Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
of als een rodeo
door de bak sjeesen...

sorayalover1 schreef:Bedankt voor jullie reacties
Maar ze doet het ook echt ALLEEN als we óf in het bos zijn óf de paarden naar de wei gaan óf er paarden in de bak rijden die ze niet kent (merries,ruinen en hengsten staan gescheiden bij ons)
Daarom vind ik het zo raar. Kijk rijd ik in mijn eentje in de bak is er niks aan de hand soms nog moeilijk om haar in galop te krijgen achterwaarts gaat ook super! Maar zodra we dus naar het bos oid gaan begint ze pas.
Op een terrein waar ze nooit heeft gereden is dan dan ook super braaf.
MissPromiss schreef:MMhs dat probleem heb ik ook met mijn haf.. half jaartje ouder ongeveer denk ik.. Prom stijgert niet.. maar dat bokje bij galop enz is ook irritantof als een rodeo
door de bak sjeesen...
K denk dat t gewoon pubertijd is
Marrepar schreef:MissPromiss schreef:MMhs dat probleem heb ik ook met mijn haf.. half jaartje ouder ongeveer denk ik.. Prom stijgert niet.. maar dat bokje bij galop enz is ook irritantof als een rodeo
door de bak sjeesen...
K denk dat t gewoon pubertijd is
Mijn 5jarige haf heeft hier ook regelmatig last van, alleen die steigert wel
wisja schreef:ik heb vorig jaar ook gehad met een welshje.. was altijd onwijs lief enzo.. en ineens ging ze buiten (alleen met andere paarden) bokken en rennen enzo.. nou het is denk ik idd de pubertijd maar ik zou niet zoiets hebben van ooke het gaat wel over.. want ze gaat juist uitproberen wat ze je allemaal kan flikken en als je der nu nix aan doet blijft ze het doen.. misgien een idee om is te vragen dat er een heel mak paard voor je gaat rjiden.. en zodra je denkt dat ze gek gaat doen of dat ze weg wil rennen dat je een sijntje geef en dat die dan het pad verspert.. kan je paard nergens heen is de lol der af.. je kan ook ja heel streng gaan rijden en dat is dus heel erg op iets gericht.. bijv op je voltes met stelling enzo.. dan moet ze zich wel concentreren en heeft ze gewoon geen kans om te gaan rennen.. of bokken ofso.. en zodra ze wel gaat rennen of bokken met rennen stuur je der gewoon eeen volte op zodat ze wel moet stoppen en zodra ze gaat bokken ofso probeer je der anar voren te houden doe je alsof er nix gebeurt was en ga je gewoon verder met je stellingen ofso.. misgien stopt het dan.

Misschien is het een idee dat je is alleen met een vriendin.. (vriendin fietst mee) een buitenrit maakt .. en ik zal dan is gaan kijken hoe hij alleen reageert.. Misschien word hij nu wel zenuwachtig van de andere paarden, ookal was hij dat vroeger niet! sorayalover1 schreef:Ik geef hem pas een knal als ze gestopt is! En ik haar goed bij me heb!
despringer schreef:sla is een fles water kaopt op haar hoofd als ze steigert dan doen ze het nooit meer pas wel op voor je zelf