pharaon@springwork (confronterend :o)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

pharaon@springwork (confronterend :o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 01:13

eerst en vooral moet ik zeggen: deze foto's zijn heel erg confronterend. Als ik zo naar mijn houding kijk met zadel gaat t toch net wat makkelijker. Maar Pharaon heeft duidelijk geen last er van. Ook was Phara enorm heet! Ik moest alle moeite doen om hem te kunnen houden, bij springen word hij vaak nog heter...
*recht zitten
*hakken
*proberen in verlichte zit te komen boven de sprong

cap = eigen keus!
en ja ik ben beetje te groot voor hem, maar weeg maar iets van 40 kg... dus Knipoog

en dan nu de fotos:

Afbeelding
laat me nou...
Afbeelding

Afbeelding
ik gaf het op om hem zo te houden, en heb na veel geduld en wat dressuuroefeningen de martingaal er maar aangehangen om te springen, Phar heeft nog snel een strootje gejat tijdens het aan doen blijkbaar Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
rare foto
Afbeelding
lieV Lovers
Afbeelding
ga nou weheeeeg!!!!!
balkjes,
houding: armen langs me houden. Als Phar wat harder liep konden we opstijgen Haha!
Afbeelding
ik:hoooo Phar je zit in de verkeerde galop!!!
Afbeelding
Phar: pech ik wil springen Cool dus snel over die balkjes
Afbeelding
galop of sprong? ergens tussen in denk ik Clown
Afbeelding
lieV Lovers
Afbeelding
voor de sprong (en weer die armpjes)
Afbeelding
en dan ga je lekker krom zitten Rolleyes
Afbeelding
na de sprong. Terug recht gaan zitten. Maar die huppelende galop van Phar is toch wat anders als die lekkere galop van Ex Clown met springen huppelt ie nog feller Haha!
Afbeelding
kontje Haha!
Afbeelding
nog kontje
Afbeelding
als ik niet op pas vlieg ik zo eens met me neus tegen Phara op Nagelbijten / Gniffelen dus ik moet echt gaan denken aan het rechtzitten bij t springen Bloos

beetje vage fotos maarja...T ging niet anders.

mam schreef:
zucht. Hijs heel de tijd sneller dan de camera Scheve mond

die laatste foto heeft ze 3 m voor de hindernis geklikt. Ik was dan ook keihard aant lachen omdat ik plots: NUUUU schreeuwde en de buurvrouw zich dood schrok omdat die net buiten kwam Clown

Fiej

Re: pharaon@springwork (confronterend :o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 01:26

leuke foto's...
en tjah, je fouten zeg je al zelf dus moet ik het niet meer voor je doen Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 01:38

dankje Lachen
nog een vraagje: drukt Pharaon zijn rug nog altijd weg of is dat niet te zien op de fotos?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:28

Waarom spring je zonder zadel? Ik zie altijd dat personen gaan springen zonder zadel maar dan totaal geen steun hebben en dus hun handen vastzetten op de hals of voorover duikelen met het risico dat ze eraf stuiteren...eveneens breng je je pony/paard op die manier erg uit balans omdat je zelf alle kanten op glijdt of juist overdreven gezegd "krampachtig" vast knijpt. Als je moeite hebt met je houding ga je eerst maar even met zadel oefenen, is misschien wat fijner voor jou en pony Knipoog

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:54

Die eerste 2 foto's zijn Ex toch?

En mij staat bij dat Phara veel groter is? Clown

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:09

Kvin het leuke foto's, vooral die laatste. Haha!
Je fouten zeg je zelf al, dus eh .. ik kan alleen nog maar zeggen dat 't leuke foto's zijn Vork

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:12

Tis handig om aan de kant van de grondbalk over de hindernis te springen Haha!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:34

Ook al zeg je het zelf al,
ik vind het heel onverstandig dat je zonder cap gaat springen (en dan ook nog zo hoog zonder zadel)
tenzij je natuurlijk straks kwijlend in je rolstoel wilt staat te wachten voordat je aan de beurt bent bij het huifbedrijden

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:42

patos schreef:
Tis handig om aan de kant van de grondbalk over de hindernis te springen Haha!

Hier kan ik niets anders meer aan toevoegen, die ligt er niet voor niks he Knipoog

En ook zou ik gewoon met zadel springen.
Het is duidelijk dat je na de hindernis flink voorover valt. Gewoon omdat je geen steun hebt.
Zo breng je de pony ook uit balans.

