paard wil alleen maar stappen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

paard wil alleen maar stappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 19:45

ik verzorg een haflinger. ik rij meestal buiten met haar. ze vind het best om te stappen, maar ze wil alleen draven en galopperen wanneer zij het wil en zolang zij het wil. als ik haar een tik geef gaat ze stilstaan, achteruit lopen en klooien. Als ik dan nog een paar keer sla wordt ze alleen maar geirriteerd en klooit verder. een tik interesseert haar niet zoveel. Hoe kan ik haar wel gewoon laten lopen?

Nadir

Re: paard wil alleen maar stappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:53

Vraag je instructrice je te helpen.
Het beest neemt je gewoon in de zeik, en jij moet het op de juiste manier zien op te lossen.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 19:54

ik heb geen instructrice en dat ze me in de zeik nam snapte ik ook al maar weet niet of t nou de goede manier is om te gaan slaan tot ze luistert.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:58

Je geeft zelf het probleem al aan...

Citaat:
ik heb geen instructrice

Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:01

Hallo Zazoo,

Heeft het paardje een reden om stil te gaan staan, heeft ze misschien ergens in haar rugpijn? Slaan is in eerste instantie niet de beste remedie. als ze niet onder de man is draaft en galoppeert ze dan wel lekker of ook niet graag? kijk eens of je er achter kan komen.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 20:07

xtwisterx schreef:
Je geeft zelf het probleem al aan...

Citaat:
ik heb geen instructrice

het enige wat ik vraag is hoe ik het paard gewoon in draf en galop kan laten gaan. denk niet dat ik daar een instructrice voor nodig heb hoor.

@ auriana: bij het in de wei laten en longeren draaft en galoppeert ze zonder problemen. Onder het zadel draaft en galoppeert ze ook gewoon, maar wel als zij daar zin in heeft. Ze is liever lui dan moe, ook met het longeren bijvoorbeeld. Het meisje waarvan het paard is zei dat ze het zelfde probleem had gehad 3 maanden lang en dat het vanzelf over gaat als ze aan me went. Maar zolang ze weet dat ze haar zin krijgt verwacht ik niet dat ze plotseling besluit te gaan lopen Lachen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:10

Zazoo schreef:
het enige wat ik vraag is hoe ik het paard gewoon in draf en galop kan laten gaan. denk niet dat ik daar een instructrice voor nodig heb hoor.

Alsjeblieft zeg. Als jij aangeeft dat je je pony niet eens fatsoenlijk kan laten draven en galoperen ben jij de laatste die kunt zeggen dat je geen les nodig hebt!!! Wees nou maar niet zo eigenwijs, want vanachter de pc zul je heus geen goede tips krijgen!!!

Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:13

Hallo Zazoo,

Dan is het met veel rust en geduld haar voor je winnen.

2x been gebruiken niet reageren dan je zweep erbij. Duidelijk zijn en als ze dan naar voren gaat (al is het maar 1 stapje) dan haar de hemel in prijzen. Zo van ja dat is wat ik wil......(belonen belonen belonen) Het paard moet ook vertrouwen in je krijgen en voor je willen werken. Zorg er wel voor dat als je je zweep gebruikt dat je dan de teugels niet aantrekt anders zegt je met de zweep voorwaarts en met je teugel halt!!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 20:19

xtwisterx schreef:
Zazoo schreef:

Alsjeblieft zeg. Als jij aangeeft dat je je pony niet eens fatsoenlijk kan laten draven en galoperen ben jij de laatste die kunt zeggen dat je geen les nodig hebt!!! Wees nou maar niet zo eigenwijs, want vanachter de pc zul je heus geen goede tips krijgen!!!

Wat is het voor onzin dat als je een paard hebt die niet wil lopen dat je niet kan rijden? Ik kan haar wel verrot schoppen of slaan maar ik vraag naar een normale oplossing. Als je niks nuttigs te zeggen hebt zeg dan niks.

@ Auriana: Dank je voor je reactie. Dat straffen en belonen doe ik al maar de zweep werkt averechts bij haar, ze wordt er heel koppig van en blijft doorgaan en dan ben ik het na een tijdje ook wel zat. Ik zal wel gewoon zo door blijven gaan en blijven doorzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:22

Och dat is makkelijk op te lossen hoor!!
Een paar spoortjes en een langere zweep!
Mischien helpt een leuk slofteugeltje nog!

En dat gezeur om een instructeur. Meid heb je helemaal niet nodig hoor!! Een ruiter op top-niveau (zoals jij) gaat toch geen instructeur nemen. Iedere ruiter heeft dit probleem wel eens!!

Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:26

Hallo Zazoo,

Wat je ook kunt proberen als ze achteruit gaat (uit zichzelf dan) dat jij dan zegt van oke als jij achteruit gaat dan ga je nu ACHTERUIT dat zal ze zeker niet leuk vinden want dan ben jij weer diegene die het bepaalt en niet je paardje gaat ze dan weer vooruit dan weer belonen en zeker NIET boos worden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:28

Zazoo schreef:
Wat is het voor onzin dat als je een paard hebt die niet wil lopen dat je niet kan rijden? Ik kan haar wel verrot schoppen of slaan maar ik vraag naar een normale oplossing. Als je niks nuttigs te zeggen hebt zeg dan niks.

Dus een les is niet nuttig?
Ik heb nergens gezegd dat je niet kan rijden, maar als ik dit zo lees denk ik dat jij best wat lesjes kunt gebruiken. Zelfs Anky heeft les.

Nu jij weer. Clown

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 20:31

Sorane schreef:
Och dat is makkelijk op te lossen hoor!!
Een paar spoortjes en een langere zweep!
Mischien helpt een leuk slofteugeltje nog!

En dat gezeur om een instructeur. Meid heb je helemaal niet nodig hoor!! Een ruiter op top-niveau (zoals jij) gaat toch geen instructeur nemen. Iedere ruiter heeft dit probleem wel eens!!

Ja ga jij ook nog even zeiken. Weet je ik zoek het zelf wel uit. Ik vraag hoe ik haar kan rijden zonder haar vooruit te rammen en nu loop jij te zeiken dat ik een paard mishandel. Ga eerst eens lezen ofzo. Nee niet iedere ruiter heeft dit probleem want de meeste paarden vinden het leuk om te lopen. En jij natuurlijk helemaal niet want jij weet alles. En je moet echt de les lezen aan mensen zoals ik die hier voorstellen om een paard verrot te rammen, lek te prikken en met slof te rijden. Kind ga lekker naar je ZZ-paard op je kakpensionstal en ga daar tegen mensen zeiken want van mij weet je niks.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 20:36

xtwisterx schreef:
Zazoo schreef:

Dus een les is niet nuttig?
Ik heb nergens gezegd dat je niet kan rijden, maar als ik dit zo lees denk ik dat jij best wat lesjes kunt gebruiken. Zelfs Anky heeft les.

Nu jij weer. Clown

Nou ik vond je reactie nogal klinken alsof je denkt dat ik een of ander debiel kind ben. Ik zeg niet dat les niet goed is maar denk dat ik dit zelf wel op kan lossen, maar denk dat we elkaar wel begrijpen en dat les nemen ook een optie is.

@ Auriana: Thank you. ik ga wel de strijd aan met haar Lachen.

@ mensen die zeiken: Ja dat had ik zelf ook al kunnen bedenken ja maar vroeg me af of iemand misschien een ander gezichtspunt had want denk dat een forum daarvoor is.

Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:36

Hallo Zazoo,

Dat is nog een GOEDE sterke taal deze mensen moeten gaan begrijpen dat paarden dieren met een eigen wil zijn en geen auto waarvan je de sleutel omdraait en het loopt.

Als je vragen hebt dan hoor ik het wel ik weet wat je door maakt heb zelf ook zo gezeten die van mij ging alleen maar heel hard achter uit nu gaat ze al in draf en ook in galop.

Veel liefde en begrip daar bereik je veel meer mee.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:39

Auriana schreef:
Dat is nog een GOEDE sterke taal deze mensen moeten gaan begrijpen dat paarden dieren met een eigen wil zijn en geen auto waarvan je de sleutel omdraait en het loopt.

Kom op zeg, wat is er mis met les nemen? Dat heeft helemaal niks te maken met een auto en een sleutel, met les leer je juist de dieren te begrijpen.

Maar dat hoef ik jou waarscheinlijk niet uit te leggen. Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:39

Zazoo schreef:
Ja ga jij ook nog even zeiken. Weet je ik zoek het zelf wel uit. Ik vraag hoe ik haar kan rijden zonder haar vooruit te rammen en nu loop jij te zeiken dat ik een paard mishandel.

WAAR zeg ik dat jij je paard mishandelt? Haha!

Zazoo schreef:
Ga eerst eens lezen ofzo. Nee niet iedere ruiter heeft dit probleem want de meeste paarden vinden het leuk om te lopen.

En hoe weet jij wat het paard van een ander leuk vind?

Zazoo schreef:
En jij natuurlijk helemaal niet want jij weet alles.

Dank u dank u _/-o_

Zazoo schreef:
En je moet echt de les lezen aan mensen zoals ik die hier voorstellen om een paard verrot te rammen, lek te prikken en met slof te rijden.

Lees dit nou nog eens door en zeg wat er niet klopt aan deze zin. Tong uitsteken

Zazoo schreef:
Kind ga lekker naar je ZZ-paard

Ik WIST dat ik wat kwijt was. Sigaar

Zazoo schreef:
op je kakpensionstal en ga daar tegen mensen zeiken want van mij weet je niks.

Oooh zal ze stalbaas leuk vinden. "BEN JE HOK IS TEGENWOORDIG BEKEND ALS KAKPENSIONSTAL"
Haha!

Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:49

Hallooooooo,

Niet ieder paard is er een waar je op kunt stappen en mee weg kunt rijden.....

Met les is helemaal niets mis heb zelf ook les maar waar ik het niet helemaal eens ben is dat ik een beetje het idee kreeg dat jullie van mening zijn zweep erover slof eraan en schoppen en dan komt het goed.

En ja je hoeft mij niet te zeggen hoe je een dier in zijn waarde moet laten, daar heb IK totaal geen moeite mee.

Maar niet ieder paard kan je met dezelfde technieken voor je winnen zie het nzo dat ook niet ieder mens hetzelfde is (gelukkig maar) dit geldt dus ook voor paarden.

Iedereen moet zelf weten hoe zij/ hij met zijn dier om moet gaan maar als er iemand om hulp vraagt geef die dan en laat die persoon dan ook in zijn waarde, het is beter om hulp te vragen dan om niets te vragen en het helemaal fout te laten lopen.

Als laatste nog allemaal veel rijplezier op je eigen paard.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 20:53

Auriana, dank je wel voor je hulp. Fijn dat je naar me luistert en me probeert te helpen in tegenstelling tot sommige mensen hier.

Xtwisterx, ik denk dat je discussie niet nodig is want ik denk dat iedereen wel begrijpt dat les nemen nuttig is. Ik probeer het eerst gewoon zelf want denk dat t best gaat lukken en als dat niet lukt zal ik een instructrice nemen.

Sorane, als jij sarcastisch begint over dat ik een langere zweep moet nemen, sporen om moet doen en met slof moet gaan rijden maak ik daar uit op dat je me maar een achterlijk wijf vindt die niet weet hoe ze met paarden om moet gaan en denkt dat dat de oplossing is. Is dat zo vreemd?

Ik weet niet wat het paard van een ander leuk vindt want paarden praten nooit tegen mij maar ik kan wel zien dat de meeste paarden gaan lopen als je ze aandrijft.

Ik zou niet weten wat er mis is aan die zin dus vertel het mij, o alwetend schepsel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:00

Zazoo schreef:
Sorane, als jij sarcastisch begint

Oooh dat heb je in ieder geval wel door OK dan!

Zazoo schreef:
over dat ik een langere zweep moet nemen, sporen om moet doen en met slof moet gaan rijden maak ik daar uit op dat je me maar een
achterlijk wijf
vindt die niet weet hoe ze met paarden om moet gaan en denkt dat dat de oplossing is. Is dat zo vreemd?

Help me even herinneren. Waar heb ik dat ook alweer gezegt?

Zazoo schreef:
Ik weet niet wat het paard van een ander leuk vindt want paarden praten nooit tegen mij maar ik kan wel zien dat de meeste paarden gaan lopen als je ze aandrijft.

Met een paar flinke sporen loopt ieder paard Knipoog

Zazoo schreef:
Ik zou niet weten wat er mis is aan die zin dus vertel het mij,

Waarom had ik deze zin al verwacht?

Zazoo schreef:
o alwetend schepsel.

Stop met de complimentjes. Ik ga blozen Bloos

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:01

Auriana schreef:
Niet ieder paard is er een waar je op kunt stappen en mee weg kunt rijden.....

Met les is helemaal niets mis heb zelf ook les maar waar ik het niet helemaal eens ben is dat ik een beetje het idee kreeg dat jullie van mening zijn zweep erover slof eraan en schoppen en dan komt het goed.

Mijn paard zou de laatste zijn waar je bij opstapt en mee weg rijdt. Haha!
Maar daar ging de discussie niet over. Dat heeft niks te maken met een auto en een sleutel, maar een buitenstaander kan je wel dingen laten inzien, omdat die er een andere kijk op heeft.

Paarden zijn geen barbiepoppen, en soms moet je nou eenmaal iets harder zijn om iets te laten doordringen. En zeker niet met een slof zweep en schoppen, dat heb ik ook nergens gezegd.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 21:03

ik begin een beetje de indruk te krijgen dat jullie discussieren om het discussieren want ik zie geen nuttige reacties meer (voor zover jullie die eerst ook al gaven dan) dus ik zie geen reden meer om te antwoorden anders gaat dit vast eeuwig door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:05

Zazoo schreef:
ik begin een beetje de indruk te krijgen dat jullie discussieren om het discussieren want ik zie geen nuttige reacties meer (voor zover jullie die eerst ook al gaven dan) dus ik zie geen reden meer om te antwoorden anders gaat dit vast eeuwig door.

Gefeliciteerd u gaat door voor de sapcentrifuge!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:07

Zazoo schreef:

Jullie??
Ik ben hier nog altijd alleen gekomen hoor. Verward

Ik probeer jou iets duidelijk te maken, maar ik denk dat jij oogklepen op hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:11

Ik tel nog altijd niet voor twee hoor Knipoog