Gymnastiseren en LDR hebben niets gemeen!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Gymnastiseren en LDR hebben niets gemeen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 20:03

Met gymnastiseren kan je problemen voorkomen of oplossen, met LDR stimuleer je het ontstaan van problemen en maak je eventuele problemen nog groter.

Als je nu met de klassieke dressuur een paard gymnastiseren kan waardoor schwung, tact en impuls standaard aanwezig zijn, waarom zou je dan nog LDR gebruiken? Het is heel logisch dat een paard tijdens het LDR gerichte trainen zijn balans voordurend moet compenseren. Dit gaat ten koste van de balans, de kracht, de werkwilligheid en de concentratie van een paard. Paarden worden over het algemeen vaak hard, stug, niet meewerkend, vluchtig voorwaarts en zitten vaak vast op een kant of hebben overduidelijk problemen op 1 hand.

LDR lijkt een tijdelijke oplossing waarvan de schade die het toebrengt aan het paard vaak onderschat wordt. En dit komt zeker de gezondheid van het paard en de prestaties niet ten goede.

Denk er maar eens rustig over na, het is namelijk heel logisch. Iedereen moet het zelf weten maar waarom zou je genoegen nemen met minder als het meer voor het grijpen ligt....

fabienne

Re: Gymnastiseren en LDR hebben niets gemeen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:11

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 20:14

Het gaat mij helemaal niet over het beginnen van een discussie.....helaas zijn nog veel teveel mensen zich niet bewust van de schade die LDR aanricht. Het is dus in het belang van de paarden en hun ruiters. Ik vraag me af wat daar nou op tegen is.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:38

Tja, langs de ene kant sta ik achter je mening, langs de andere kant vind ik dat er dingen instaan die niet echt eum, mijn mening zijn. Ik ben ook van de mening dat LDR niet onmiddellijk gezond is voor een paard, zowel mentaal als fysiek niet. Het paard wordt eigenlijk gebroken. En inderdaad volgens mij moet een paard ook voortdurend terug balans zoeken, want een natuurlijke houding is het niet, wat de klassieke wel is. Langs de andere kant denk ik wel, dat het geen tijdelijke oplossing is. Sommige paarden hebben misschien wel baat bij LDR. Maar dat moet dan wel vrijwillig gebeuren...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:43

Ik weet niet hoor, maar met het LDR systeem is Ankie wel twee keer achter elkaar Olympisch kampioen geworden met twee verschillende paarden.

Salinero werd daarnaast uitgeroepen tot de meest blije atleet.

LDR moet men ook niet aan half uur achtereen rijden (daar zit de grootste fout, van mensen die denken te weten waar zehet over hebben) Maar een minutje hier en een minuutje daar....

Daarnaast is fout gereden LDR net zo schadelijk als fout gereden klassiek of fout gereden niets Haha! Haha! Haha!

De basis is nog altijd van achteren naar voren......... en dan moet je het paard in kunnen stellen zoals je dat zelf wilt.

Stukken met het neusje eruit, stukjes LDR, stukjes wat dan ook! Als het maar met een van achteren uit werkend paard gebeurd en onder controle is van de ruiterr Haha!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:44

En jouw waarheid is DE waarheid toch?

Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:47

Zo, aqua ook weer terug van vakantie? Gaaaap

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:59

Aqua8horse schreef:
Het gaat mij helemaal niet over het beginnen van een discussie.....

Heel typerend zinnetje, hiermee geef je dus al aan dat je überhaupt niet open staat voor meningen, ervaringen en zelfs feiten die het tegendeel kunnen aangeven in bepaalde gevallen. Snap niet dat je zo 'binnen komt vallen'. Als je zo graag de LDR-rijdende mensheid wilt bekeren doe je dat niet zo, want dan jaag je ze zowiezo al tegen je in het harnas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:03

Ach Carole, ik heb jou zien rijden tijdens een clinic die je zelf organiseerde Clown . Ik kan nog wel een linkje opzoeken van mijn verslag dat ik destijds heb geschreven.

Maar misschien moet je eens wat meer tijd steken in het ontwikkelen van je eigen rijkunstige gevoel en visie voordat je anderen en hun methoden gaat afbranden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:14

Het is niet te geloven maar ik ben al bedolven onder de PB's met het verzoek om de link naar het verslag van de A8 clinic.

Dus voor de liefhebbers, hier komt ie nog een keer:

viewtopic.php?t=299592&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

En als A8 met dit soort topics aan de gang blijft dan nog een keer,......en nog een keer,.......en nog een keer..........

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:16

Aqua8horse schreef:
Het gaat mij helemaal niet over het beginnen van een discussie.....helaas zijn nog veel teveel mensen zich niet bewust van de schade die LDR aanricht. Het is dus in het belang van de paarden en hun ruiters. Ik vraag me af wat daar nou op tegen is.

Dat dit onderwerp al een beetje uitgemolken is en je binnen een week zeker wel 5 pagina's hebt...
Iedereen heeft zijn woordje erover klaar en nooit worden de mensen het met elkaar eens. Er zijn té veel voorbeelden van beide methode's dat ze goed werken. En zeker doordat de grote namen ook beide methode's handhaven.

