Bets schreef:Waarom moet je paard nog ronder gereden worden. Als paard niet actief is, is de achterhand er dus niet goed erbij. Door hem nog ronder in te zetten, blijft achterhand alleen nog maar meer erachter. Ik zou ervoor kiezen, paard gewoon van voren los te laten en vervolgens echt van achteren naar voren rijden, tot paard de neus naar voren gaat brengen, je van voren aanleuning krijgt en dat paard kan ontspannen. Dit paard zal niet zomaar kunnen gaan ontspannen want het rechterachterbeen word linksom bijna geplaats achter linkervoorbeen. Dat is dus niet rechtgericht en ik zou ervoor kiezen om linksom wat schouder voor achtig te gaan rijden om juist linkerachterbeen meer te activeren en paard meer recht te richten.
Als paard wat meer rechtgericht is zou ik met juiste drang naar voren (zodat je hem van voren wat op kunt gaan houden/tegen kunt gaan houden) rijden zodat paard op gelijkmatige aanleuning kan gaan komen en rug kan ontspannen (en tegelijkertijd de buikspieren aanspannen) Dan kan paard in voorwaartse neerwaartse tendens gaan lopen en dan kun je naar verzameling en oprichting werken. Als je paard actiever wilt krijgen, kun je veel tempowisselingen rijden.
Maar ik zou beginnen met RECHTRICHTEN. Succes ermee. Het is wel leuk paard overigens. Maar crossen is NIET actief maken. Paard moet met oortjes hoog in de lucht lopen en niet in de krul gereden worden.
Valt best mee.... leuk paardje hoor! Lekker rond, helemaal mijn type!