Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Udo2001 schreef:Ja hallo, t is wel een jonkie van 3,5 jaar oud.
)

Kaja schreef:Je kunt met jouw jonge paard best al op wedstrijd hoor, niets aan de hand! Als jij vind dat hij geen flater slaat is het natuurlijk alleen maar kilometers maken en ervaring opdoen!
Dat je paard niet voor het been is in de proef, lijkt mij omdat hij zich afsluit! Het is wel een jong dier, welke alle nieuwe indrukken en prikkels van buitenaf even moet verwerken!
Komt vanzelf hoor! Als hij thuis in training goed aan het been is, is het gewoon een kwestie van wennen!
@ Kafue en ieder ander zonder respect en gevoel voor een paard:
Mag ik jou er nog eens op wijzen met al je wijze kennis die je hebt maar zonder respect voor de gevoelens van je paard om eens de nieuwe hoefslag welke afgelopen vrijdag 25 februari 2005 is uitgekomen om het artikel te lezen welke Magriet Cremers-Dudok van Heel schreef! Een heel goed artikel waarbij het paard tot zijn recht komt. Waarmee je je paard beter leert begrijpen alvorens te meppen met een zweep!
Hermesdeux schreef:Maar ja, in het perfecte wereldje van Kaja rijden
! Kaja schreef:Hermesdeux schreef:Maar ja, in het perfecte wereldje van Kaja rijden
Zoals je wilt....
Maar IK ben eerlijk tegenover mijn jonge dieren!
IK begrijp mijn paard en IK voel hem zondermeer aan!
Verdiep jezelf eerst maar eens in iets voordat je je weer blindelings in een discussie werpt zonder de know how te kennen!
En tja, als jij je dan aangesproken voelt, daar kun je mij dan niet de schuld van geven!
Nimmy schreef:probeer zelf in ieder geval te ontspannen, kan zijn dat jij anders reageert dan dat je thuis doet. en verder naar voren rijden, je niks aantrekken van of het allemaal wel zo netjes is dan even, eerst voorwaarts, en dan de rest. is gewoon een kwestie van oefenen, en ervaring opdoen voor je paard.
Kafue schreef:Het bijtikken met de zweep gebeurt NIET ter afstraffing zuiver ter ondersteuning van de beenhulp die niet door komt omdat het paard zich afsluit.
Citaat:Het heeft niets te maken dat IK of ieder ander die wil dat het paard doorloopt geen RESPECt heeft voor het paard.
Citaat:Daarom beste KAJA ben jij niet zondermeer streng, jij bent de ruiter waarvan een paard denkt mens wat sta je nu te schreeuwen, ik mag dit al heel lang en nu ineens niet meer. Jij bent de ruiter waarbij een paard de kans krijgt ongehoorzaam te zijn en vervolgens ga je een na een tijdje afstraffen voor zijn gedrag omdat je het dan niet meer goedkeurt.
Citaat:Dan kan het paard maar beter de ruiters hebben die er net zo over denken als ik, die paarden mogen dan volgens jou respectloos behandeld worden ze weten wel waar ze aan toe zijn.
!Citaat:Suggestie verdiep je eens iets meer in de gevoelswereld
.Citaat:Ik heb meer gevoel en respect voor mijn paard dan jij ooit zult leren Kaja
Udo2001 schreef:Hey Kafue, waar gaat dit nu allemaal over??? Iedereen moet doen en laten wat hem het beste lijkt. En je zult het per paard moeten bekijken, tuurlijk zijn er mensen die het nooit zullen leren, maar waarom is per definitie het harde straffen het beste?? Ik heb met mijn vorige paard M2 gereden dus dat wil niet zeggen dat IK geen wedstrijdervaring heb, mijn paard heeft geen wedstrijd ervaring en dat is dus gewoon te merken, ik ga er van uit dat dit beter word. Voor mij is het niet belangrijk te winnen, als ik het vertrouwn maar win!!!
Kafue schreef:En je ziet wel hierboven het antwoord van onze lieve Kaja.
Kafue schreef:Beste Kaja
Aangezien je me ontopic aan meent te moeten vallen.
Gelukkig ken ik jou en je paarden niet.
Ben maar gestopt met lezen, want kinderachtige teksten heb ik meer dan 15 jaar geleden al achter me gelaten... op de basisschool
!
!