Lois thuis in training

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Lois thuis in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:07

Een tijdje terug is Prisca bij me op bezoek geweest. Zij heeft deze leuke foto's voor me geschoten!!

Even een toelichting: Op alle foto's is Lois achter de LL ingesteld, dat is voor ons een onderdeel van de training. Er zitten dit keer geen foto's bij van Lois in de wedstrijdhouding waarbij de neus op, of iets voor de LL geplaatst wordt.

eerst losrijden draven
Afbeelding

veel galop, want dat is toch wel de gang waarin hij het fijnste los te werken is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jas uit en zijgangen te beginnen met schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Lengtebuiging is wel een heel sterk punt van Lois, hier in de travers
Afbeelding

rona

Re: Lois thuis in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:08

gaaf paardje en een leuke combinatie.
Vind het er toch netjes uit zien. Haha!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:09

Erg gaaf paard! Mooie fotos!
Een erg leuke combinatie!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:10

Ziet er leuk uit Pling
Maar zit je er nu zelf op, of rijdt iemand anders hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:18

kristie schreef:
Maar zit je er nu zelf op, of rijdt iemand anders hem?

ik zit er zelf op Ja
Er rijdt maar 1 keer per jaar iemand anders op: Kimmy hier op Bokt!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:20

Hee de foto's toch maar plaatsen?.

Was heerlijk die dag bij Jippie lang geleden gaan we vaker doen. Lois is een erg mooi paard glimt als een spiegel. Alhoewel ik hem groter had verwacht beeld blijkt toch anders te zijn. Geweldige stal daar veel paarden in alle leeftijden de ene nog mooier dan de andere. Tja verliefd was ik op de 2 kleine bontje hengstjes helemaal KWIJL. Was een heerlijk relaxed dag erna bij Jippie thuis nog even de video van Urban gekeken. Gaan we snel nog een keer doen.

Ondanks het wat rare zonnetje door het dak zijn ze erg mooi geworden. Nog maar weer wat gaan rommelen met de instellingen van de camera.

Volgende keer mag je bij mij foto's komen maken van Urban.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 12:12

Ik kan er niks aan doen, maar ik vind de houding van het hoofd echt storend. Een klein beetje achter de loodlijn vind ik niet erg om te zien, vaak kan je daar moeilijk iets aan doen, maar hij loopt bijna horizontaal met zijn hoofd. Maar ik snap best, dat dit jouw trainingsmethode is. Wat rijd je met hem?

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 12:29

leuke foto's, dat padje staat hem/haar ook leuk *LOL*

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 12:29

het is een hele leuke combinatie om te zien! Ja
maar ik vind het een beetje er 'in houding getrokken'
uizien maar het kan ook zo lijken op de foto's Bloos

dit is verder helemaal niet kwaad bedoeld hoor voordat ik zo heel bokt op me dak krijg Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 12:38

Kan begrijpen dat je het storend vind dat idee had ik in het begin ook maar hij blijft goed doorlopen van achteren en goed door zijn lijf.

Op het moment dat het nodig is en hij komt er op een goede manier uit laat ze dat ook. Ze rijdt Z en heeft zeeeer goed les en het paard is super aan het been.

Ik denk dat je haar rijden moet zien om het goed te kunnen beoordelen.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 12:43

ik vind vooral de travers en schouderbinnenwaarts er super goed uitzien. mooi paard hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 20:35

dank voor jullie reacties!

Het was super gezellig met Pris. Het was ook al weer vreselijk lang geleden dat we elkaar een keer gezien hadden. Lois is idd een ukkie, hij meet 1,64. En ondanks dat ik toch behoorlijk wat foto's heb geplaatst denken mensen altijd dat hij wel 1,70 meet. Ik noem Lois ook vaak mijn uit de kluiten gewassen pony Haha! Vooral omdat ik nu een S&T hoofdstel laat maken in maat: PONY Clown

Wat ook vreselijk leuk was, was Jari die een beetje ondersteboven was van mijn rooie kater thuis. Mijn katten zijn wel honden gewend, zij maken de dienst uit en niet de hond.

Even over het achter de LL instellen. Het is een onderdeel van de manier van trainen die mij en Lois enorm goed bevalt. Ik wordt daarin nu al 5 jaar geweldig in begeleid door Nicole Werner. In die tijd zijn we van boscrosser gepromoveerd tot Z2 dressuurruiter. Maar het belangrijkste is dat ik en mijn paard nog nooit zo veel plezier heb gehad in het rijden en de paarden. Sinds ik bij Nicole train stap ik iedere dag met een big-smile van mijn paard. Als amateur is dat volgens mij het hoogst haalbare: een blij paard en een blije ruiter Ja.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 20:37

Ziet er echt mooi uit, geweldig paardje ook Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:32

Ziet er goed uit, fijn dat het zo lekker gaat!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:53

ik vind jullie echt een supercombinatie!
echt top dat je lois nog steeds op een trensje rijd!

ik dacht trouwens ook altijd dat lois minstens 1.70 zou zijn Clown

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 00:08

Jippie schreef:
dank voor jullie reacties!

Het was super gezellig met Pris. Het was ook al weer vreselijk lang geleden dat we elkaar een keer gezien hadden. Lois is idd een ukkie, hij meet 1,64. En ondanks dat ik toch behoorlijk wat foto's heb geplaatst denken mensen altijd dat hij wel 1,70 meet. Ik noem Lois ook vaak mijn uit de kluiten gewassen pony Haha! Vooral omdat ik nu een S&T hoofdstel laat maken in maat: PONY Clown

Wat ook vreselijk leuk was, was Jari die een beetje ondersteboven was van mijn rooie kater thuis. Mijn katten zijn wel honden gewend, zij maken de dienst uit en niet de hond.

