Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
thibeaulover schreef:Ik krijg ook vaak dressuurles maar dat helpt niet echt veel.
Soms helpt het wel omdat ik mn handen te vast zet, maar zoveel helpt het niet.
Toch bedankt voor je reactie
talented schreef:thibeaulover schreef:Ik krijg ook vaak dressuurles maar dat helpt niet echt veel.
Soms helpt het wel omdat ik mn handen te vast zet, maar zoveel helpt het niet.
Toch bedankt voor je reactie
Dan zou ik toch echt op zoek gaan naar een andere instructeur
laurae schreef:Het hangt er van af wat je wilt: nageeflijkheid of je paard in de krul.
Om een krul in zijn hals te krijgen kun je aan het werk gaan met scherpe bitten, handen vastzetten, martingalen enz. Erg onprettig en ongezond voor je paard overigens.
Om je paard nageeflijk wilt krijgen moet je zorgen van een verbinding van achter naar voren over de rug. Als je dat wil bereiken zul je een goede intructrice moeten opzoeken.
Verder: Zie sticky
ilufprincess schreef:laurae schreef:Het hangt er van af wat je wilt: nageeflijkheid of je paard in de krul.
Om een krul in zijn hals te krijgen kun je aan het werk gaan met scherpe bitten, handen vastzetten, martingalen enz. Erg onprettig en ongezond voor je paard overigens.
Om je paard nageeflijk wilt krijgen moet je zorgen van een verbinding van achter naar voren over de rug. Als je dat wil bereiken zul je een goede intructrice moeten opzoeken.
Verder: Zie sticky
een martingaal kan daar niets aan doen hoor..en is tog niet ongezond..
nja!
in dat geval zou ik er gelijk een slof om gooien en een S*T erin hangen... pak de scherpste sporen die er zijn en ga lekker met je handen zagen en schoppen als hij niet vooruit wil....
steffie4ever schreef:dit geloof je toch zeker niet![]()
weet tegewoordig niemand meer wat een sarcastische opmerking is....![]()
@thibeaulover:
het kan ook zijn dat ik het nu verkeerd opvat hoor maar ga je nu echt een scherper bit gebruikenin dat geval zou ik er gelijk een slof om gooien en een S*T erin hangen... pak de scherpste sporen die er zijn en ga lekker met je handen zagen en schoppen als hij niet vooruit wil....
![]()
wekt altijd![]()
![]()
succes nog verder

thibeaulover schreef:Hey,
Bedankt voor alle reacties.
Mn paard loopt nu wel al beter aan de teugel doordat ik nu balkjes loop en veel met hem spring.
Die martingaal helpt uiteraard wel door middel van dat hij zn hoofd af en toe omhoog slaat.
Ik neem zowieso al een andere instructrice want die ik nu heb die gaat er mee stoppen.
Ik neem nu ook een scherper bit, maar ik weet nog niet welke.
Als iemand suggesties daarvoor heeft (welk bit ik kan gebruiken) dan laat je maar weer een bericht achter.
BEDANKT!!!!

Als je wil dat je paard een hekel krijgt aan rijden!!! een vriendin van mij had dit probleem ook en zij heeft juist een zachter bit in gehangen waardoor die meer ging schuimen. ff denken hoe oftie heet....Hij is wel duur hoor!!
Mn paard loopt nu wel al beter aan de teugel doordat ik nu balkjes loop en veel met hem spring.
Die martingaal helpt uiteraard wel door middel van dat hij zn hoofd af en toe omhoog slaat.
Ik neem zowieso al een andere instructrice want die ik nu heb die gaat er mee stoppen.
Als iemand suggesties daarvoor heeft (welk bit ik kan gebruiken) dan laat je maar weer een bericht achter.
BEDANKT!!!!
BEDANKT!!!!