manege paarden maken plezier

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

manege paarden maken plezier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 19:27

Ik was wezen kijken bij de les van mijn verzorgsters tijdje geleden, maar ben toch blij dat ze mijn pony's niet zo rijden. Zie hier mijn verzorgsers op de haf en de vos.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
oeps hij is ook wel eens eigenwijs tijdens het galloperen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
oke was wel erg veel, maar het zijn de beste nogmaar Tong uitsteken
Dit is dus een les van kinderen die zo minimaal al 3 jaar rijden.

Brammetje16

Re: manege paarden maken plezier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:38

Gelukkig zijn er altijd nog pony's om op te leren Knipoog opzicht best sneu voor de manege pony's en paarden ik zou liever niet 1 van hun zijn Haha!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:37

Uhhmm 3yrs... beginnerslesjes.
Iedereen moet het leren hé Haha! Knipoog lang leve de brave knolliebollies
van de manege.... hoe houden die diertjes het vol dat geruk in
de mond....

4span

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:44

leuke foto's hoor!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:46

toen ik de foto's eerst bekeek dacht ik: leuk, aardig, gezellig.
Ok, de foto met die vos op de volte was wel ruw, maar goed.
Maar al 3 jaar rijden? Bij ons op de manege hebben we kindjes van 6 jaar die amper een jaar rijden die het al veel beter doen. No offense, maar manegepaarden hoeven het dus niet overal zielig te hebben e. Met goede les zou het plaatje er veel beter kunnen uitzien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 01:03

onze beginnertjes die een jaar of maar een half jaar rijden rijden zelfs minder ruw Lips are sealed
maarja. Leuke pics

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 01:09

ik kan geen manegepony's meer aanzien
ben dan bij de 3de foto gestopt met kijken Bloos
maar leuke foto('s) hoor Haha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 06:46

De manege waar ik stage liep ging het allemaal wel netjes hier was het mep hier ruk dar, dat hoef je op die andere manege niet te doenhoor!!!!

_MijnTrots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:31

geen commentaar.......
sprakeloos gewoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:38

ik denk niet dat de manege paarden plezier maken, meer de kids..

het niveau ziet er idd niet denderend uit, maar ook deze kids moet leren rijden. zijn de lessen nu zo vol of ben ik gewoon verwend op de manege vroeger?

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:20

ik ben blij te kunnen zeggen dat ik dat niveau overgeslaan heb (hoewel de paarden er even goed of slecht uitzien).
en ik zie ook geen enkele foto waar die paardjes 'plezier' hebben.

ik zou je als tip willen geven van véél zachter te zijn in de mond en hou eens je benen eraan! langer zitten, rond zijn buik vouwen zeg maar, en rustige hand. je galop zal meteen beter zijn.
de rest moet je instructrice echt wel zelf zeggen.

ik rijd ook soms met 6-7-8 in de les, maar het gaat er wel anders aan toe. maar in de beginnerslessen bij ons ziet het er inderdaad ook zo uit, helaas.

er zitten wel mooie pony's tussen, oa die palomino en de bonte!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:59

Tsja...ik persoonlijk zou ze niet op mijn paard zetten....
Foutjes a la ok...iedereen moet het leren en ik rijd ook niet geweldig, maar sommige dingen zien er gewoon echt ruw uit...en dat is imo helemaal niet nodig.

Heeft iemand weleens de moeite genomen die meiden uit te leggen dat een manegepaard of pony met extra respect behandeld moet worden?
Dit zijn immers wel de dieren die alles pikken en iedereen leren rijden....bij mijn haf zou ze er denk niet zo goed vanaf gekomen zijn.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:03

Lips are sealed Sprakeloos...

Dit zijn jouw verzorgsters? Dan hoop ik inderdaad dat ze jouw pony's anders rijden, dit is te erg voor woorden. Ze rijden minimaal 3 jaar? Ik rij twee en half jaar, en moet zeggen dat ik dit niveau ver te boven ben (al zeg ik het zelf). De instructie is volgens mij ook niet echt goed als het er altijd zo aan toe gaat...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:11

tamaraatjuh schreef:
:x Sprakeloos...

Dit zijn jouw verzorgsters? Dan hoop ik inderdaad dat ze jouw pony's anders rijden, dit is te erg voor woorden. Ze rijden minimaal 3 jaar? Ik rij twee en half jaar, en moet zeggen dat ik dit niveau ver te boven ben (al zeg ik het zelf). De instructie is volgens mij ook niet echt goed als het er altijd zo aan toe gaat...

Same here.... Verdrietig

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:30

Even een kleine uitleg, dat vosje wat zo ruw word behandeld is een staker. Ik heb hem al een keer een minuut of 15 op het midden zien staan terwijl de ruiter op een nette manier probeerde het dier weer in beweging te krijgen, het enigste wat hielp was een flinke pets op zijn kont met een zweepje. De tinker is ook zo een staker, kan erg leuk lopen en spontaan (vanuit elke gang) stil staan. Het ziet er niet zo leuk uit op de foto (in het echt ook niet) maar zeg nou zelf iedere manege heeft er wel een aantal pony's tussen die links gaan als jij rechts wilt en die altijd proberen om niet te hoeven lopen ongeacht het aantal uur dat ze lopen en op deze manege lopen ze maximaal 3 uur over een dag verdeelt . Ik weet dat de manege waar deze foto's zijn gemaakt erg goed voor de dieren zorgt. Ze gaan zomers lekker het land op en s'winters mogen ze los in de bak als ze een dag vrij zijn.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:34

ik keek eerst nog blij.. tot ik dat meisje zag rijden op dat vosje. mijn hemel, dit is gewoon mishandeling! elke keer vol in de mond rukken, komt steeds in een bijna bosting met andere manege paarden ( en wederom trekken) slaan op een manier die niet meer dier vriendelijk sio (kijk die kop van dat vosje eens op die foto Lips are sealed )

