Shine is de 2e week van april uitgerekend, maar de buik laat wederom lang op zich wachten. Vorig jaar kwam die ook pas laat, en heb ik ook lang door kunnen rijden. Ze heeft nog niks ingeleverd op conditie en werklust op het moment! Ze is een Careful x Elcaro en ze is drachtig van Gribaldi.
Vorig weekend hebben we onze laatste 4 winstpunten in het L1 gereden, zaterdag staat ons L2 debuut te wachten. Na al een tijdje geen les te hebben gehad door het slechte weer en een lichte blessure moesten we er gisteren aan geloven. Dik ingepakt (daarom ziet mijn houding er op sommige foto's net wat anders uit), en met mijn instructrice in de warme deken gewikkeld konden we beginnen!
Heb geen foto's van het losrijden, ze zijn allemaal van het 2e half uur.
Netjes halthouden! Is nog wel eens een heikel puntje omdat ze soms doordramt en het liefst een kilometer uit elkaar stilstaat, maar deze poging is goed gelukt

Terugrijden na een verruiming is moeilijk voor haar, en ik moet beter op mijn kont blijven zitten

Stukje schouderbinnenwaarts, zonder steun van de bakrand. Hier heeft ze moeite mee omdat ze rechtsachter wat minder kracht heeft, wat af en toe resulteert in wat taktfoutjes. Door SV en SB proberen we dat been wat sterker te maken.

Weer een galopje, vlak voordat ik haar wat dieper instel.

Op de volgende foto's zie je goed waar we moeite mee hebben. Shine is behoorlijk lang in de lendenen, en daarom best lastig bij elkaar te houden. Vooral in de verruimingen komen we dat tegen. Ze wil zich dat te veel naar voren gaan bewegen ipv iets meer in mijn hand te klimmen. De inzet gaat steeds beter, maar ze komt nog net wat kracht te kort om dat vol te houden en ook netjes bij elkaar weer terug te komen. Nu is ze op deze foto's ook wel ietsje lager ingesteld om haar rug beter te kunnen gebruiken, maar je kunt alsnog goed zien dat ze de neiging heeft zich lang te maken. Daar wordt dus aan gewerkt

En dan nog even in haar favo-houding (lekker lang
) uitdraven. Hier kun je ook goed zien hoeveel rug er nog achter het zadel zit

En dan de beste foto van het stel. Ze kan dus wel bij elkaar blijven
! Heb hem ook nog bijgesneden op de uploadsite staan, maar dan wordt hij ineens 2x zo groot en breed
, maar zo is het ook wel te zien!
Al met al een lekker lesje gehad en we hebben er weer voldoende huiswerk bij om mee vooruit te kunnen!

?