Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Aqua8horse schreef:Het gaat mij helemaal niet over het beginnen van een discussie.....
. Ik kan nog wel een linkje opzoeken van mijn verslag dat ik destijds heb geschreven.Aqua8horse schreef:Het gaat mij helemaal niet over het beginnen van een discussie.....helaas zijn nog veel teveel mensen zich niet bewust van de schade die LDR aanricht. Het is dus in het belang van de paarden en hun ruiters. Ik vraag me af wat daar nou op tegen is.
Aqua8horse schreef:Met gymnastiseren kan je problemen voorkomen of oplossen, met LDR stimuleer je het ontstaan van problemen en maak je eventuele problemen nog groter.
Als je nu met de klassieke dressuur een paard gymnastiseren kan waardoor schwung, tact en impuls standaard aanwezig zijn, waarom zou je dan nog LDR gebruiken? Het is heel logisch dat een paard tijdens het LDR gerichte trainen zijn balans voordurend moet compenseren. Dit gaat ten koste van de balans, de kracht, de werkwilligheid en de concentratie van een paard. Paarden worden over het algemeen vaak hard, stug, niet meewerkend, vluchtig voorwaarts en zitten vaak vast op een kant of hebben overduidelijk problemen op 1 hand.
LDR lijkt een tijdelijke oplossing waarvan de schade die het toebrengt aan het paard vaak onderschat wordt. En dit komt zeker de gezondheid van het paard en de prestaties niet ten goede.
Denk er maar eens rustig over na, het is namelijk heel logisch. Iedereen moet het zelf weten maar waarom zou je genoegen nemen met minder als het meer voor het grijpen ligt....

Aqua8horse schreef:Het gaat mij helemaal niet over het beginnen van een discussie.....helaas zijn nog veel teveel mensen zich niet bewust van de schade die LDR aanricht. Het is dus in het belang van de paarden en hun ruiters. Ik vraag me af wat daar nou op tegen is.
Zep schreef:Je kunt trouwens in LDR wel beter gymnastiseren dan in een opgerichte houding...
Je kunt namelijk beter aan de lengtebuiging werken omdat de uitsteeksels aan de wervels in een lage lijn het verst uit elkaar komen en daardoor het meest kunnen buigen tov elkaar.

Aqua8horse schreef:Het gaat mij helemaal niet over het beginnen van een discussie.....helaas zijn nog veel teveel mensen zich niet bewust van de schade die LDR aanricht. Het is dus in het belang van de paarden en hun ruiters. Ik vraag me af wat daar nou op tegen is.
gijsenkim schreef:Zep schreef:Je kunt trouwens in LDR wel beter gymnastiseren dan in een opgerichte houding...
Je kunt namelijk beter aan de lengtebuiging werken omdat de uitsteeksels aan de wervels in een lage lijn het verst uit elkaar komen en daardoor het meest kunnen buigen tov elkaar.
Das natuurkunde![]()
![]()
![]()
Ik vergelijk het altijd met mezelf........ als ik heel hard gewerkt heb dan heb ik wel eens een stijvig lijf....... als ik me dan opkrul als een kat, dan wordt het allemaal weer even wat soepeler.....![]()
![]()
Maar als ik tien minuten zo loop dingen te versjouwen, dan geloof ik nooit dat ik daar beter van wordt
tem
tem