Flanna @ work in de buitenbak

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Flanna @ work in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 19:42

Vandaag in de buitenbak gereden. Flanna was erg sterk en wilde niet zo erg meewerken.
Afbeelding
Hier was ze braaf.
Afbeelding
Ondanks dat ik haar in de draf nog niet echt aan de teugel krijg vind ik wel dat ze hier best netjes loopt… Lachen
Afbeelding
Snuit naar voren… Bloos
Afbeelding
Met het halthouden gooide ze gelijk haar kop in de lucht…
Afbeelding
Ze wilde het vertikken om stil te blijven staan. Vreselijke foto. Ik vind mezelf hier nou niet zo eerlijk/ontspannen bezig. Hang hier gewoon uit allemacht aan de teugels….maar mevr. blijft zo doordrammen. Verdrietig
Afbeelding
Uiteindelijk bleef ze staan en zakte weer netjes met haar koppie. Ik zoek centen…
Bloos Afbeelding
Uiteindelijk stapte ze braaf weg en zijn we zo geëindigd en kreeg ze de lange teugel… Lovers
Afbeelding
Omdat ze klaar was zijn we lekker langs de weg aan uitstappen. Knipoog

Mijn handschoenen zijn dezelfde kleur als mijn trui dus misschien geeft dat ook wel een beetje een gek beeld…

Er staan ook wat foto’s bij die er niet zo aardig uit zien maar die heb ik er bewust bij gezet om misschien goede tips te krijgen. Pling

Pam87

Re: Flanna @ work in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:46

mooie fotosss
vooral die laatste Clown

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:47

wat een leukerd! mooi bont ook en ziet er netjes uit hoor! loopt alleen wat diep soms.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:48

Lady had ook het probleem met niet stil willen staan.
Ik moest dan aannemen los, aannemen los, dat werkte echt. En gisteren met mijn wedstrijd stond ze keurig in 1 keer stil

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:53

Ik vind het niet gek dat je paard dan niet stil wil staan, zodra je zelf gaat spannen is het fout. Gewoon rustig druk geven op de teugel en zelf goed ontspannen, zodra ze stil staat, armspieren ontspannen maar teugels wel strak houden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:55

Wat een leukerdje!
Eerste foto is leuK!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:59

Wat een leuk beestje, gewoon veel oefenen dan gaat het vanzelf beter.
Eén vraagje: Hoe groot is dat paard. Hij/zij oogt echt heel groot.

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:31

Hoi

Jouw probleem is op het eerste gezicht je houding en zit.
Door de korte beugels is het moeilijk om je lang te maken en om echt diep te gaan zitten. Doordat je niet 'in' je paard kan zitten vanwege de korte beugels is het vrijwel onmogelijk om je zwaar te maken om zo je paard halt te laten houden.

Mijn tip is: Doe je beugels minimaal twee gaten langer en kijk voor je inplaats naar omlaag. Je paard moet immers vooruit gaan inplaats van in de grond. Ik zie ook dat je moeite hebt met je rug recht houden. Om het recht zitten te oefenen raad ik aan om een zweep of stok achter je rug langs door je ellebogen heen te doen. Door deze stok of zweep wordt je als het ware gedwrongen om je rug recht te houden.

Succes en ik hoop dat je wat aan deze tips hebt.

Gwen

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:37

EEY!
Wel een gaaf beest hoor!!

Is dat niet in Sliedrecht?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 20:40

Bedankt voor jullie reacties.

Elady, gaaf dat het gisteren in je proef ook werkte! Ik zal hier opletten.

Steffie, ik zit daar idd niet ontspannen op. Ook bedankt voor je tip.
Vind het wel fijn om aan de foto te zien wat er precies mis gaat.

Fangio, Flanna is best een stevige dame. Haha! Ze is ca. 1.60 hoog.

Gwenny, ook bedankt voor je tip. Ik reed eerst nl altijd met langere beugels maar ik kreeg juist van mijn instructrice en van een z-ruiter van stal te horen dat mijn beugels veel te lang waren en dat ze korter moesten. Dat vind ik dan weer zo moeilijk. Zelf zat ik voor mijn gevoel lekkerder met de langere beugels. Idd ik ben behoorlijk aan het centen zoeken Geld, geld! Waar ik ook moeite mee heb is dat Flan best op de voorhand wil lopen daardoor zit ik er ook krom op. Ik maak wel veel overgangen en rij veel voltes etc.. maar soms is het zo zwaar.

