4 Jarige Corland @t Work ....Nice pics....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

4 Jarige Corland @t Work ....Nice pics....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 16:46

Vandaag maar weer eens foto's gemaakt... Hij liep wel lekker, soms wat omhoog, maar ik mag niet klagen.. Niet zo veel draf en galop foto's daar bewegen ze snel mee. Wel stap en halthou foto's... Hoop dat jullie ze leuk vinden... En ik zoek soms echt dingen in het zand, alleen wat Haha! ik zou het niet weten....

Afbeelding
Halthouden, jammer van zijn ene achterbeentje... ik mag iets meer naar voren kijken...

Afbeelding
Van plan om af te wenden.. Alleen me handen mogen iets dichter bij elkaar.. En ik ben echt wat kwijt volgens mij, zand is zo interressant Haha!

Afbeelding
Hier dus een draf foto op 3 benen, knap he Knipoog En waarom mijn mond open staat Tong uitsteken ik zou het niet weten

Afbeelding
Even wat vragen aan de mensen, die volgens mijn paard af en toe als monsters werden aan gezien... Normaal zit ik op me kont hoor.. en me benen meer naar voren Haha!

Afbeelding
Nog een keer halthouden, dit is dus niks... Zo ging het in het begin vaak.....

Afbeelding
Dit lijkt er al stukke meer op, alleen iets te diep... Maar goed we zijn nog niet zo lang bezig...

Afbeelding
Nog 1 van het begin, hier liep ie nog niet lekker, en zag ie af en toe spoken...

Afbeelding
En ze koppie...

Binnenkort weer meer foto's... Hou jullie op de hoogte....

stalleke

Re: 4 Jarige Corland @t Work ....Nice pics....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:47

Leuke fotos! Jammer dat ze zo wazig zijn! T halthouden ziet er netjes uit Lachen

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:48

Mooi paardje zeg Ja
Je hebt een mooie zit, en tja, die handen.. blijven oefenen Knipoog
Bij mij is t ook af en toe n ramp Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:33

Mooie halt foto's hoor!! heb je een slof om?/ Zo ja zou ik hem in het begin een fractie korter pakken. wel dat de druk op de teugels ligt maar wel zo kort dat hij/zij niet zo'n eind omhoog kan. Zoals hij nu hangt kan je hem er beter aflaten omdat hij op geen moment werkt. Het is een tip en zelf kijken wat je er mee doet.
Groetjes en veel succes

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:36

Leuke foto's Haha! !

Wat voor ras is het Lachen .Ik zat te twijfelen of je met 'Corland' zijn vader bedoelde of dat het zijn echte naam is?Ben helemaal niet thuis in hengsten dus geen idee of Corland een dekhengst is of niet Clown Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:37

Ja ik vroeg me ookal af waarom je er een slof om had,maar mooi paard kan hij goed springen?

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:37

leuke foto's hoor
alleen heb je bij het afwenden je binnenteugel veel te strak.. Je moet meer met je buiten been afwenden, anders loopt je paard over de buitenschouder weg... Bloos en als 'ie niet goed luisterd naar je buitenbeen, moet je hem een keertje in de 'contra-stelling' rijden.. (holle kant aan de buitenkant en met je buitenbeen sturen!!) verder leuk paardje! Tong uitsteken
xxx

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:38

Leuk paardje hoor!! Er zitten mooie foto's tussen Lachen En inderdaad, wel op je handen letten heh Haha!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 18:42

Marije1984 schreef:
Mooie halt foto's hoor!! heb je een slof om?/ Zo ja zou ik hem in het begin een fractie korter pakken. wel dat de druk op de teugels ligt maar wel zo kort dat hij/zij niet zo'n eind omhoog kan. Zoals hij nu hangt kan je hem er beter aflaten omdat hij op geen moment werkt. Het is een tip en zelf kijken wat je er mee doet.
Groetjes en veel succes

Ik weet dat me slof los hangt. Maar ik rij het meest zonder, maar mocht ie echt heel vervelend worden dan kan ik em erbij pakken. Hij liep nu op zich lekker dus hing ie mooi los... Rij er ook niet vaak mee, uiteindelijk moet ie er helemaal af.... Het zijn ook moment opname's foto's over het algemeen liep ie lekker naar beneden dus dan hoeft ie niet te werken... Maar evengoed bedankt Knipoog

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 18:44

Elisa2 schreef:
Ja ik vroeg me ookal af waarom je er een slof om had,maar mooi paard kan hij goed springen?

zoals ik net al eerder zij, het is bij hem voor de vervelend heid... In principe hangt ie los, behalve als ie heel hoog komt... Dan niet meer, maar kan ik hem er zo bij pakken. Hij is nog jong en heeft erge onderhals... Dus af en toe even slimmer zijn dan hem... maar als ie zo loop kan ie er idd af...

