Sir Nibbit na lange tijd @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Sir Nibbit na lange tijd @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 13:25

Ik kwam Deze fotos tegen op mijn pc.
Deze zijn gemaakt eind zomer begin herfst.

Nibbit had zeker 5 maanden nier meer onder het zadel gelopen, alleen een keer in de week aan de longe omdat we erg weinig tijd hebben. Nibbit is een 5 jarige ruin (NavidadxBurggraafxNimmerdor)

Als ik deze fotos zo trug zie schrik ik gewoon enorm van mijn houding, hakken enzo. Ik weet wel datop deze fotos niks Met dwang is bedoeld. Nibbit was toen mijn bijrijpaard, maar omdat het toen erg slecht ging met baron, en te kort in de tijd kwam ben ik met hem gestopt. nu rij ik hem weer sinds een maandje ongeveer, en het gaat echt stukken beter. Heb Aub geen commentaar over mijn houding want ik lette er niet erg op, en lag ook de hele tijd in een deuk (hij heeft soms van die Acties. je kan het stellen als energie uitspattingen)

Afbeelding
Eerst ff wennen weer.

Afbeelding
Wegstappen, echt fout gewoon, lekker helemaal uit elkaar.

Afbeelding
Op deze foto zie je ook dat ik hem gewoon lekker losjes heb en niks onder dwang probeer te doen.

Afbeelding
Ik weet het een hele charmante foto, En weet ook dat die achterhand er veel meer onder kan, maar ook dat was nog niet mijn optie, en naar beneden rijden hoefde voor mij ook nog niet echt was al blij dat ik erop zat.

Afbeelding
Hier zit ik hem aardig in zijn mond, maar dat was ook niet mijn bedoeling, Tevens gaat dat nu allemaal beter, gewoon lekker met een stille hand en lekker laag en lekker door zijn rug heen.

Afbeelding
Hier wou ik een volte inzetten maar daar was Nibbit het niet zo mee eens. Vandaar dat ik mijn binnen hand op een foute manier erbij heb.

Laatst bijgewerkt door Navidad op 14-03-05 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

NWDynamite

Re: Sir Nibbit na lange tijd @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:27

is hij zo lang in z'n rug of heb ik dat mis? mooie hals man!!
leuk paardje dat wel:) (excuses als hij ineens 1.80 blijkt:P)

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 13:32

Neej lang in zijn rug is die niet echt. Ik was er zelf ook niet echt bij, was al blij datik erop zat en dat het allemaal goed ging, voor de eerste keer sinds 5 maanden.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 13:37

Afbeelding

Deze foto miste nog, Hier was het ook inzet volte en ik met de slappe lach (hij had weer zon leuke energie uitspatting gehad)

Nu gaat het echt stukken beter en bereik met hem steeds meer mijn doel en dat is gewoon pure ontspanning, Volgende week neem ik hem voor het eerst mee naar de verenigingsles, en mischien start ik hem in het buitenseizoen, of anders in januari. ligt eraan hoe die alles oppakt, heb hem een keer meegenomen naar oefenparcour, toen kon die alleen maar op zijn achterbenen staan. Dressuurmatig wil ik hem eerst L hebben voordat ik hem ga springen. Ondertussen gaat die weer mee naar oefenparcour en de springlessen. 9en natuurlijk de dressuurlessen) Maar ik wil alles met geduld zien te bereiken omdat het nog steeds een moeilijk paardje is.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 16:18

Nathaliew: Hij is trouwens nu bijna 173 Knipoog dus jah hij kan nog 7 cm Tong uitsteken Vork

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:25

hartstikke leuke foto''s Haha! en je hoefd je niet de hele tijd te verontschuldigen hoor Knipoog veel succes nog

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 17:12

dat doe ik automatisch om dat in deze periode mijn houding en manier van rijden heel erg is veranderd haha. Vork

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:10

Erg leuk paardje, mooi koppie Ja

Heb je een emmer water over hem heen gegooid ofzo ? Haha!

