Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
carlijn83 schreef:Tja, ik zou toch wel willen dat ze eerst de basisgangen beheersen, en dat je controle hebt over het tempo en reactie op je voorwaartse hulp. overgangetjes enzo.
Dan het 'sturen' uitbouwen, voltes, gebroken lijntje enzo

sorro1 schreef:Ik heb een halve fries en de galop is gewoon niet lekker. Friezen hebben vaak een hele vlakke galop of ze gooien hoog op.
Die van jou denk ik het laatste. Dit kun je niet oplossen. Hij moet uitbalanseren, rechtgericht worden, attent voor je been worden. Als hij wat meer spieren heeft, zul je zien dat je galop ook beter word.
Succes Lianne
Manon88 schreef:Ik rijd nu een paard van 4 jaar. Wat voor volgorde houden jullie aan met het 'inrijden'. Hij is al wel zadelmak. Stap en draf gaat goed, galop redelijk (mja tis een Fries) en je kan er ook wel redelijk mee sturen. Maar wat voor volgorde hebben jullie aangehouden met waar jullie aan gingen werken? Eerst buiging enzo of wat?
VValar schreef:Allereerst, dat het een fries is wilt niet zeggen dat hij niet kan galopperen
Je paard moet leren om op zijn eigen benen te lopen en dus zijn balans te zoeken. Ook is de voorwaartse drang onmisbaar. Je paard moet ten alle tijden voorwaarts gaan en reageren op jou been. Probeer verder om je paard recht te richten en nageeflijk te maken, zodat hij jou hand gaat volgen. Goed uitgevoerde oefeningen zijn minder belangrijk. Het gaat erom dat je je paard lenig en soepel maakt en in balans loopt met een ontspannen hoofd/hals houding.
Manon88 schreef:Hij kan ook wel galloperen hoor. Hij doet alleen een beetje moeilijk met aanspringen soms. Maarja. Wordt aan gewerkt.