Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

)
. Mies7 schreef:Tja hangt ervan af.... ik heb ook een tijdje een paard gereden die constant liep te kwispelen maar daar wel erg tevreden en ontspannen bij keek... Je moet ook op de houding en het orenspel van je paard letten, als ie met z'n oren in de nek aan 't zwiepen is, dan is het inderdaad een uiting van ongenoegen. Om er achter te komen of het verzet is moet je ook naar andere factoren zoals de gezichtsuitdrukking van je paard kijken...
Hij laat me dan even weten dat hij het niet zo leuk vind wat ik dan van hem vraag. monsera schreef:Ik vind verzet wel een zwaar woord als je begrijpt wat ik bedoel.Mijn pony zwiept ook wel eens met zijn staart en dan weet ik dat ik goed bezig benHij laat me dan even weten dat hij het niet zo leuk vind wat ik dan van hem vraag.

gijsenkim schreef:ik vind het ook altijd een beetje verzet tegen het been, een stukje ongenoegen van het paard .............
In ieder geval is het de manier van het paard om jou als ruiter te laten weten dat hij het er ergens even niet mee eens is![]()
![]()
annegti schreef:Mee eens maar je kan er wel Olympisch kampioen mee worden

die is juist super
krijg juist punten dat t er zo vriendelijk uitziet, maar een concurent van mij
en die zagen we gister op stal rijden en ik vroeg me dat af rockey schreef:ik zie het als een beetje verzet tegen je been
Mies7 schreef:Gigolo, het paard waarmee Isabell Werth Olympisch kampioene werd, zwiepte ook met z'n staart... Dit gaf misschien een iets minder rustig beeld, maar Olympisch kampioen word je niet voor niets lijkt mij... Zoals ik al eerder zei moet je niet alleen naar dat staartje kijken, maar naar de gehele houding van het paard. Als mijn paard in de zomer vliegen wegmept met z'n staart tijdens het rijden dan zwiept ie toch ook en is het toch ook geen verzet....![]()
Het hangt gewoon van de situatie af.
Mies7 schreef:Gigolo, het paard waarmee Isabell Werth Olympisch kampioene werd, zwiepte ook met z'n staart... Dit gaf misschien een iets minder rustig beeld, maar Olympisch kampioe wordt je niet voor niets lijkt mij
unamie schreef:monsera schreef:Ik vind verzet wel een zwaar woord als je begrijpt wat ik bedoel.Mijn pony zwiept ook wel eens met zijn staart en dan weet ik dat ik goed bezig benHij laat me dan even weten dat hij het niet zo leuk vind wat ik dan van hem vraag.
als in de hogere dressuur een paard (veelvuldig) met z'n staart zwiept kost je dat punten dat is niet voor niets!!!
een paard hoort erg blij uit te zien
en een paard wat zwiept is in ieder geval NIET blij
maar hij geeft aan dat het fysiek te zwaar voor hem is met andere woorden, het doet pijn!!
aangezien een paard niet kan praten laat ie dit op deze manier merken
ARM paard als z'n ruiter denkt dat ze goed bezig is omdat ie met z'n staart zwiept![]()
in mijn ogen ben je dan helemaaaaal niet goed bezig![]()
je vraagt iets van hem wat ie eigenlijk niet kan dus hij toont verzet
vindt jij dat goed bezig??
zo'n paard moet nodig eens nageken/behandeld worden door een fysiotherapeut/manueeltherapeut
en de tandarts niet te vergeten