[Primeur!] Shine tijdens een koude les...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

[Primeur!] Shine tijdens een koude les...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 12:03

Voor het eerst te zien op HAW Haha!

Shine is de 2e week van april uitgerekend, maar de buik laat wederom lang op zich wachten. Vorig jaar kwam die ook pas laat, en heb ik ook lang door kunnen rijden. Ze heeft nog niks ingeleverd op conditie en werklust op het moment! Ze is een Careful x Elcaro en ze is drachtig van Gribaldi.

Vorig weekend hebben we onze laatste 4 winstpunten in het L1 gereden, zaterdag staat ons L2 debuut te wachten. Na al een tijdje geen les te hebben gehad door het slechte weer en een lichte blessure moesten we er gisteren aan geloven. Dik ingepakt (daarom ziet mijn houding er op sommige foto's net wat anders uit), en met mijn instructrice in de warme deken gewikkeld konden we beginnen!

Heb geen foto's van het losrijden, ze zijn allemaal van het 2e half uur.

Netjes halthouden! Is nog wel eens een heikel puntje omdat ze soms doordramt en het liefst een kilometer uit elkaar stilstaat, maar deze poging is goed gelukt Knipoog

Afbeelding

Terugrijden na een verruiming is moeilijk voor haar, en ik moet beter op mijn kont blijven zitten Vork

Afbeelding

Stukje schouderbinnenwaarts, zonder steun van de bakrand. Hier heeft ze moeite mee omdat ze rechtsachter wat minder kracht heeft, wat af en toe resulteert in wat taktfoutjes. Door SV en SB proberen we dat been wat sterker te maken.

Afbeelding

Weer een galopje, vlak voordat ik haar wat dieper instel.

Afbeelding

Op de volgende foto's zie je goed waar we moeite mee hebben. Shine is behoorlijk lang in de lendenen, en daarom best lastig bij elkaar te houden. Vooral in de verruimingen komen we dat tegen. Ze wil zich dat te veel naar voren gaan bewegen ipv iets meer in mijn hand te klimmen. De inzet gaat steeds beter, maar ze komt nog net wat kracht te kort om dat vol te houden en ook netjes bij elkaar weer terug te komen. Nu is ze op deze foto's ook wel ietsje lager ingesteld om haar rug beter te kunnen gebruiken, maar je kunt alsnog goed zien dat ze de neiging heeft zich lang te maken. Daar wordt dus aan gewerkt Knipoog

Afbeelding
Afbeelding

En dan nog even in haar favo-houding (lekker lang Clown ) uitdraven. Hier kun je ook goed zien hoeveel rug er nog achter het zadel zit Haha!

Afbeelding

En dan de beste foto van het stel. Ze kan dus wel bij elkaar blijven Haha! ! Heb hem ook nog bijgesneden op de uploadsite staan, maar dan wordt hij ineens 2x zo groot en breed Verward , maar zo is het ook wel te zien!

Afbeelding

Al met al een lekker lesje gehad en we hebben er weer voldoende huiswerk bij om mee vooruit te kunnen!

Diana_Mabel

Re: [Primeur!] Shine tijdens een koude les...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:12

Leuk paard om te zien en idd geen buik te zien het is dat je erbij schrijft dat ze drachtig is Lachen

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:19

Mooi paard zeg

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:25

Wat een goed onderbouw en leerzaam topic!
Superrrrrr!

Dit is kijken, lezen en leren met behulp van foto's
OK dan!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:41

Leuk paard ! Haha!

Ze loopt netjes hoor, veel succes met je wedstrijd Lachen

Imerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:19

Ziet er keurig uit hoor. Wat een zelfkennis. Knap hoor, dat je weet waar de zwakke punten van zowel je paard als jezelf liggen. Ik vind dat ook altijd heerlijk, dat je na een les weer een heleboel huiswerk, motivatie en insparatie hebt om verder te puzzelen.
Dan weet je aan kan en moet werken.
Veel succes in het L2.

xJustMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:28

Op die 2e foto: Remember, je haar danst Haha!