Tja en de cap.... Dat moet je inderdaad zelf weten.
Ik weet wel dat ik heel blij was dat ik mijn cap op had, die keren dat ik er ontzettend hard van af viel tijdens de springles....

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:00

foto 15.. --> = waarom spring je hem van de andere kant? de draf balk ligt aan de verkeerde kant Rolleyes

Verder zijn het leuke foto's

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:29

Ja het spijt me maar ten eerste dat zonder cap rijden vind ik echt nergens op slaan helemaal zonder zadel en dan ook nog springen op een (volgens je topics ) moeilijke pony Rolleyes .Dat begrijp ik niet.En er is weinig springwerk te zien vind ik eerlijk gezegd.We zien alleen telkens de landing.Niet erg nuttig dus om iets over te zeggen.Maar goed......... als jij er lol in hebt.O ja BTW...... die tuinslang.........ook niet erg verstandig als je zonder zadel en cap aan het galloperen bent.Moet er niet aan denken wat er gebeurt als je pony zich in de tuinslang wikkelt en jij over de kop vliegt (zonder cap :/ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 15:57

kadans16 schreef:
Ja het spijt me maar ten eerste dat zonder cap rijden vind ik echt nergens op slaan helemaal zonder zadel en dan ook nog springen op een (volgens je topics ) moeilijke pony Rolleyes .Dat begrijp ik niet.En er is weinig springwerk te zien vind ik eerlijk gezegd.We zien alleen telkens de landing.Niet erg nuttig dus om iets over te zeggen.Maar goed......... als jij er lol in hebt.O ja BTW...... die tuinslang.........ook niet erg verstandig als je zonder zadel en cap aan het galloperen bent.Moet er niet aan denken wat er gebeurt als je pony zich in de tuinslang wikkelt en jij over de kop vliegt (zonder cap :/ )

ik dacht toch echt te lezen 'cap is eigen keus'?
Nou dan.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:06

napie schreef:
ik vind het heel onverstandig dat je zonder cap gaat springen (en dan ook nog zo hoog zonder zadel)
tenzij je natuurlijk straks kwijlend in je rolstoel wilt staat te wachten voordat je aan de beurt bent bij het huifbedrijden

Overdrijven is ook een vak hè? Rolleyes

Kadans16: Ze legt toch zelf uit dat haar pony snel is? Mag je hier dan nieteens foto's plaatsen van springen als het paard niet boven de hindernis hangt?

Zoals Alacairion en Pharagirlke al zeiden: Cap is eigen keus. Het heeft dus weinig nut hier nog meer commentaar op te gaan geven.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:17

leuke fotoss
ik vind je er niet te groot voor
mooi ponytje Knipoog

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:24

Wat een gel*l weer gelijk Gaaaap.

Leuke foto's hoor, commentaar geef je zelf al, we moeten er allemaal hard voor werken Ja (tenzij de rest hier Wonderwoman of Superman is?).

Het ziet er wel lollig uit Haha!.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:10

Ik ben eerlijk gezegd niet zo voor springen zonder zadel, maar vind het er niet heel slecht uitzien ofzo.
Verder vind ik het niet zo slim om de hindernis van de verkeerde kant te springen.
Leg de grondbalk er dan onder of leg aan de andere nog een extra grondbalk, dat maakt het voor je pony een stuk prettiger.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 23:36

Citaat:
Waarom spring je zonder zadel? Ik zie altijd dat personen gaan springen zonder zadel maar dan totaal geen steun hebben en dus hun handen vastzetten op de hals of voorover duikelen met het risico dat ze eraf stuiteren...eveneens breng je je pony/paard op die manier erg uit balans omdat je zelf alle kanten op glijdt of juist overdreven gezegd "krampachtig" vast knijpt. Als je moeite hebt met je houding ga je eerst maar even met zadel oefenen, is misschien wat fijner voor jou en pony

ik spring vaker zonder zadel en ben tot nu toe nog nooit gevallen Knipoog ik heb geen zadel van daar dat ik zonder spring. ofjah heb wel een maar dat past niet (en dat weten de meeste bokkers wel maar dat heb ik er niet bij gezet om die discussie weer eens te vermijden)

Citaat:
Die eerste 2 foto's zijn Ex toch?

