Citaat:
Waarom spring je zonder zadel? Ik zie altijd dat personen gaan springen zonder zadel maar dan totaal geen steun hebben en dus hun handen vastzetten op de hals of voorover duikelen met het risico dat ze eraf stuiteren...eveneens breng je je pony/paard op die manier erg uit balans omdat je zelf alle kanten op glijdt of juist overdreven gezegd "krampachtig" vast knijpt. Als je moeite hebt met je houding ga je eerst maar even met zadel oefenen, is misschien wat fijner voor jou en pony
ik spring vaker zonder zadel en ben tot nu toe nog nooit gevallen
ik heb geen zadel van daar dat ik zonder spring. ofjah heb wel een maar dat past niet (en dat weten de meeste bokkers wel maar dat heb ik er niet bij gezet om die discussie weer eens te vermijden)
Citaat:
Die eerste 2 foto's zijn Ex toch?
En mij staat bij dat Phara veel groter is?
die 1ste 2 zijn idd ex. Denk dat t verschil tussen beide ponys groot genoeg is om te zien dat t 2 verschillende zijn. En 2de vraag: nee. Tussen Ex en Phar zit ongeveer 20 cm verschil, (als het niet meer is) en Ex is toch echt de grootste gezien Phara maar 1.16 is 
Phar toont misschien wat groter omdat ie wat euh...Gespiert(zo zullen we t maar noemen) is 
Citaat:
Kvin het leuke foto's, vooral die laatste.
Je fouten zeg je zelf al, dus eh .. ik kan alleen nog maar zeggen dat 't leuke foto's zijn
dankje 
Citaat:
Tis handig om aan de kant van de grondbalk over de hindernis te springen
het was de bedoeling m onder de hindernis te leggen maar dat ging niet. Dus heb ik hem er vlak tegen gelegd, dat was makkelijker voor mij.
Citaat:
Ook al zeg je het zelf al,
ik vind het heel onverstandig dat je zonder cap gaat springen (en dan ook nog zo hoog zonder zadel)
tenzij je natuurlijk straks kwijlend in je rolstoel wilt staat te wachten voordat je aan de beurt bent bij het huifbedrijden
brilletje? cap = eigen keus.
en zo hoog is het niet
tis gewoon een kleine pony.
Citaat:
Hier kan ik niets anders meer aan toevoegen, die ligt er niet voor niks he
en ook zou ik gewoon met zadel springen.
Het is duidelijk dat je na de hindernis flink voorover valt. Gewoon omdat je geen steun hebt.
Zo breng je de pony ook uit balans.
Tja en de cap.... Dat moet je inderdaad zelf weten.
Ik weet wel dat ik heel blij was dat ik mijn cap op had, die keren dat ik er ontzettend hard van af viel tijdens de springles....
over die cap zeuren doen ze toch graag he
als het dressuur fotos van iemand waren geweest hoordje je geen haan kraaien maar nu 
zadel past niet. Pony heeft geen last van mij want dan weigert ie (echt waar je mag komen proberen, zit je in de weg vlieg je er zonder pardon van af
)
Citaat:
foto 15.. --> = waarom spring je hem van de andere kant? de draf balk ligt aan de verkeerde kant
Verder zijn het leuke foto's
omdat ik anders weer moest afstappen om die balk te verleggen enzo.
Citaat:
Ja het spijt me maar ten eerste dat zonder cap rijden vind ik echt nergens op slaan helemaal zonder zadel en dan ook nog springen op een (volgens je topics ) moeilijke pony .Dat begrijp ik niet.En er is weinig springwerk te zien vind ik eerlijk gezegd.We zien alleen telkens de landing.Niet erg nuttig dus om iets over te zeggen.Maar goed......... als jij er lol in hebt.O ja BTW...... die tuinslang.........ook niet erg verstandig als je zonder zadel en cap aan het galloperen bent.Moet er niet aan denken wat er gebeurt als je pony zich in de tuinslang wikkelt en jij over de kop vliegt (zonder cap :/ )
Phar is moeilijk maar niet vals ofzo. Ik rijd hem altijd zonder zadel en meestal zonder cap tenzij ik buiten ga. Met die tuinslang kijk ik wel uit
die zie ik net zo goed liggen als jij
Citaat:
ik dacht toch echt te lezen 'cap is eigen keus'?
Nou dan.
je bent een schat! (k)
Citaat:
Overdrijven is ook een vak hè?
Kadans16: Ze legt toch zelf uit dat haar pony snel is? Mag je hier dan nieteens foto's plaatsen van springen als het paard niet boven de hindernis hangt?
Zoals Alacairion en Pharagirlke al zeiden: Cap is eigen keus. Het heeft dus weinig nut hier nog meer commentaar op te gaan geven.
jij zegt het ik denk het 
Citaat:
leuke fotoss
ik vind je er niet te groot voor
mooi ponytje
dankje 
Citaat:
Wat een gel*l weer gelijk .
Leuke foto's hoor, commentaar geef je zelf al, we moeten er allemaal hard voor werken (tenzij de rest hier Wonderwoman of Superman is?).
Het ziet er wel lollig uit .
het was ook lollig. Ik lag meer dubbel op mijn pony van het lachen dan iets anders 
Citaat:
Ik ben eerlijk gezegd niet zo voor springen zonder zadel, maar vind het er niet heel slecht uitzien ofzo.
Verder vind ik het niet zo slim om de hindernis van de verkeerde kant te springen.
Leg de grondbalk er dan onder of leg aan de andere nog een extra grondbalk, dat maakt het voor je pony een stuk prettiger
het was de bedoeling hem er onder te leggen maar dat lukte niet zonder dat de hindernis omviel enzo (tja hij moest natuurlijk wel snel tegen de grond gaanm oest Phar aantikken ofzo.) maar ik zal in het vervolg
grondbalken leggen
dankje voor de tip!
ik hoop dat ik nu iedereen gehad heb.
dankje voor de commentaren. nog even alles op een rijtje:
*ja mijn houding is slecht, maar in de weg zitten? denk ik niet
*klopt, ik heb geen cap op. Maar jij voelt t toch niet als ik val?
*ja ik rijd zonder zadel omdat me zadel niet past, met zadel rijden is in dit geval gevaarlijker dan zonder
*ben ik nog iets vergeten geef me dan een seintje.
de volgende zomer fotos zijn zonder zadel/hoofdstel/cap en met een kort rokje
dan hebben jullie wel reden tot commentaar geven
als het ff kan nog een zonnebril en een mooi hoedje