Zit er leuk uit en je weet zelf heel goed waar je aan moet werken, ga zo door!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:01

Deze mamma is goed in conditie Haha! Ziet er goed uit, en je weet ook erg goed waar jouw en haar zwakke punten liggen. Ik ben benieuwd naar het veulen!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:03

Heel leuk plaatje, jullie samen. Vind dat je hem correct en ontspannen rijdt hoor! Super, ga zo door! Haha!

SigridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:11

Leuk paard hoor!

Zelfde pappa als die van mij (en dat zie je niet vaak)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:11

Mooi paard zeg. Het ziet er heel fijn uit. Ben benieuwd naar het veulentje wat uit deze leuke merrie komt Lachen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:12

mwah ,ziet er goed uit hoor!!! mooi beestje!!!
en idd de buik valt mee!! Haha!
probeer zelf wel meer achterover te gaan zitten Knipoog en rijd je paard toch meer opwaarts want zo lijkt(!) het alsof die op je voorhand hangt/valt... Clown
verder wel netjes hoor Lachen

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:19

ik vind de gallop foto errug mooi

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 17:34

Wat een leuke reacties allemaal, bedankt Haha! !

SigridB schreef:
Leuk paard hoor!

Zelfde pappa als die van mij (en dat zie je niet vaak)

Ben dan wel heel benieuwd naar jouw paard, want je komt ze inderdaad niet veel tegen!

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:57

Leuk paardje, loopt ook netjes *LOL*
succ7 met je wedstrijden.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:20

ik ken het probleem! ik rijd ook zo'n paard! moeilijk he... maar je hebt haar al goed voor elkaar, en al wat je zelf als oplossing hebt aangegeven gebruik ik ook...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 08:45

Wat een plaatje !!!!!!!!!!
Ik ben zo benieuwd naar het veulen Ja
Veel succes met je wedstrijden

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:39

Leuke merrie, hoor!

Maar probeer wat meer rechtop te gaan zitten, je zwaartepunt van je bovenlichaam ligt te ver naar voren.
Succes!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 10:07

fresco schreef:
Leuke merrie, hoor!

Maar probeer wat meer rechtop te gaan zitten, je zwaartepunt van je bovenlichaam ligt te ver naar voren.
Succes!

Klopt, ik heb af en toe de neiging ietwat voorover te gaan zitten. Vind dat niet ernstig als ze wat lager ingesteld is, maar het ziet er dan niet heel charmant uit. Op die SB foto en die laatste zit ik wel gewoon rechtop, het is een soort wisselwerking. Op die eerste galopfoto en die eerste foto van die verruiming moet ik wel gewoon beter rechtop zitten, op die 2e verruiming is het een beetje gezichtsbedrog door de jas.

Biepje schreef:
ik ken het probleem! ik rijd ook zo'n paard! moeilijk he... maar je hebt haar al goed voor elkaar, en al wat je zelf als oplossing hebt aangegeven gebruik ik ook...

Stukken heb ik haar wel lekker voor elkaar, maar dan kom je ook weer tegen het probleem dat ze behoorlijk snel spanning opbouwt en daarbij haar rug weg wil gaan drukken. Het is wel een heel fijn paard om te rijden, maar heb er echt m'n handen vol aan! 1 ding scheelt, met lengtebuiging hebben we geen problemen Haha!

SigridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:21

Die van mij is een (bijna) 7 jarige ruin een Careful x Enrico. Hij is niet zo groot ong. 1.62m, roodbruin met zwarte manen en staart en verder helemaal geen aftekeningen. Ik heb 'm nu goed 1,5 jaar en ben helemaal blij met 'm. Hij is superlief (tegen mensen en ander paarden) maar ook een grote schijterd. Vooral onder het zadel schrikt hij erg snel van alles. Vooral in een vreemde omgeving (op wedstrijd) is hij snel gespannen en is alles eng, hij hoort alles moet dan ook altijd kijken waar dat geluid vandaan komt en wie dat deed. Meestal wil hij er dan ook niet meer normaal langs lopen. Maar ondanks dit gaat het toch best goed op wedstrijden en gaan we zaterdag voor het eerst M1 starten (heel spannend)!
Zal binnenkort proberen foto's te plaatsen of naar je te mailen.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:24

