Het gekke is, ik voel haar wel echt vertrekken, en ze komt ook weer goed terug op het eind.
Ik krijg goed les en hier trainen we natuurlijk ook de middengalop, het gekke is dat ik in de les eigenlijk geen negatieve opmerkingen op de middengalop krijg (eerder positief) en dat het ook prima aanvoelt. Op wedstrijden is mijn paard wel een stuk meer gespannen, hier zou het mee te maken kunnen hebben.
Maar goed, ik wil van die 5-en af

Waar kan ik op trainen, welke oefeningen kan ik doen om mijn paard echt duidelijk (meer) te laten verruimen ?
. Dus iets toestaan, rustig aan wegrijden en proberen die afdruk te behouden. Zo kun je steeds een stapje verder gaan en sneller weg- en terugrijden zonder dat je sprong vlakker en met minder afdruk wordt.
.
) in de arbeidsgalop mooi stil rechtop blijven zitten en in de middengalop wat meer 'meeswingen' met je lijf en je hand mee naar voren meebewegen in de middengalop, aan het eind van de lange zijde weer mooi stil zitten en de 6 is geboren.... (hebben we echt al een paar keer meegemaakt, geen pas verruiming getoond en toch een 6 krijgen) dit is geen rijtechnische tip, maar ik wilde je hem toch niet onthouden...