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:29

Aqua8horse schreef:
Met gymnastiseren kan je problemen voorkomen of oplossen, met LDR stimuleer je het ontstaan van problemen en maak je eventuele problemen nog groter.

Als je nu met de klassieke dressuur een paard gymnastiseren kan waardoor schwung, tact en impuls standaard aanwezig zijn, waarom zou je dan nog LDR gebruiken? Het is heel logisch dat een paard tijdens het LDR gerichte trainen zijn balans voordurend moet compenseren. Dit gaat ten koste van de balans, de kracht, de werkwilligheid en de concentratie van een paard. Paarden worden over het algemeen vaak hard, stug, niet meewerkend, vluchtig voorwaarts en zitten vaak vast op een kant of hebben overduidelijk problemen op 1 hand.
LDR lijkt een tijdelijke oplossing waarvan de schade die het toebrengt aan het paard vaak onderschat wordt. En dit komt zeker de gezondheid van het paard en de prestaties niet ten goede.

Denk er maar eens rustig over na, het is namelijk heel logisch. Iedereen moet het zelf weten maar waarom zou je genoegen nemen met minder als het meer voor het grijpen ligt....

En daarom staat Salinero ook bekend als de hapy athlete Haha! Haha!
Het ligt er trouwens ook helemaal aan wat voor paard je hebt; als je een paard hebt dat snel zijn rug wegdrukt zou ik zeggen dat het beter was om hem LDR te rijden, maar een paard dat te diep komt zou misschien beter klassiek gereden kunnen worden...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:41

gaan we weer Haha!
yup, LDR is ontzettend slecht voor paarden, wij zijn allemaal dierenmishandelaars dat we dat maar niet willen inzien en dat er een hoop paarden wel degelijk zeer goed (of zelfs: beter) functioneren met LDR is gewoon niet waar...
kort samengevat komt het hier op neer, toch? scheelt weer 30 pagina's....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:42

Aqua8horse schreef:

Wat hier op tegen is, lijkt me duidelijk. Jij brengt jouw mening als een feit, terwijl het geen feit is. Die anti-LDR topics uit jouw hoek beschouw ik dan ook gewoon als SPAM.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:44

Je kunt trouwens in LDR wel beter gymnastiseren dan in een opgerichte houding...

Je kunt namelijk beter aan de lengtebuiging werken omdat de uitsteeksels aan de wervels in een lage lijn het verst uit elkaar komen en daardoor het meest kunnen buigen tov elkaar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:47

Zep schreef:
Je kunt trouwens in LDR wel beter gymnastiseren dan in een opgerichte houding...

Je kunt namelijk beter aan de lengtebuiging werken omdat de uitsteeksels aan de wervels in een lage lijn het verst uit elkaar komen en daardoor het meest kunnen buigen tov elkaar.

Das natuurkunde Haha! Haha! Haha!

Ik vergelijk het altijd met mezelf........ als ik heel hard gewerkt heb dan heb ik wel eens een stijvig lijf....... als ik me dan opkrul als een kat, dan wordt het allemaal weer even wat soepeler..... Haha! Haha! Haha!

Maar als ik tien minuten zo loop dingen te versjouwen, dan geloof ik nooit dat ik daar beter van wordt Haha!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:48

Aqua8horse schreef:

Daar gaan we weer..........
Lijkt me dat dit onderwerp nu wel genoeg is aangehaald.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:49

gijsenkim schreef:
Zep schreef:

Das natuurkunde Haha! Haha! Haha!

Ik vergelijk het altijd met mezelf........ als ik heel hard gewerkt heb dan heb ik wel eens een stijvig lijf....... als ik me dan opkrul als een kat, dan wordt het allemaal weer even wat soepeler..... Haha! Haha! Haha!

Maar als ik tien minuten zo loop dingen te versjouwen, dan geloof ik nooit dat ik daar beter van wordt Haha!

de beste remedie is nog altijd je vent vragen je spieren wat te versoepelen Kim Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:12

tem Slapen tem Slapen tem Slapen

Antwoord?
ben je gek, doet het mod team niet aan

idd sticky, staat genoeg gewauwel

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:17

Zelfs ík vind het nu wel een beetje overdreven veel topics worden. Ik vind het ook vreemd dat andere mensen absoluut jouw methode over moeten nemen, maar je staat niet open voor meningen van anderen. Op zijn minst merkwaardig >;)

[edit] Typo

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:20

Waar zit de TEM knop eigenlijk bij het vernieuwde Bokt? Verward

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:21

Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:21

rechtsonder

maar gebruik heeft geen nut, de mods zien het niet (of willen het niet zien)

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:33

gaaaaaaaaaaaaap.........

wedden dat ik de volgende 5 pagina's tekst min of meer kan voorspellen..

en dat zonder mijn kristallen bol Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:39

Ja hoor, je hebt helemaal gelijk Slapen
Is dat wat je wilt horen? Wil je horen dat we voortaan allemaal klassiek gaan rijden?

Met andere woorden: wat wil je met deze topic bereiken?