Danielle, dat is idd in Sliedrecht. Ken je het?

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:55

Ik heb ook zo'n tinker, als die haar dag niet heeft doet ze dit ook.
En zit ik er waarschijnlijk ook zo op Bloos .
Als ze niet wil stilstaan leg ik wel eens de zweep voor haar langs, dat wil ook wel helpen( en dan bedoel ik niet slaan maar echt alleen er even voor houden als aanwijsstok).
Luistert ze dan niet wil ik er nog wel een tik mee geven.
Daarna weer langzaam over gaan naar alleen die ophouding.
Verder zijn je schouders nog erg naar voren, dat herken ik ook van mezelf.
Mijn laatste instructeur zei dan dat je wat trotser op je paard moest zitten als een prinsesje op haar ros. Haha!
En het ontspannen kun je doen door te fluiten of een liedje te zingen tijdens het rijden, bijkomend voordeel is dat je paard toch ook naar jou gaat luisteren en dus met haar aandacht bij jou is.
Weet je wat ik af en toe voor rare gezichten zie van fietsers als ik buiten rij, ze snappen niet dat je op een paard zit te zingen of ik zing werkelijk zo slecht.
Zal dat laatste wel zijn. Clown

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 20:59

Bedankt Coydog. Volgens mij is het doordrammen echt zo'n koudbloedkwaaltje.. Clown Ze gooit af en toe ook heel haar gewicht in de strijd. Morgen ga ik dus vrolijk fluiten Muziek! Ik kan ook beter niet zingen Tong uitsteken

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:02

Jellie schreef:

Steffie, ik zit daar idd niet ontspannen op. Ook bedankt voor je tip.
Vind het wel fijn om aan de foto te zien wat er precies mis gaat.

Ik heb dit probleem lang geleden ook gehad met mijn fjord, precies zo als op de foto. Je gaat dan gewoon zonder erg, hangen aan de teugel, gaat op je tenen staan en ontspant je zelf helemaal niet. Met goeie lessen is dit probleem helemaal weggegaan. Mijn pony is een pietjeprecies zodra ik maar teveel op mijn tenen sta, gaat ze niet stilstaan.
Ik heb geleerd, dat een probleem bij paardrijden eigelijk altijd bij de ruiter ligt. Dus als jij eerst goed op je eigen houding let, dus rustig onspannen zitten, teugels strak maar je helemaal arm ontspannen, onderbenen op de juiste plaats, dan gaat ze pony maar op 1 druk van de teugel vrijwel meteen stilstaan. Ik hoorde dit ook vaak, maar ik wist zeker dat het niet aan mij maar aan mijn eigenwijze pony lag, maar nu weet ik het tegendeel.
Succes, met je paard!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:05

hahah met dat doordrammen + koudbloeden ben ik het helemaal eens Haha!

Probeer zelf wat meer te ontspannen, en dat zo over te brengen op je paard.

Jullie komen der wel hoor Haha!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:08

Ik vind dr echt hártstikke leuk getekend zeg.. Leuke tinker!
En voor de rest, alles is wel gezegt.. Gewoon ontspannen Vork

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:08

Ik heb net nog even de foto's goed bekeken, let eens goed op je houding. Zie je wat je op elke foto bijna fout doet? Je hebt overal je onderbenen te ver naar voren en je tenen naar binnen gedraait. Ik heb dit ook gehad, mijn instructeur verteld mij, dat mijn pony bang werd voor mijn been. Ze liep ontzettend gespannen, wou niet de hoeken in en wou zeker niet stilstaan. Waar je ook opmoet letten is dat je een knik hebt in je armen, je handen mag ja ook hoger hebben. En het lijkt ook of je, je armen soms gespannen hebt.
Als ik jou foto's bekijk heb je het zelfde probleem als mij. Pony die ontzettend sterk is, zodra je houding verkeerd word, gooit je pony heel zijn gewicht in de strijd. Heb je les?
Nogmaals succes!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 21:40

Allemaal weer bedankt Knipoog

Steffie, ik heb 2x in de week gewoon groepsles en 1x inde week springles. Dat mijn armen soms gespannen waren klopt idd. Flanna pakte het bit op sommige momenten erg vast.. Mijn tenen zijn alleen juist ver naar buiten gedraaid. (valt ook niet mee met die dikke thermolaarzen Haha! )