Sorrie, maar als deze meiden al 3 jaar rijden, en zo reden, kregen ze van mij een flinke schop onder de kont, en liet ik ze nooit meer op mijn pony's rijden. ik geef zelf ook les op mijn eigen paarden, maar als mijn leerlingen zoiets ook maar 1x flikken, hoef ik ze nooit meer op mijn erf te zien. En de meesten rijden rond de 2.5/3 jaar, dus qua jaren hetzelfde.
Kun je die 2 meiden niet les geven op je eigen pony,zodat ze niet meer op de manege hoeven te rijden? Want hier schiet niemand wat mee op ( vooral die manege pony's niet)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:36

blieb01 schreef:
Even een kleine uitleg, dat vosje wat zo ruw word behandeld is een staker. Ik heb hem al een keer een minuut of 15 op het midden zien staan terwijl de ruiter op een nette manier probeerde het dier weer in beweging te krijgen, het enigste wat hielp was een flinke pets op zijn kont met een zweepje. De tinker is ook zo een staker, kan erg leuk lopen en spontaan (vanuit elke gang) stil staan. Het ziet er niet zo leuk uit op de foto (in het echt ook niet) maar zeg nou zelf iedere manege heeft er wel een aantal pony's tussen die links gaan als jij rechts wilt en die altijd proberen om niet te hoeven lopen ongeacht het aantal uur dat ze lopen en op deze manege lopen ze maximaal 3 uur over een dag verdeelt . Ik weet dat de manege waar deze foto's zijn gemaakt erg goed voor de dieren zorgt. Ze gaan zomers lekker het land op en s'winters mogen ze los in de bak als ze een dag vrij zijn.

Ik wil best geloven dat deze manege goed voor zijn paarden is, en een staker een tik geven kan ik ook inkomen, zou die van mij ook krijgen *al zou ik dat er wel even bij zetten als ik foto's plaats, of zelfs de foto's helemala niet plaatsen*
Maar de manier van sturen, remmen etc. zijn de dingen die in mijn ogen vrij ruw overkomen, de handen gaan alle kanten op en als je al 3 jaar rijdt lijkt het me dat je iig weet waar je handen moeten zitten en dat je niet alleen je handen moet gebruiken om te sturen.

Ook al zijn het manegepaarden, vaak werkt het beter als je net wat subtieler bent met al je hulpen in plaats van extra ruw met 1 *en dat zeg ik uit eigen manegepaarden ervaring*

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 00:00

hehe gek he dat ze staken Knipoog

voor dat meisje dat op het vosje rijdt: als je stuurt, doe dit dan niet alleen door aan een teugel te trekken, doe dit met beide teugels. Met je buitenteugel begrens je de schouder en dan zal je bocht ook een stuk makkelijker gaan

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 07:00

Jeetje.. Ik wil niet veel zeggen hoor ,maar bij ons zijn ze zelfs niet zo eigenwijs die pony's .. En deze meiden rijden op jouw pony?? Met dat geruk en gepluk?? Geen haar op mijn hoofd op zulk soort meiden op mijn paard/pony te laten Lips are sealed Lips are sealed Boos! Wil niet weten hoe de gevorderde daar rijden

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 10:54

Nee, die zou ik ook niet op mijn paard willen Bloos Gelukkig maar dat ze met de jouwe niet rijden, br mag er niet aan denken! Arme manègepaardjes toch, gelukkig worden ze bij ons zo ruw niet behandeld.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 12:58

blieb01 schreef:

ehm ik heb hier even wat op te zeggen, na afloop heb ik hem nog even uitgestap schijnt at pony erg moeilijk rond ging, hij deed het vanzelf. hij ging ook stilstaan, maar kreeg hem zo weer naar voren. Maarja dat kwam omdat het uitstappen was en dan doet hij het wel (dat zeggen ze nou altijd Verward )
Ik heb die meide eens een beetje bijgeschoold en het gaat nu ook op de manege veel beter, ze wisten niet eens wat sturen was.... en dat een paard ook anders naar voren kan ipv meteen slaan. Zal binennkort nog een keertje meegaan Haha! Ze had geloof ik zondag de F4 gehaald met de vos.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 13:22

Oke let even niet op de combinatie heb nu een kleiner meisje gevonden Knipoog maar dit ziet er al een stuk netter uit toch? Dit is een week voordat ik met hun mee was naar de manege.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en ik zal nog even foto's zoeken van pas terug...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 13:42

Het meisje op de haf heeft ook al een keer les gehad van mijn instructie op mijn pony OK dan!
Afbeelding
hier nog een buitenrij foto maar nu het echte werk:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ziet er toch al netter uit toch? Nu dat andere meisje nog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 13:55

Ja, maar let vooral op de basis dingen als been lang maken en bekken kantelen....viel me op dat ze hun benen totaal niet uitdrukken.... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:58

maar zegt de instructeur er niets van dan> bij mij werd altijd geroep geroepen: handen rechtop, hakken uitdrukken, maak je langg. ook werd er uitgelegd hoe je moest sturen e.d Wordt dit dan niet uitgelegd?