Nimmedor & Blesje @ dressuurwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Nimmedor & Blesje @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 18:58

Commentaar mag ze zelf geven!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Siegje

Re: Nimmedor & Blesje @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:59

Mooi beest..alleen loopt hij hier en daar wat te diep.
Mooi glimvachtje trouwens.. Vingers aflikken

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:01

gaaf paardje hoor. Alleen jammer dat hij op sommige foto's te diep loopt maar dat kan ook momentopname zijn dus....
Ohja en pianohandjes..... Bloos

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:03

Dit is dus mijn nieuwe merrie, haar vader is gentleman en ze is pas een paar weken zadelmak, ze pakt het heel fijn op.

Ze heeft alleen gauw de neiging achter de teugel te kruipen zoals je op de meeste foto's wel ziet Clown . Wie heeft daar nog tips voor?
Mijn houding is echt slecht!! Huilen
Ze is ook nog wat loperig als ik mijn buitenbeen aanleg om af te wenden ofzo, maar ze gaat vooruit!! Haha!

Commetaar mag! Maar houd er rekening mee dat ze nog maar net is ingereden Lachen

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:04

Leuk beest, glanst inderdaad nogal Haha!!!
Ik zou alleen zeggen, schouders naar achter en meer recht gaan zitten, op sommige foto's zit je wat ver naar voor, voor de rest ziet het er goed uit Lachen.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:06

Leuk paardje hoor ! Voor dat te diep lopen weet ik geen oplossing Verdrietig

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:08

Veel met je been naar je hand toe drijven en veel oefenen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:16

Leuk paardje! Ziet er netjes uit Ja, commentaar is al gezegd dus ga ik niet herhalen Lachen, over dat achter de teugel kruipen heb ik niet zo heel veel verstand van.. een vriendinvan mee heeft ook een pony die dat super erg deed/doet anders moet je haar eens pben ; Robin_ heet ze hier op bokt Lachen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:36

Leuk paard Claudia! Is ze ook echt van jou of rijd je haar nog voor iemand anders? Dat achter de teugel kruipen moet je je nog niet zo heel veel van aantrekken. Het enige wat je kunt doen is iets meer lucht geven en voorwaarts rijden. Ze moet je leren vertrouwen en de hand volgen. Succes ermee!

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:37

Spikkel schreef:
Ik zou alleen zeggen, schouders naar achter en meer recht gaan zitten, op sommige foto's zit je wat ver naar voor, voor de rest ziet het er goed uit Lachen.

Haha!
ik vind het een super beest hoor.... super gaaf man,,, enn je dat achter de teugel... zou k nog nie zoveel van zeggen,, ze is nog maar net onder het zadel hey!! pff wees blij dat ze zo aan de tegel loopt .. haha zou ik eerder zeggen,, maar ik ga der weer vandoor spreek je snel he... enne dat commentaar hier boven,, vind ik beetje onzinnig want zoiets doe je op een jong beest heel snel omdat dat paard zelf ook nog nie helemaal in balans is ,, dus heel veel suc6 ermeej clauii KusSs Inge

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:40

Haha!
enne dat commentaar hier boven,, vind ik beetje onzinnig want zoiets doe je op een jong beest heel snel omdat dat paard zelf ook nog nie helemaal in balans is ,, dus heel veel suc6 ermeej clauii KusSs Inge
[/quote]

In het begin stond er nog helemaal niet bij dat hij net onder het zadel was en er stond alleen commentaar geef je zelf maar nou dan mag ik dat toch geven niks onnozels aan......

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:40

inkiepinkie schreef:
Spikkel schreef:

Haha!
enne dat commentaar hier boven,, vind ik beetje onzinnig want zoiets doe je op een jong beest heel snel omdat dat paard zelf ook nog nie helemaal in balans is ,, dus heel veel suc6 ermeej clauii KusSs Inge

Ik zeg toch dat het er goed uit ziet Lachen, zoiets is ook maar een tip hoor en helemaal niet beledigend of aanvallend bedoelt.
Omg Lachen.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:42

mooi paard, en ze loopt al super voor haar niveau! ik zou wel proberen om je handen gelijk te houden, ik zie vaak je binnenhand achter je buitenhand en dat is niet de bedoeling, je zit ook een beetje vreemd, ik zou je beugels een gaatje langer maken,maar dat is wel moeilijk met zo'n jong ding. probeer gewoon meer boven je benen te zitten, nu zit je af en toe net op een stoel.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:45

Biepje schreef:
mooi paard, en ze loopt al super voor haar niveau! ik zou wel proberen om je handen gelijk te houden, ik zie vaak je binnenhand achter je buitenhand en dat is niet de bedoeling, je zit ook een beetje vreemd, ik zou je beugels een gaatje langer maken,maar dat is wel moeilijk met zo'n jong ding. probeer gewoon meer boven je benen te zitten, nu zit je af en toe net op een stoel.