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:44

foto twee en drie vind ik niet echt zo goed uitzien...
zoals je zelf al zei heb je je handen echt op de verkeerde plaats zitten,ook proberen zelf wat meer ontspannen en terug te zitten in je zadel,ook lijkt het alsof je paard daar over de buitenschouder weg loopt?

vind wel dat je een leuk paardje hebt Lachen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 18:48

laugrease schreef:
leuke foto's hoor
alleen heb je bij het afwenden je binnenteugel veel te strak.. Je moet meer met je buiten been afwenden, anders loopt je paard over de buitenschouder weg... Bloos en als 'ie niet goed luisterd naar je buitenbeen, moet je hem een keertje in de 'contra-stelling' rijden.. (holle kant aan de buitenkant en met je buitenbeen sturen!!) verder leuk paardje! Tong uitsteken
xxx

Van me binnenteugel lijkt denk ik zo, hij is eigenwijs en heeft dan zoiets van ik ga lekker niet, en drijf wel bij hoor, maar is nog jong en we zijn richting de goede weg... Tis moeilijk, voor mij, en ook voor hem....

@t Elisa2: Hij spring 1.20 vrij ruim... en een meter onder het zadel...

@t Ruitje: Corland is zijn vader.... kwpn.

@t Mickeytje: Jah ik weet het van me handen... Had vroeger ook piano handjes, dat is al weg eindelijk Haha! maar de rest komt ook goed. Jammer dat ik geen foto's heb van het begin... maar dan zijn we al stuk vooruit gegaan....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:55

leuk beest echt waar,en je handen zijn natuurlijk zo omdat hij nog niet kan sturen ofwel?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 18:57

Elisa2 schreef:
leuk beest echt waar,en je handen zijn natuurlijk zo omdat hij nog niet kan sturen ofwel?

sturen kan ie wel, maar af en toe ook wat meer stelling vragen, en dan vergeet ie weer dat ik buitenbeen heb, en ik net ff meer te drijven, en dan valt ie weg... Ik zet binnenkort foto's neer zonder slof en van me les... Als het wat lichter is saovnds...

iknicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:07

je kan proberen een keer een halster touw om zijn nek te doen(losjes) en dan je handen daar aan vast te houden ,...anders trek je een jong paard in zijn/haar mond waardoor het paard later in problemen kan komen
veel succes ermee Haha!
en trouwens mooi paard :J

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:27

Ik vind de afwend foto ook niet echt jofel eruit zien, maar dat kan gewoon een foute momentopname zijn. Volgens mij kan jouw paard nog sterrenkijken zonder dat de slof inwerkt Haha! Volgens mij kan je hem net zo goed afdoen! Paardje lijkt nu wel een mindere onderhals te hebben dan op de vorige foto's.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 19:31

iknicky schreef:
je kan proberen een keer een halster touw om zijn nek te doen(losjes) en dan je handen daar aan vast te houden ,...anders trek je een jong paard in zijn/haar mond waardoor het paard later in problemen kan komen
veel succes ermee Haha!
en trouwens mooi paard :J

ik trek niet in zijn mond hoor. Dat lijkt misschien zo maar dat is zeker niet waar
Laatst bijgewerkt door Bonny_CT op 11-03-05 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 19:33

Tulandro schreef:
Ik vind de afwend foto ook niet echt jofel eruit zien, maar dat kan gewoon een foute momentopname zijn. Volgens mij kan jouw paard nog sterrenkijken zonder dat de slof inwerkt Haha! Volgens mij kan je hem net zo goed afdoen! Paardje lijkt nu wel een mindere onderhals te hebben dan op de vorige foto's.

jah ik ben idd super voorzichtig met die slof, heb het er niet zo op... maar in het begin werkte die wel, nu liep ie braaf dan niet meer... En hij gaat idd vooruit, zijn hals ook op de goede manier Haha!

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:34

Leuke pony,
hij valt wel over de buitenschouder hoor met afwenden, probeer goed met twee teugels te sturen en je benen erbij houden!!
haha leuke springtouw hangt eraan

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 20:00

Maaikelove schreef:
Leuke pony,
[/size]

Tis een paard, om precies te zijn 1.70 hoog Haha! Tong uitsteken geeft niet hoor

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:03

Ik zou gewoon de hele slof eraf halen, hij heeft zo geen nut en dan zit je ook niet te frotten met twee teugels. Leer een mooie stabiele aanleuning aan te bieden want lekker relaxed ziet dit er niet uit. Als afwisseling is een keer longeren met de passoa misschien wel wat, dat is ook beter voor zijn rug.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:31

Leuk paardje heb je hoor! ik zal verder geen herhalingen aan commentaar geven;) Succes met je rijden!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:34

Er zitten wel mooie foto's tussen hoor!
Wat een leuk paardje!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:57

Rolleyes

Wat kan het nou kwaad als een slof los hangt?

Bokt op zijn top Haha! !Als hij te strak zit is het niet goed en als hij te los zit ook niet?

Ik snap best dat je er voor de zekerheid een slof bij heb Lachen !

Leuk paard verder Haha! !

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:06

ruitje schreef:
:roll:

Wat kan het nou kwaad als een slof los hangt?

Bokt op zijn top Haha! !Als hij te strak zit is het niet goed en als hij te los zit ook niet?

Ik snap best dat je er voor de zekerheid een slof bij heb Lachen !

Leuk paard verder Haha! !

Met een losse slof is ook niets mis, wel met het feit dat je onnodig twee paar teugels in je handen hebt. Soms kun je je dan beter concentreren op de 'gewone' teugels zodat je je paard lekker over de rug kan rijden, ipv er een slof aan hebben hangen maar er verder niets mee doen.