Met Cap of Zonder Cap

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maayke

Met Cap of Zonder Cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 14:24

ik zie vaak op foto's dat bokkers zonder cap rijden "geen problemen mee"

Nu wil ik wel eens weten wie nu zonder of met cap rijd... Haha!

en waarom je zonder of met cap rijd... Haha!

ik rij met Cap omdat ik liever niet zonder cap wil rijden..

En jullie..??

meikemarieke

Re: Met Cap of Zonder Cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:31

Ik rij altijd met cap.
Er kan altijd wat gebeuren dat je er af valt of wat dan ook.
Ik rij elke dag en het is alweer een jaar geleden dat ik voor het laatst van Flash afviel, maar toch, voor alle zekerheid.
Moet je voorstellen dat je valt en met je hoofd tegen een paal of iets aankomt. Als je verkeerd valt kan dat erge gevolgen hebben, dat heb ik wel gemerkt in de radstake.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:38

Ik rijd ook bijna nooit met cap, alleen in de groepslessen en op wedstrijd. Binnekort moeten wij het ook in de priveles

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:41

Dit is echt de miljoenste discussie hierover (ik weet dat de zoekmachine het even niet doet...).
En altijd komt er hetzelfde uit; je moet het zelf maar weten.

Ik rij altijd met cap, gewoon omdat ik mijn nieuwe paardje nog niet 100% door heb, en hij soms iets sneller is dan ik. Ik ben er nog niet echt af gevallen, maar het zou zomaar een keer kunnen gebeuren.

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 14:42

stalleke schreef:
Ik rijd ook bijna nooit met cap, alleen in de groepslessen en op wedstrijd. Binnekort moeten wij het ook in de priveles

waarom niet als ik mag vragen

vind je het niet lekker rijden zo ding op je hoofd

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:13

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 09-03-22 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:21

Met cap: ik moet dat van mijn moeder, en er kan altijd wel iets onverwachts gebeuren
hoewel ik hem in de zomer meestal niet graag aandoe, veel te heet

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:25

Maayke schreef:
stalleke schreef:

waarom niet als ik mag vragen

vind je het niet lekker rijden zo ding op je hoofd

Ik houd er idd niet zo van, in de zomer vind ik het veelste warm
Ben overigens nog nooit gevallen., niet dat dat een excuus is om hem niet te dragen hoor Tong uitsteken

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:27

Ik rij ALTIJD met cap!!! Ik pleur er niet zo snel naast, maar dat is geen reden om zonder te rijden. Je paard hoeft maar te chrikken en je ligt er wel een keer af. De caps van tegenwoordig zitten ook nog normaal dus geen probleem lijkt mij.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:43

niet echt een RT vraag

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:52

ik rij meestal zonder cap Bloos
alleen bij het zadelmak maken doe ik in het begin een cap op
en in de (verenigings) les is het verplicht!
ik vindt een cap gewoon niet fijn zitten en rij veel liever zonder

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:01

ik reed in de bak altijd zonder cap. Maar dat kwam omdat het een bekende omgeving was en ik de paarden (zowel Lariska als Lorena) goed kende. Toen we Lorena net hadden ingereden reed ik ook eerst met cap.
Buiten altijd cap. Hoe bekend het paard en/of de route ook is. Vind het voor mezelf ook een prettiger idee, ook al weet ik dat ik "er toch niet af val"...

Op de manege was ik vroeger eens m'n cap vergeten, had ik een cap geleend (zonder zo'n kinband-met-bakje-geval), moest op een verder okee paard, had alleen paar dagen stil gestaan.
Bokpartij dus, ik donder eraf, instructrice werd kwaad!! Ik schrikken... wat nu weer dan? Bleek dat m'n cap tijdens de val af was gevallen, en dat het paard over mijn heen was gesprongen (ik bleef expres stil liggen) en dat zijn hoef echt 4 cm boven mijn hoofd had gezweefd.
Ze was dus een beetje geschrokken... Tja terecht vind ik dan. Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:10

Sterker nog altijd met cap

en op vreemde of jonge paarden met cap, bp EN slof Haha! Haha! Haha!