En mij staat bij dat Phara veel groter is?

die 1ste 2 zijn idd ex. Denk dat t verschil tussen beide ponys groot genoeg is om te zien dat t 2 verschillende zijn. En 2de vraag: nee. Tussen Ex en Phar zit ongeveer 20 cm verschil, (als het niet meer is) en Ex is toch echt de grootste gezien Phara maar 1.16 is Knipoog
Phar toont misschien wat groter omdat ie wat euh...Gespiert(zo zullen we t maar noemen) is Haha!

Citaat:
Kvin het leuke foto's, vooral die laatste.
Je fouten zeg je zelf al, dus eh .. ik kan alleen nog maar zeggen dat 't leuke foto's zijn

dankje Lachen

Citaat:
Tis handig om aan de kant van de grondbalk over de hindernis te springen

het was de bedoeling m onder de hindernis te leggen maar dat ging niet. Dus heb ik hem er vlak tegen gelegd, dat was makkelijker voor mij.

Citaat:

brilletje? cap = eigen keus.
en zo hoog is het niet Haha! tis gewoon een kleine pony.

Citaat:
Hier kan ik niets anders meer aan toevoegen, die ligt er niet voor niks he
en ook zou ik gewoon met zadel springen.
Het is duidelijk dat je na de hindernis flink voorover valt. Gewoon omdat je geen steun hebt.
Zo breng je de pony ook uit balans.
Tja en de cap.... Dat moet je inderdaad zelf weten.
Ik weet wel dat ik heel blij was dat ik mijn cap op had, die keren dat ik er ontzettend hard van af viel tijdens de springles....

over die cap zeuren doen ze toch graag he Clown als het dressuur fotos van iemand waren geweest hoordje je geen haan kraaien maar nu Clown
zadel past niet. Pony heeft geen last van mij want dan weigert ie (echt waar je mag komen proberen, zit je in de weg vlieg je er zonder pardon van af Clown)

Citaat:
foto 15.. --> = waarom spring je hem van de andere kant? de draf balk ligt aan de verkeerde kant

Verder zijn het leuke foto's

omdat ik anders weer moest afstappen om die balk te verleggen enzo.

Citaat:
Ja het spijt me maar ten eerste dat zonder cap rijden vind ik echt nergens op slaan helemaal zonder zadel en dan ook nog springen op een (volgens je topics ) moeilijke pony .Dat begrijp ik niet.En er is weinig springwerk te zien vind ik eerlijk gezegd.We zien alleen telkens de landing.Niet erg nuttig dus om iets over te zeggen.Maar goed......... als jij er lol in hebt.O ja BTW...... die tuinslang.........ook niet erg verstandig als je zonder zadel en cap aan het galloperen bent.Moet er niet aan denken wat er gebeurt als je pony zich in de tuinslang wikkelt en jij over de kop vliegt (zonder cap :/ )

Phar is moeilijk maar niet vals ofzo. Ik rijd hem altijd zonder zadel en meestal zonder cap tenzij ik buiten ga. Met die tuinslang kijk ik wel uit Knipoog die zie ik net zo goed liggen als jij Knipoog

Citaat:
ik dacht toch echt te lezen 'cap is eigen keus'?
Nou dan.

je bent een schat! (k)

Citaat:
Overdrijven is ook een vak hè?

Kadans16: Ze legt toch zelf uit dat haar pony snel is? Mag je hier dan nieteens foto's plaatsen van springen als het paard niet boven de hindernis hangt?
Zoals Alacairion en Pharagirlke al zeiden: Cap is eigen keus. Het heeft dus weinig nut hier nog meer commentaar op te gaan geven.

jij zegt het ik denk het Knipoog

Citaat:
leuke fotoss
ik vind je er niet te groot voor
mooi ponytje

dankje Lachen

Citaat:
Wat een gel*l weer gelijk .

Leuke foto's hoor, commentaar geef je zelf al, we moeten er allemaal hard voor werken (tenzij de rest hier Wonderwoman of Superman is?).