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:14

hey.

leuk beestje... en leuk dat ik een keer jongen op een paard zie zitten. zie je niet veel hier op bokt. Haha!

ik zat vroeger ook niet echt zoals het moet en nou ook weleens niet. als ik er dan niet op let. ik moet heel erg op mijn houding letten omdat ze daar bij mij op de manege niet echt op me houding hebben gelet de eerst 5 a 6 jaar. dus zat met hele bolle rug op de paardjes. in middels rijd ik al stuk beter( me zit is wel verbeterd) ik zit nu wel recht maar heb nu weer de neiging om me benen te ver naar voren te steken . hahah. kan ik dat weer gaan afleren. volgends de eigenaresse van daisy. mev erzorg pony. zat ik netjes dus dat is al een hele vooruit gang. denk dat me zit ook is verbeterd omdat ik op me verzorg pony in alphen altijd zonder zadel moest rijden. is ook goed voor je zit.

ik heb trouwens keertje met bodyprotector gereden. is ook wel goed voor me rug. kan ik hem niet meer bol doen. had toen wel last van me rug dus dan zit er denk ik nog niet wat goed. denk dat ik dat vaker ga doen.

groetjes miranda

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:16

Ziet er veelbelovend uit hoor! Als ik je zo zie rijden dan krijg ik alweer zin in de zomer! Knipoog

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:16

een bodyprotector is natuurlijk ook goed voor je houding.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 19:18

BasjeGuwrl schreef:
Erg leuk paardje, mooi koppie Ja

Heb je een emmer water over hem heen gegooid ofzo ? Haha!

Ne ehet had geregend haha en hij was nog ietsjes nat Tong uitsteken:D

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 19:19

miranda1983 schreef:
een bodyprotector is natuurlijk ook goed voor je houding.

Bodyprotector vind ik niet fijn zitten. maar bedankt voor je tip Lachen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 19:20

krientje schreef:
Ziet er veelbelovend uit hoor! Als ik je zo zie rijden dan krijg ik alweer zin in de zomer! Knipoog

Ja inderdaad de zomer daar zit ik ook op te wachten Haha! Waarschijnlijk ga ik zondag lekker het bos in Haha! blijkt heel lekker weer te worden Haha!

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:54

Leuke foto's! Fijn dat het toch goed ging, heb eergister ook weer voor het eerst op sietske gereden na 2jaar dat ze niks had gedaan, dat ging gelukkig ook goed ( op een paar gekke sprongetjes e.d. Na Haha! )

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 13:11

Gewoon weer heel rustig beginnen, met alle rust enzo daar bereik je het meest mee niks overvragen Knipoog Probeer ik hier ook zo weinig mogenlijk te doen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:17

Gewoon die sportschoenen uit doen en mooie jophurs aanschaffen Lachen of misschien een mooie laars... dan lijkt et ook al 10x mooier. En dan nog even goed je hak uitdrukken schouders recht en naar voren kijken Tong uitsteken dan komt et allemaal wel goed hehe

ohhh lees net dat je geen commentaar op je houding wil hehe,.. najah te laaat :p
Laatst bijgewerkt door JulienSVU op 15-03-05 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:20

ditchie schreef:
Gewoon die sportschoenen uit doen en mooie jophurs aanschaffen Lachen of misschien een mooie laars... dan lijkt et ook al 10x mooier.

En je krijgt er zeker een veeeeeeel betere beenligging van. Lachen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:28

misschien is het handig om de volgende zin dan nog even door te lezen! en btw het is helemaal niet veilig om zo te rijden!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 22:33

ditchie schreef:
Gewoon die sportschoenen uit doen en mooie jophurs aanschaffen Lachen of misschien een mooie laars... dan lijkt et ook al 10x mooier. En dan nog even goed je hak uitdrukken schouders recht en naar voren kijken Tong uitsteken dan komt et allemaal wel goed hehe

ohhh lees net dat je geen commentaar op je houding wil hehe,.. najah te laaat :p

nou dames wees gerust, deze fotos zou al wat ouder en dat heb ik allemaal al. heb in de tussen tijd ook mijn eigen paard moeten verkopen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 22:35

ditchie schreef:
misschien is het handig om de volgende zin dan nog even door te lezen! en btw het is helemaal niet veilig om zo te rijden!

Comentaar over mijn veiligheid wil ik niet ik weet ook wel dat het veiliger is, maar denk dat op een gegeven moment je eigen paard toch voor gaat (dierenarts kosten enzo) Dan een paar nieuwe laarzen of wat dan ook aan te schaffen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:21

Hehe eindelijk Wesley in actie!!!

Go Boy Go Knipoog

byrklint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:02

offtopic: Stond dit paard niet te koop ?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:30

ook offtopic: Wat is er dan met baron, beetje nieuwschierig maar vond het zn apart paard Bloos

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 00:49

byrklint schreef:
offtopic: Stond dit paard niet te koop ?

Ja klopt, staat nog steeds te koop, kan ook zo zijn dat die verkocht word, maar dat zien we dan wel weer.