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:48

ik rij thuis ook altijd zonder cap. natuurlijk blijf ik dr altijd bij dat als ik dr afval en met m'n hoofd tegen een paal aan val dat dat niet goed afloopt. maar ik vind het heel lastig zitten en het zweet heel erg. maar dat is natuurlijk per persoon verschillend! in de les rijd moet ik altijd met cap rijden en bij priveles rijd ik zonder cap..altijd als ik in de manege rijd moet ik sowieso met cap rijden anders wordje (sinskort een nieuwe regel) de bak uitgestuurd!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:52

ik rij enkel voor het springen en voor wedstrijden met een CAP ook met paarden waarmee ik nog nooit heb gereden. anders nooit

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:57

Ik rijd thuis altijd zonder cap in de bak. Met buitenrit vind ik het gewoon veiliger om met Cap te rijden, puur omdat er altijd grote kans is op zwaarder letsel dan in een bak. Is ook maar net hoe je terecht komt. Verder draag ik altijd als ik bewust weet dat ik ga springen, groepsles of van tevoren bekende raddraaiers een cap, mijn eigen paard vertrouw ik niet 100% maar wel voldoende om hem op tijd te corrigeren wanneer die wat uit gaat vreten.... Bloos

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:02

Tja ik reed altijd zonder cap, totdat ik door een vreemde beweging van een paard in rengalop van het zandpad in eens dwars op het fietspad stond. Gelukkig niets opgelopen (muv kapotte knie van zowel ruiter als paard).

En nu met een jong paard dat altijd nog ergens onverwachts van kan schrikken.

En een goede helm is niet zweterig. Kijk maar eens naar de goede endurance helmen.

Punt is alleen dat de verzekering steeds meer overgaan tot het niet meer vergoeden indien geen goedgekeurde helm is gedragen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:04

capvraag nummer 214543 (maar het is je vergeven omdat de zoekfunctie nog niet werkt Clown )

Ik rij altijd met cap. Ik heb maar 1 hoofd en die moet nog lang meegaan. Ik heb geen last van zweten, ik vertrouw geen enkel paard voor 100%(kan je ook niet, het beste paard struikeld wel eens), mijn kapsel is niet het belangrijkste en mijn cap past goed, dus ik zie geen reden waarom ik hem niet op zou zetten Haha!
Maar dat wil wel niet zeggen dat ik mensen veroordeel die geen cap opdoen. Dat is gewoon eigen keus, punt.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:05

Omdat het bij ons op de manege verplicht is en omdat ik nogal gehecht ben aan mn hersens Lachen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:19

Ik rij ALTIJD met cap, met een goede veiligheidscap. Ten eerste omdat het verplicht is, en ten tweede omdat er zomaar wat kan gebeuren. Ik ken verhalen over mensen met een ouderwetse cap reden, vielen en daardoor in coma hebben gelegen, een meisje waar de doktoren zich afvroegen of ze wel zouden gaan opereren, want ze zou het waarschijnlijk toch niet overleven. Daar ga je wel even van nadenken.
Als je een goedpassende cap hebt zitten ze helemaal niet vervelend.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:25

draag ook nooit een cap behalve op buitenritten en dergelijke...
het zit totaal niet lekker,en dan ben ik bang dat ik sneller val Rolleyes klinkt raar maar is wel zo Bloos

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:30

ik rijd altijd zonder (en ik schaam me er niet voor), behalve buiten, als ik echt hoog ga springen (en met hoog bedoel ik niet 1m, wel tikje hoger Tong uitsteken ) en in gevaarlijke situaties (raar weer,...) . gewoon omdat ik eens een keertje ben gevallen en dankzij mijn toque (zo heet dan in belgië) net niet mijn nek heb gebroken (lees dus: door die toque had mijn nek kunnen breken, zonder had ik zeker niks gehad), door de klap op de grond schoot hij mijn nek in... ik heb dus een beetje een fobie ervan gekregen, en ja, hij zit ook niet lekker. jammer, dan val ik maar, ik moet het zelf maar weten denk ik dan...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:53

Ik rijd altijd met cap in de les omdat dat verplicht is. Als ik geen les heb doe ik hem meestal wel op. Ik heb nog zo'n "ouderwetse" cap, zonder luchtgaatjes Schijnheilig Dus bijna altijd wel een zweethoofd..

malibu1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:23

ik rij altijd met cap. teneerste om mijn hoofd te beschermen en ten tweede de mensen waarvoor ik rij, de verzekering betaalt anders niet uit als er wat gebeurt en ik heb geen cap op.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:33

Ik rij altijd met cap. Omdat ik niet altijd een even lief paard heb Vork Haha!
En ik ben er zo aan gewend dat ik niet eens meer zonder durf te rijden.