Beugels langer??? ze zijn zo mega lang dat ik nog amper kan lichtrijden, maar dat kun je natuurlijk niet zien Knipoog
En zoals al gezegd is, ze is nog jong en de balans is nog niet super, dan val ik ookal gauw na voren, maar zal erop letten Knipoog zit normaal veeel netter namelijk Haha!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:49

mooi paard
veel plezier en succes ermee

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:50

Nimmedor schreef:
Biepje schreef:

Beugels langer??? ze zijn zo mega lang dat ik nog amper kan lichtrijden, maar dat kun je natuurlijk niet zien Knipoog
En zoals al gezegd is, ze is nog jong en de balans is nog niet super, dan val ik ookal gauw na voren, maar zal erop letten Knipoog zit normaal veeel netter namelijk Haha!

Tong uitsteken , gewoon je been langer maken dan, je bovenbeen meer naar de grond toe laten wijzen, het is ook maar op een paar foto's, maar het is belangrijk dat je niet achter de beweging gaat zitten. maar je zit wel netjes hoor, het is echt absoluut geen slechte zit!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:44

Zoals Biepje zei, je handen op dezelfde hoogte houden, want op de laatste foto zie je duidelijk dat je binnenhand meer naar achteren houdt Lachen
En van dat achter de teugel kruipen, ik rij ook met een paard die snel de neiging heeft om dat te doen, en bij hem helpt dan om hem wat meer voorwaarts te rijden en mijn handen wat hoger te houden Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:55

Paard loopt goed maar houdt je handen gelijk. Alleen dan kan hij goed aan bit en been zijn. Dus hand er aan (handen naast elkaar) en aan het been (op sommige foto's steek je iets je been af, waarschijnljk zoekt hij steun omdat hij nog een jong paard is)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:52

Hoi Claudia,
Mooi nieuw paardje heb je! je doet met haar mee aan het paasconcour?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 07:44

ik doe zeker mee Haha!
Ik heb mijn handen soms ongelijk omdat ik de teugels behoorlijk lang heb, dus zal ze iets korter nemen.

Dit is niet mijn eigen paard sjaantje, maar rijd haar voor hele lieve mensen, niemand anders komt eraan, dus wel een beetje 'mijn'paard ja Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:26

je zit als een springruiter op dat dressuurzadel Haha! ga iets verder voorin je zadel zitten en probeer je bevenbeen langer te maken. dit doe je door je knie naar de grond te laten wijzen. dan leg je je onderbeen iets naar achteren en wedden dat je dan merkt dat je beugels wat kort zijn Knipoog
dat diep lopen kun je alleen voorwaarts oplossen, had eraf, geef haar maar ruimte en been erbij. ik zou nog niet zo focussen op dat koppie. dus dat ze daarmee laag loopt. het is belangrijker dat ze op 4 benen loopt en goed in evenwicht is. dat is voor haar natuurlijk een stuk moeilijker als ze "in de krul moet"

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:31

LiSSy schreef:
je zit als een springruiter op dat dressuurzadel Haha! ga iets verder voorin je zadel zitten en probeer je bevenbeen langer te maken. dit doe je door je knie naar de grond te laten wijzen. dan leg je je onderbeen iets naar achteren en wedden dat je dan merkt dat je beugels wat kort zijn Knipoog
dat diep lopen kun je alleen voorwaarts oplossen, had eraf, geef haar maar ruimte en been erbij. ik zou nog niet zo focussen op dat koppie. dus dat ze daarmee laag loopt. het is belangrijker dat ze op 4 benen loopt en goed in evenwicht is. dat is voor haar natuurlijk een stuk moeilijker als ze "in de krul moet"

ik zit normaal niet zo voorover Knipoog maar ze was zooo heet, en ze duikt juist met de kop omlaag als ik haar iets langzamer wil laten gaan, want ze sjeest de bak door.Ik zit niet eens aan de teugels, maar probeer haar met mn zit terug te rijden *LOL*

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:34

daar heb ik het ook helemaal niet over... maar ik kan op de foto's dus echt niet zien dat je haar op je zit probeert terug te rijden door zwaar te gaan zitten.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:37

LiSSy schreef:
daar heb ik het ook helemaal niet over... maar ik kan op de foto's dus echt niet zien dat je haar op je zit probeert terug te rijden door zwaar te gaan zitten.

Ik ga heel juist heel langzaam lichtrijden en heel zwaar zitten, ookal is dat niet zichtbaar Knipoog doordat ik zo langzaam probeer licht te rijden, laat ik mn schouders na voren vallen, maar daar ga ik op letten nu Tong uitsteken in de galop zit ik wel weer recht Ja

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:39

ik vind je schouders niet storend op de foto's, je benen des te meer... jouw bovenbeen moet veel verticaler lopen en je onderbeen moet je wat verder naar achteren leggen. dat gaat je dus lukken als je, zoals ik hierboven al zei, voorin je zadel gaat zitten, maar wel op je kont. je houd je bovenbeen aan de wrong van je zadel en laat je knie naar beneden wijzen. dan leg je je onderbeen iets terug en druk je je hak uit. dan heb je die rechte lijn door je hoofd, heup en hakken lopen.