Het ziet er wel lollig uit .

het was ook lollig. Ik lag meer dubbel op mijn pony van het lachen dan iets anders *LOL*

Citaat:
Ik ben eerlijk gezegd niet zo voor springen zonder zadel, maar vind het er niet heel slecht uitzien ofzo.
Verder vind ik het niet zo slim om de hindernis van de verkeerde kant te springen.
Leg de grondbalk er dan onder of leg aan de andere nog een extra grondbalk, dat maakt het voor je pony een stuk prettiger

het was de bedoeling hem er onder te leggen maar dat lukte niet zonder dat de hindernis omviel enzo (tja hij moest natuurlijk wel snel tegen de grond gaanm oest Phar aantikken ofzo.) maar ik zal in het vervolg
grondbalken leggen Lachen dankje voor de tip!

ik hoop dat ik nu iedereen gehad heb.
dankje voor de commentaren. nog even alles op een rijtje:
*ja mijn houding is slecht, maar in de weg zitten? denk ik niet
*klopt, ik heb geen cap op. Maar jij voelt t toch niet als ik val?
*ja ik rijd zonder zadel omdat me zadel niet past, met zadel rijden is in dit geval gevaarlijker dan zonder
*ben ik nog iets vergeten geef me dan een seintje.

de volgende zomer fotos zijn zonder zadel/hoofdstel/cap en met een kort rokje Clown dan hebben jullie wel reden tot commentaar geven Clown als het ff kan nog een zonnebril en een mooi hoedje Clown

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 00:01

Leuke foto's Phara! Vind het er nog niet eens zo hele verkeerd uitzien, het kan natuurlijk altijd beter, maar dat weet je zelf ook wel Knipoog En de puntjes waar je nog aan moet werken heb je zelf al aangegeven!

Knap trouwens dat je zo kalm blijft na die reacties in dit topic OK dan! Haha!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:55

pharagirlke schreef:
omdat ik anders weer moest afstappen om die balk te verleggen enzo.

Ik weet niet hè, maar je moeder maakte toch foto's? Wel, wat is er dan zo moeilijk aan om haar te vragen om die balk even te verleggen?
En misschien ben je nog nooit gevallen, maar voor alles is een eerste keer Knipoog

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 11:15

Leuke foto's en je fouten gaf je zelf al aan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:04

Haha idd kath je reageert echt koel OK dan! goedzoo!

Ik vind dat je een goed zit hebt. ik heb ook weleens zonder zadel gesprongen, maar dat ging me iets minder goed af dan bij jou Clown Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 14:55

Citaat:
Leuke foto's Phara! Vind het er nog niet eens zo hele verkeerd uitzien, het kan natuurlijk altijd beter, maar dat weet je zelf ook wel En de puntjes waar je nog aan moet werken heb je zelf al aangegeven!

Knap trouwens dat je zo kalm blijft na die reacties in dit topic

ik houd me aan mijn woord Clown
dankje trouwens Knipoog

Citaat:
Ik weet niet hè, maar je moeder maakte toch foto's? Wel, wat is er dan zo moeilijk aan om haar te vragen om die balk even te verleggen?
En misschien ben je nog nooit gevallen, maar voor alles is een eerste keer

moeder was al boos dat ze fotos moest maken Knipoog dus als ze dan ook ngo telkens die balk moet omleggen (op zich geen werk ik weet het, mja sjagerijnige moeders he Knipoog )

Citaat:
Leuke foto's en je fouten gaf je zelf al aan

dankje

Citaat:
Haha idd kath je reageert echt koel goedzoo!

Ik vind dat je een goed zit hebt. ik heb ook weleens zonder zadel gesprongen, maar dat ging me iets minder goed af dan bij jou

meer oefenen he roos Tong uitsteken als we een keer meeten dan zorg ik er voor dat jij zonder zadel springt Tong uitsteken eens zien of het wel zo erg is Knipoog

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:28

Ik vind dat je het helemaal niet slecht doet hoor Clown Al die reacties weer Nagelbijten / Gniffelen Blijkbaar moet je dingen als "cap = eigen keus" in megagrote letters zetten voor ze het begrijpen Gaaaap

Maar verder.. mooie foto's hoor Vork

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:32

pharagirlke schreef:
ik houd me aan mijn woord Clown
dankje trouwens Knipoog

Ben benieuwd wat de reacties zullen zijn als je het doet Clown
Jammer genoeg is het nu nog geen weer voor dat soort dingen Nagelbijten / Gniffelen

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:38

Wat een gezeur ook weer over die cap Slapen

Leuke foto's hoor!
Maar over zn springtechniek valt weinig te zeggen, het is niet zo hoog namelijk en telkens de landing op de foto.