Ziet er netjes uit Miriam! Ze is inderdaad nog slank, zit trouwens ook goed in haar velletje. Waar ga je starten dit weekend? Succes alvast!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 15:27

SigridB schreef:
Die van mij is een (bijna) 7 jarige ruin een Careful x Enrico. Hij is niet zo groot ong. 1.62m, roodbruin met zwarte manen en staart en verder helemaal geen aftekeningen. Ik heb 'm nu goed 1,5 jaar en ben helemaal blij met 'm. Hij is superlief (tegen mensen en ander paarden) maar ook een grote schijterd. Vooral onder het zadel schrikt hij erg snel van alles. Vooral in een vreemde omgeving (op wedstrijd) is hij snel gespannen en is alles eng, hij hoort alles moet dan ook altijd kijken waar dat geluid vandaan komt en wie dat deed. Meestal wil hij er dan ook niet meer normaal langs lopen. Maar ondanks dit gaat het toch best goed op wedstrijden en gaan we zaterdag voor het eerst M1 starten (heel spannend)!
Zal binnenkort proberen foto's te plaatsen of naar je te mailen.

Shine is ook maar 1.63, al toont ze op deze foto's wat groter. En dan te bedenken dat ik 1.82 ben, toch past het aardig! Dat kijkerige heeft Shine ook heel erg! Aan de hand is ze echt zo mak als een lammetje, maar op het moment dat ze aan het werk gaat is ze heel erg wakker. De eerste paar keren binnen waren dan ook een ramp, nu kunnen we gelukkig steeds beter met die spanning omgaan. Ik kan haar er nu doorheen rijden en haar 'overtuigen' dat het echt niet eng is, het is nu zeg maar positieve spanning. Ik kan er wat extra's mee.

Zo heb ik ook elke dag weer een probleem met de hoek waar ik mijn deken neerleg. Na het warmstappen zet ik haar in de hoek, gooi die deken af langs haar heen (dat is niet eng Clown ) en de volgende paar rondjes gaat ze er met veel heisa toch maar langs. Raar paard, maar wel ontzettend veel werklust Knipoog

Jij heel veel succes zaterdag, en het lijkt me leuk om een foto van hem te zien.

peeky schreef:
Ziet er netjes uit Miriam! Ze is inderdaad nog slank, zit trouwens ook goed in haar velletje. Waar ga je starten dit weekend? Succes alvast!

Hey! Ik ga naar Groot-Ammers, dit keer 2 proeven i.pv. 1, dus dat is wel fijn. En het is natuurlijk om de hoek voor ons... Hoe is het met Jildau? En heb ik iets gemist dat je met je hand in het gips hebt gezeten Blond ?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:35

Shine is een doed gemotiveerd, en Mirjam heeft het ruitergevoel, het is een mooie combinatie.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:40

Leuk paard, ze glimt mooi.
veel suc6 op je wedstrijd Lachen

SigridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:46

Wat jij verteld over je deken, dan is dat precies hoe ik iedere dag even aan het worstelen ben met die van mij.
Als ik m'n deken over de bakrand hang (altijd op dezelfde plek) dan is het linksom nooit een probleem maar zodra ik dan rechtsom erlangs moet dan is het opeens heel eng dan duurt het even voordat ik 'm heb overtuigd dat het gewoon zijn deken is en dat er geen spoken uit komen.
Maar zoals jij ook al zegt: heel veel werklust! Erg fijn paard om mee te rijden, nooit tegen stribbelen, wil alles wel proberen wat je aan 'm vraagt, nooit protest en een heel erg snel achterbeen.
We zijn ook heel erg snel door de B, L1 en L2 gegaan en nu de rest nog.....
Laat wel even weten hoe het zaterdag is gegaan.