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:20

Leuke foto's Jellie! Enne, heel herkenbaar, het drammerige dan. Sox loopt nooit zo naar beneden, die loopt sowieso slecht in aanleuning maar de eerste foto is idd hangen.
Kun je dat er niet uit krijgen door meer voorwaarts te drijven, dus goed de benen eraan?
Je moet ook proberen wat rechter te zitten, maar dat zul je ook ongetwijfeld horen op les. Je hangt aan de teugels. Kop in de lucht is een bekend fenomeen bij tinkers, haha, nu ik niet meer les en alleen nog buiten rijd zal het me ook een zorg zijn. Zolang paard en ruiter er ontspannen bijlopen is 't ok. Handen een vuist van de schoft af, en niet te laag dus! Flanna ziet er prachtig uit trouwens, echt een mooie tinker!

Koetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:31

Heel herkenbaar,
bij mij gaat het periodes wat beter en dan weer wat minder.
Dat vastpakken en hangen kan Willem ook goed.
Blijven oefenen is mijn motto en dan af en toe een lekker ontspannend buitenritje is voor beide fijn.
Vind het mooie foto´s geworden.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:06

Jellie schreef:
Steffie, ik heb 2x in de week gewoon groepsles en 1x inde week springles. Dat mijn armen soms gespannen waren klopt idd. Flanna pakte het bit op sommige momenten erg vast.. Mijn tenen zijn alleen juist ver naar buiten gedraaid. valt ook niet mee met die dikke thermolaarzen Haha!

Ik rij ook 1x in de week mee met een groepsles, aantal personen verschilt nogal soms rijden we met zu'n 3-en andere keer weer met zu'n 10-en als er pensionklanten bij rijden.
Het bit vast pakken probleem ken ik ook, is erg vervelend.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:16

Over tenen naar buiten, misschien kun je je beugels toch 1 gaatje langer doen waardoor je benen net iets meer massa pakken en je tenen iets meer naar binnen gaan.
Ik rijd ook met relatief korte beugels maar mijn voeten hangen/staan wel goed (vanaf kind aangeleerd). Met dressuurles kun je de beugels best ietsje langer doen, je moet zèlf uitproberen hoe je het beste zit, dat kan een instructeur niet voor je bepalen! Stand van de knieën is uiteraard ook bepalend, als die uitdraaien gaan je voeten ook mee. Ach, eigenlijk is dat allemaal niet belangrijk. Plezier samen wel. En dat hangen moet toch eens afgelopen zijn maar je bent niet de enige met dat probleem. Met de warmbloeden heb ik dat overigens nooit zo meegemaakt.

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:23

voor een Tip:
Bij het halthouden gooit ze haar hoofd wrschnlk omhoog omdat je te veel met je handen inwerkt Knipoog

-X-Katinka

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 09:04

horsegirl28 schreef:
voor een Tip:
Bij het halthouden gooit ze haar hoofd wrschnlk omhoog omdat je te veel met je handen inwerkt Knipoog

-X-Katinka

Normaal doet ze dat ook nooit zo gelukkig maar ze had gisteren een flink dwarse dag.

Zal het toch maar weer eens proberen om met wat langere beugels te rijden.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:50

Hé Jell

Gelukkig zien we ook genoeg foto's van dat het wel lekker gaat Knipoog

Maaruh kan het in veel aanwijzingen wel vinden Ja en denk eraan met hangen en trekken red je het nooit, want een paard is altijd sterker Knipoog

Dus ontspannen, op je houding letten, benen op z'n plaats (zou idd een gaatje langer mogen) en naar het halthouden toe niet vast houden maar druk en ontspan druk en ontspan, want als je niet ontspant dan kan ze nooit stilstaan Knipoog

En dat hangen en bit vatpakken doen inderdaad best veel tinkers, omdat die (nog meer dan andere paarden) zo graag op de voorhand vallen.
Hierbij is het belangrijk dat je haar goed voorwaarts rijdt (van achter naar voren) en dus ook goed recht zit en vooruit kijkt, handen mooi dragend en haar dus niet de grond in kan drukken (wat gebeurt als je naar beneden kijkt en inelkaar duikt) Knipoog

Gewoon lekker verder oefen.
Het leuke van paardrijden is ook dat je nooit klaar bent met leren Knipoog

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:06

Knap dat je ook die 'trekfoto' erbij zet Lachen
Misschien kun je een beetje vast-los doen met je teugels als hij door je teugels heen dramt als je stil wil gaan staan want als je een trekspelletje gaat doen wint hij toch Knipoog