Sinds dien is het ook thuis steeds beter en beter beginnen gaan, maar ik heb nu sinds 3 maanden een nieuwe lesgeefster, en dankzij haar is het nu echt enorm snel super veel beter aan het gaan. Maar ze blijft het toch wel doen, ik hoop dat ik dit er nog uit kan rijden, maar mijn lesgeefster denkt ook dat er toch nog iets vast zit in haar rug en dat ze het daardoor toch nog wat doet, dus misschien ga ik binnenkort toch maar eens een paardenosteopaat laten komen.

Oorzaak: het is begonnen nadat dat meisje haar te hard had aangepakt met slof en s&t, waarschijnlijk heeft ze hierdoor geleerd om gewoon in de krul te lopen maar haar rug gewoon vast te houden en dus helemaal fout te lopen. Toen ik ging kijken om haar te kopen was ze net terug 2 maanden bij de vorige eigenares en werd af en toe gereden, maar niet zo heel veel. Ushi borsthapte toen al wel, maar veeeeel minder als op die filmpjes, anders had ik haar natuurlijk nooit gekocht... Maar de vorige eigenares reed natuurlijk veel beter paard als mij, ik kwam net van de manege en wist niet echt veel over JUIST paardrijden, waardoor Ushi haar borsthappen dus verergerde omdat ik haar niet goed door haar rug kon rijden. Juist voor ik naar AdB ging was ik 2 weken op vakantie geweest en had Ushi gewoon op de wei gestaan, en toen ik er weer op reed was het borsthappen echt vreselijk, door 2 weken niet te rijden was hij waarschijnlijk nog vaster komen te zitten. Toen ik bij AdB kwam was Ushi dus extreem linksgebogen, en volgens hem zelfs zo linksgebogen dat haar rug helemaal vastzat en ze dus pijn had in haar rug en daarom borsthapte. We hebben toen een week gewerkt aan het rechtrichten, en op het einde van de week ging het echt al veel beter, maar ze bleef het nog wel wat doen. Nu doet ze het amper nog, maar soms dus nog altijd. Hopelijk valt dit dus op te lossen met osteopaat. Maar ik vrees eigenlijk een beetje dat het toch ook een beetje een tic is geworden voor haar, en dus een soort gewoonte die er nog moeilijk uit te krijgen is.

Oplossing: Uhm, eerst en vooral veeeeeeeeeeeeeeeeeel geduld. Soms werd ik het echt compleet beu (lijkt me begrijpelijk, is niet echt leuk om altijd zo te rijden Knipoog ) en dan begon ik haar soms te straffen als ze het deed, maar dan werd het alleen nog maar erger omdat ze dan nog meer stress kreeg. Dus ik moest altijd proberen om mn geduld niet te verliezen, want anders kon werk van een heel uur weer volledig verloren gaan...
De basis voor het oplossen van het probleem is dus gelegd op stage bij Antoine de Bodt, waar ze eerst aan de dubbele longe een hele tijd is rechtgericht en daarna ook onder het zadel. Hierna ben ik thuis zelf blijven proberen om zo te rijden en haar goed rechtgericht te houden, maar zonder begeleiding (had geen lesgever, Antoine woonde ook veel te ver en komt niet aan huis) begon het weer minder goed te gaan. Nu sinds 3 maanden heb ik een SUPER lesgeefster (http://
http://www.hoefjes.be[/url]) en nu gaat het echt fantastisch. Ik geniet weer volop van Ushi, en Ushi geniet ook weer van het werk. Ik hoop dat de osteopaat de laatste beetjes borsthappen nog kan wegkrijgen...

Anita87 schreef:
bedoel je met AdB Antoine de Bodt?
ben jij meerdere dagen bij hem geweest?

Ik bedoel inderdaad Antoine de Bodt, en ben dus 5 dagen bij hem geweest met nog 3 vriendinnen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:08

whow dat heb je goed gedaan zeg! in dat 2e filmpje gaat dat been wel erg ver naar voren Tong uitsteken