Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
.. weet je misschien nog iets om het te verhelpen..?
noortje schreef:als ik een buitenrit wil maken met mijn paard kan dit nie zonder problemen. het eerste stuk stapt ze gewoon door en op een gegeven moment gaat ze stil staan en stijgeren (hoog) ik heb al hel vaak geprobeert om toch door te drukken maar het word echt te gevaarlijk. ze stijgert echt heel hoog en draait in de lucht ook om, of ze loopt achterwaarts de sloot in enzv. hoe kan ik dit oplossen
Fielychi schreef:als je zeker weet dat het etteren is, dan zou ik het toch niet meer met begrip op gaan lossen.
Klinkt cru en ik zal half bokt wel over me heen krijgen, maar eens een x een flink portie klappen wil misschien wel helpen...
Hij neemt je gewoon in de zeik en dit lijkt me de enige manier om hem er van af te helpen.
Niet gelijk denken dat ik slecht voor paarden ben, maar ik zou zulk gezeik toch echt niet pikken!![]()
Groetjes!
Geheid dat je achterover klapt... Sorry, ik heb dan liever ik eraf, 100 m verder lopen, er weer op, en dan is het wel goed, weet ie dat we echt gaan, dan dat ik op het asfalt klap, heb ik een keer gehad, kan je vertellen is niet leuk, echt NIET leuk..
Citaat:dan nodig ik je uit dat bij mijn paard uit te proberenGeheid dat je achterover klapt... Sorry, ik heb dan liever ik eraf, 100 m verder lopen, er weer op, en dan is het wel goed, weet ie dat we echt gaan, dan dat ik op het asfalt klap, heb ik een keer gehad, kan je vertellen is niet leuk, echt NIET leuk..
Tuurlijk, een paard moet luisteren, maar er zijn grenzen. Als ik anderen, mezelf en het paard in gevaar breng, stap ik liever ff af
dan wil ik weleens weten hoe jouw paard kan weten waar de grenzen zijn.Citaat:Tuurlijk, een paard moet luisteren, maar er zijn grenzen.
LovesMaarte schreef:noortje schreef:als ik een buitenrit wil maken met mijn paard kan dit nie zonder problemen. het eerste stuk stapt ze gewoon door en op een gegeven moment gaat ze stil staan en stijgeren (hoog) ik heb al hel vaak geprobeert om toch door te drukken maar het word echt te gevaarlijk. ze stijgert echt heel hoog en draait in de lucht ook om, of ze loopt achterwaarts de sloot in enzv. hoe kan ik dit oplossen
ik heb dus precies het zelfde probleem als jou! (lees topic: Vervelend op de weg!)
Ik probeer zo hard mogelijk te drijven maar hij blijft in zijn achteruit gaan, we zijn dus ook al een aantal x met hem de sloot in beland.. ik durf niet meer alleen de weg op omdat ik bang ben dat het een x echt goed mis gaat! als ik hem een x een goeie knal geef begint hij dus ook af en toe te stijgeren (niet hoog) hij is eigelijk een gevaar voor zich zelf en voor anderen die op de weg rijden.. (hij wil ook nog wel eens voor een auto of trekker gaan staan, dan meot ik afstappen en met hem weglopen) ik kan je dus eigelijk niet egt helpen omdat ik zelf ook niet weet wat ik moet doen.. laat het me weten als je een goede oplossing hebt gevonden of vooruitgang boekt met je paard/pony!
succes! Liefs, Lisette
Fielychi schreef:als je zeker weet dat het etteren is, dan zou ik het toch niet meer met begrip op gaan lossen.
Klinkt cru en ik zal half bokt wel over me heen krijgen, maar eens een x een flink portie klappen wil misschien wel helpen...
Hij neemt je gewoon in de zeik en dit lijkt me de enige manier om hem er van af te helpen.
Niet gelijk denken dat ik slecht voor paarden ben, maar ik zou zulk gezeik toch echt niet pikken!![]()
Groetjes!
En als ik 100 m loop, dus iets verder dan alleen het erf af, is het ook over. En tsja, de stal zit aan een 80 km weg... hele diepe sloot aan 1 kant, veel vrachtverkeer. Sorry, ik neem dan geen risico's. En geloof me, van mijn paard is niet pure etterij, hij is nogerg jong (4 jaar) en wat wantrouwig als hij alleen weg moet. Verder heeft hij ataxie, dus een vergrote kans op omvallen. Een gewoon paard zou ik ook keihard aanpakken als het geetter was. Alleen met deze ligt het allemaal net iets anders
Ohw, en daarbij geeft mijn paard niks om klappen. Hoe meer tikken hij krijgt (hij heeft echt wel eens megaklappen gehad zodat de stiemen in zn huid stonden, om een andere reden dan
) hoe meer hij er tegen in gaat..