Larish schreef:Maar beet ze zichzelf dan ook echt?
Nee, gelukkig niet, ze bracht alleen haar kin naar haar borst, beet niet echt.
M3isSi3j schreef:Hoe lang deed ze dat borsthappen al en hoe lang heb je er over gedaan om der zo te laten lopen?
en:
Wat is de oorzaak van dat borsthappen geweest en hoe heb je het opgelost?
Hoe lang ze het deed: uhm, eventjes denken... in september 2003 ging ik voor de eerste keer bij haar kijken, en toen deed ze het al, maar in veel mindere mate. Ze was toen ongeveer 2 maanden terug bij de vorige eigenares (die had haar uitgeleend aan een meisje dat een paardenopleiding mee deed, die Ushi veel te hard heeft aangepakt met slof en stang en trens enzo, sindsdien doet ze het). Dus nu doet ze het ongeveer 2 jaar denk ik. Deze videos zijn wel van een half jaar geleden, dit was in haar ergste periode, nu doet ze het amper nog.
Hoe lang ik erover heb gedaan om haar zo te krijgen als ze nu loopt: op mijn stage bij Antoine de Bodt is het op een week enorm gebeterd, dit was een half jaar geleden. Sinds dien is het ook thuis steeds beter en beter beginnen gaan, maar ik heb nu sinds 3 maanden een nieuwe lesgeefster, en dankzij haar is het nu echt enorm snel super veel beter aan het gaan. Maar ze blijft het toch wel doen, ik hoop dat ik dit er nog uit kan rijden, maar mijn lesgeefster denkt ook dat er toch nog iets vast zit in haar rug en dat ze het daardoor toch nog wat doet, dus misschien ga ik binnenkort toch maar eens een paardenosteopaat laten komen.
Oorzaak: het is begonnen nadat dat meisje haar te hard had aangepakt met slof en s&t, waarschijnlijk heeft ze hierdoor geleerd om gewoon in de krul te lopen maar haar rug gewoon vast te houden en dus helemaal fout te lopen. Toen ik ging kijken om haar te kopen was ze net terug 2 maanden bij de vorige eigenares en werd af en toe gereden, maar niet zo heel veel. Ushi borsthapte toen al wel, maar veeeeel minder als op die filmpjes, anders had ik haar natuurlijk nooit gekocht... Maar de vorige eigenares reed natuurlijk veel beter paard als mij, ik kwam net van de manege en wist niet echt veel over JUIST paardrijden, waardoor Ushi haar borsthappen dus verergerde omdat ik haar niet goed door haar rug kon rijden. Juist voor ik naar AdB ging was ik 2 weken op vakantie geweest en had Ushi gewoon op de wei gestaan, en toen ik er weer op reed was het borsthappen echt vreselijk, door 2 weken niet te rijden was hij waarschijnlijk nog vaster komen te zitten. Toen ik bij AdB kwam was Ushi dus extreem linksgebogen, en volgens hem zelfs zo linksgebogen dat haar rug helemaal vastzat en ze dus pijn had in haar rug en daarom borsthapte. We hebben toen een week gewerkt aan het rechtrichten, en op het einde van de week ging het echt al veel beter, maar ze bleef het nog wel wat doen. Nu doet ze het amper nog, maar soms dus nog altijd. Hopelijk valt dit dus op te lossen met osteopaat. Maar ik vrees eigenlijk een beetje dat het toch ook een beetje een tic is geworden voor haar, en dus een soort gewoonte die er nog moeilijk uit te krijgen is.
Oplossing: Uhm, eerst en vooral veeeeeeeeeeeeeeeeeel geduld. Soms werd ik het echt compleet beu (lijkt me begrijpelijk, is niet echt leuk om altijd zo te rijden
) en dan begon ik haar soms te straffen als ze het deed, maar dan werd het alleen nog maar erger omdat ze dan nog meer stress kreeg. Dus ik moest altijd proberen om mn geduld niet te verliezen, want anders kon werk van een heel uur weer volledig verloren gaan...
De basis voor het oplossen van het probleem is dus gelegd op stage bij Antoine de Bodt, waar ze eerst aan de dubbele longe een hele tijd is rechtgericht en daarna ook onder het zadel. Hierna ben ik thuis zelf blijven proberen om zo te rijden en haar goed rechtgericht te houden, maar zonder begeleiding (had geen lesgever, Antoine woonde ook veel te ver en komt niet aan huis) begon het weer minder goed te gaan. Nu sinds 3 maanden heb ik een SUPER lesgeefster (http://
http://www.hoefjes.be[/url]) en nu gaat het echt fantastisch. Ik geniet weer volop van Ushi, en Ushi geniet ook weer van het werk. Ik hoop dat de osteopaat de laatste beetjes borsthappen nog kan wegkrijgen...
Anita87 schreef:bedoel je met AdB Antoine de Bodt?
ben jij meerdere dagen bij hem geweest?
Ik bedoel inderdaad Antoine de Bodt, en ben dus 5 dagen bij hem geweest met nog 3 vriendinnen.