help!!!
Alle tips zijn welkom!!!
-xxx-iess yonna
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
monsera schreef:En heeft jouw instructrice daar dan niet bij gezegd hoe je hem dan los moet rijden?
ellepel schreef:laat allereerst zijn tanden eens nakijken, met haken kunnen ze ook vastzitten aan een kant.
verder zijn er een aantal topics over rechtrichten enzo waar je hele goed info kunt vinden
Blue_Star schreef:bij mijn paard is dat ook idd het probleem,alleen hij zit links vast
mijn instructrice adviseerde me(nadat ze er eens mee heeft gereden)om veel voltes te maken,te oefenen op de linkerhand en ook zei ze tegen me hem proberen in de hand te krijgen,maar ik weet niet of dit laatste op jouw pony van toepassing is
ze zei ook dat we misschien een zwaarder bit of een tonglepel(ofzo)zouden moeten nemen als het niet betert,maar ook hier weet ik niet of het op je pony van toepassing is
dus ik denk vooral veel voltes rijden en op de rechterhand te oefenen
veel succes!
yonna schreef:ik kan hem nog niet in de hand rijden, en een zwaarder bit indoen, doe ik al zeker niet, aangezien hij nog niet zo lang onder het zadel is![]()
verder bedankt voor al jullie tips!! alleen over die voltes rijden op rechts, hij gaat op de rechterhand gewoon NIET van de hoefslag af![]()
klomp schreef:als ik zo de berichtjes van je lees is het misschien niet eens zeker dat de pony vastzit, maar snapt hij je hulpen nog niet. het is een jonge pony die dus alles nog moet leren. je geeft zelf al aan dat hij een loopje met je neemt en dan de bak uitschiet en zelfs stijgert. naar mijn idee moet je les nemen en als je dat al hebt zou ik consequenter gaan rijden. als ik het allemaal een beetje begrijp neemt ie een loopje met je. vraag een deskundig iemand om je te begeleiden met het beleren van de pony.
Citaat:jawel, goed oefenen op de rechterhand, maar dan krijg ik dat probleem met die uitgang
yonna schreef:klomp schreef:als ik zo de berichtjes van je lees is het misschien niet eens zeker dat de pony vastzit, maar snapt hij je hulpen nog niet. het is een jonge pony die dus alles nog moet leren. je geeft zelf al aan dat hij een loopje met je neemt en dan de bak uitschiet en zelfs stijgert. naar mijn idee moet je les nemen en als je dat al hebt zou ik consequenter gaan rijden. als ik het allemaal een beetje begrijp neemt ie een loopje met je. vraag een deskundig iemand om je te begeleiden met het beleren van de pony.
ik heb al les, en dat gaat ook best goed. toen ik begon met rijden op mijn pony, ging alles ook goed enzo, gewoon braaf enz...volgens mij is het gewoon eigenwijsheid, want ik ben 1 keer op hem gaan rijden, toen ik eigenlijk ziek was, en toen is hij 1 keer links gegaan terwijl hij dat niet mocht, en toen was ik te beroerd om er iets aan te doen, en ben ik gestopt. en sindsdien doet hij het bijna elke keer.
yonna schreef:hoihoi hebben jullie tips voor mij? ik heb binnenkort wedstrijd, maar mijn pony vertikt het om naar rechts te gaan. mijn instructrice zegt dat hij vastzit, ik vind het heel irritant, want elke keer als we langs een uitgang komen, rent hij weg, en als ik hem dan rechtsom wil wenden wordt hij alleen maar sterker op linx en als ik hem linksom wil wenden, begint hij te steigeren!!!
help!!!
Alle tips zijn welkom!!!
-xxx-iess yonna![]()
yonna schreef:verder bedankt voor al jullie tips!! alleen over die voltes rijden op rechts, hij gaat op de rechterhand gewoon NIET van de hoefslag af
[b]manonutjuh schreef:[b]deur dicht doen![]()
[b]
gewoon veel oefenen, probeer hem eens met iemand anders te longeren en dan ga jij erop zitten en stuur jij hem gewoon maar hij kan dus niet weg.
1manier schreef:manonutjuh schreef:[b]deur dicht doen![]()
[b]
gewoon veel oefenen, probeer hem eens met iemand anders te longeren en dan ga jij erop zitten en stuur jij hem gewoon maar hij kan dus niet weg.
Kijk dit is juist fout!
Die pony kan de rechterbuiging niet maken, omdat hij scheef is. Zou je hem dwingen om die rechterbuiging toch te laten maken dan krijgt ie last van zijn rug en zal die hem spannen! De pony zal in protest komen!
De ruiter word op de linker kant gegooid en zit dus scheef.
Dus pas als de pony recht is kan die hem pas in allebei de richtingen buigen!