Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
eerst over een hindernisje van 30 cm hoog springen en teugel open
Ze wil wel gelijk aanspringen maar ze nam iedere keer de linker galop. Ik las dat je eerst wil werken aan het sneller reageren. Als dat goed gaat en ze springt nog steeds verkeerd aan. Dan zou je het volgende kunnen proberen: Vanuit een rustig draf op de volte gaan, vervolgens laat je haar wijken voor je binnen been. Als ze rustig blijft en goed reageerd probeer je met de standaard hulpen rustig aan te springen.Bienotje schreef:Trouwens, dat trucje van hierboven genoemd snap ik niet helemaal. Klinkt mij een beetje alsof je dan je paardje echt volledig op stress, druk en gespannen weg zet om hem dan af en toe toch nog in de goede galop aan te kunnen laten springen..
Bienotje schreef:Dan heb je het niet goed gelezen, of ik heb 't niet duidelijk omschreven...Maar om nu eerst voor de hoek al je paard galop hulpen te geven en toch in te blijven houden totdat je hem de hoek ingeduwd heb, zodat ie geforceerd stelling naar binnen heeft en daarna pas mag aanspringen. Klinkt mij niet zo prettig in de oren...
findi schreef:Ik probeer ze zoveel mogelijk te buigen langs het binnenbeen.
?
findi schreef:
Aan de longe vraag ik nu wel onmiddelijke reactie: als ik opgelet gallop zeg. Moet zij opgelet al in gallop zitten.
Dus nu springt ze juist aan aan de longe.