Even over het achter de LL instellen. Het is een onderdeel van de manier van trainen die mij en Lois enorm goed bevalt. Ik wordt daarin nu al 5 jaar geweldig in begeleid door Nicole Werner. In die tijd zijn we van boscrosser gepromoveerd tot Z2 dressuurruiter. Maar het belangrijkste is dat ik en mijn paard nog nooit zo veel plezier heb gehad in het rijden en de paarden. Sinds ik bij Nicole train stap ik iedere dag met een big-smile van mijn paard. Als amateur is dat volgens mij het hoogst haalbare: een blij paard en een blije ruiter Ja.

Inderdaad dat vind ik nou ook. Ik heb je wel vaker zien rijden (vorig jaar ofzo) en vond echt dat je hem super aan het lopen had. Zo ontzettend ontspannen. Het gaat om het totaal beeld, mischien komt het hier over alsof je hem in de krul trekt maar dat doet je zeker niet.

Het totaal beeld, vind ik er goed uitzien, heerlijk ontspannen en loopt ook ontspannen door zijn oefeningen heen Lachen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 00:10

Btw Als je zo een 2 3 niet weet wie ik ben, ik ben een goede vriend van mike van kuijk. ging toendertijd heel erg veel met leonie om.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 01:13

Jippie schreef:

ik zit er zelf op Ja
Er rijdt maar 1 keer per jaar iemand anders op: Kimmy hier op Bokt!

Bloos *bloos*

Dat ik hem nu pas zie hier in horse at work!!!!!! Wat een geweldig dier ook! Ja

1 amateur die echt weet waar ze mee bezig is, is het Jolanda wel! Vorig jaar heb ik er zelf even op mogen zitten en alle knoppen uitproberen. Lois is op zo'n vriendelijke manier gereden dat ik, realtief beginner bij de M en Z oefeningen, alles zo uitgereden kreeg. (zelfs de wissels Clown Haha! Ik word al wagenziek als ik naar die galop foto's kijk *LOL* )
Niet alle oefeningen gingen op de manier en de perfectie van Jolanda, maar goed, het was super fijn om het toch eventjes te mogen voelen op een beter aangereden paard dan Mirk en dat gevoel kon ik weer heel fijn bij Mirk gebruiken Ja
Lois is alles behalve in de krul getrokken. Ook is hij super los in het lichaam waar een boel bokkers (inclusief ik) een voorbeeld aan kunnen nemen!

Jolanda, zet em op met deze kanjer Ja Ik ben erg benieuwd wanneer jouw S&T hoofdstel klaar is! Die moet je maar snel showen!!!

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 09:49

Wat kan ie toch lekker sjouwen Wow! !
Geweldig dat jullie zoveel plezier hebben samen, dat blijft toch het allerbelangrijkste.
Ik vind je manier van rijden er lekker ontspannen uit zien. Travers en schouderbinnenwaarts, super hoor.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 09:50

die laatste foto Haha!
mooi man!
super beestje, jullie komen er wel Knipoog

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:16

Ziet er goed uit Ja Heel mooi paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:35

Janneke18 schreef:
echt top dat je lois nog steeds op een trensje rijd!

Nog steeds hetzelfde trensje als toen hij ingereden werd en daar loopt hij heel fijn op. Ik hen zelf ook nog nooit met S&T gereden en ik weet ook niet zo goed wat ik daarvan mag verwachten. Voorlopig doen we het maar op deze manier. Jury's weten dat ook enorm te waarderen, is mijn ervaring. Ik heb er veel complimenten over gehad.

Navidad schreef:
Ik heb je wel vaker zien rijden (vorig jaar ofzo) en vond echt dat je hem super aan het lopen had. Zo ontzettend ontspannen.

Dank je wel! Volgende keer dat je me ziet moet je me maar eens aanschieten voor een praatje want ondertussen weet ik nog steeds niet hoe je er uitziet Bloos

kimmy schreef:
Vorig jaar heb ik er zelf even op mogen zitten en alle knoppen uitproberen. Lois is op zo'n vriendelijke manier gereden dat ik, realtief beginner bij de M en Z oefeningen, alles zo uitgereden kreeg. (zelfs de wissels Ik word al wagenziek als ik naar die galop foto's kijk)

Kim stapte afgelopen zomer op Lois en wilde aanvankelijk geen wissel proberen. Maar toen ze de smaak te pakken had reed ze er zo de series uit Vingers aflikken En het staat allemaal op video!! Deze zomer kun je de pirouettes uitproberen Haha!

Fabiënne1 schreef:
Geweldig dat jullie zoveel plezier hebben samen, dat blijft toch het allerbelangrijkste.

Precies, dat plezier staat voorop de prestaties zijn leuk meegenomen. Dat is nu juist het mooie als je paarden puur als hobby hebt.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 13:40

Ongelovelijk, wat een mooi totaalplaatje!

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:52

Eey, k kan de foto's niet zien en ik wil ze wel heel graag zien, zou je ze misschien er opnieuw op willen zetten?? Haha!

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:58

iik ben nu heel nieuwsgierig geworden maar ik kan de foto's niet zien! ook niet als je rechtbmuisknop doet en afbeelding weer geven.. Huilen