Vandaag hadk les, maar nu werd die lesgever vervangen door de lesgever waarbij ik weg gegaan was, maarja in mijn weide kan ik niet rijden met deze sneeuw en regen enzo. Dus ik had eigenlijk geen keuze dan mee rijden, nou hadden we gevraagd speciaal te oefenen op die oefening en de anderen waren er mee akkoort, maar dat heeft ze niet gedaan!
Hij lijkt het gewoon niet te snappen. En wending om de achterhand kan die wel! En vrij goed ook, in stap kan die volledig rond enzo. in draf half en in galop 2 passen ofzo. Maar dat vind ik raar want voor zover ik zie wat een paard doet bij wending om de achterhand lijkt me dat net moeilijker omdat ze dan hun benen niet omgen verplaatsen (zeg maar) en rond de voorhand mogen ze wel pasjes maken met de voorbenen.
Ik geef dus deze hulpen: als hij naar links moet draaien(dus zijn achterhand naar links moet draaien):stelling naar rechts vragen, gewicht verplaatsen naar linker beugel. Linkerbeen achter de singel, rechterbeen op de singel en 'druk-los' lichte druk op de teugels zodat ie niet vooruit gaat. en een 'ophouding' rechts om hem dus naar de juiste richting te 'leiden'
waar zit ik fout? want ik doe dus blijkbaar iets waardoor hij het niet snapt...
doe ik hnog wat mis? 
*voelt zicn nou dom*