Er is altijd iemand bij mij die begeleid. Alleen het paard wordt zo sterk dat ze hem niet meer kan houden.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
gijsenkim schreef:ligt dat aan Gert of is dat een stuk karakter van het paard?
.
. Punt is dat ik beter ga opletten, ik blijf hem aan de gang houden, geen concentratie verlies en ik reageer razendsnel en nog... is tie me drie stappen voor!
!
!!!
!!
(heb dit probleem ook gezien bij anderen die het op deze manier doen) hij overbluft een paard. het paard is daar een korte periode van onder de indruk, zeg maar zo'n 3 a 4 weken. dan is alles koek en ei en denk je dat het paard braaf is. helaas gaat het paard na die periode je ontzettend uitproberen en als je denkt dat je paard braaf en zadelmak is dat een ontzettende domper. om maar niet te spreken over dat het gevaarlijk is LiSSy schreef:dat ligt niet aan gert persoonlijk, maar op zijn manier van doen(heb dit probleem ook gezien bij anderen die het op deze manier doen) hij overbluft een paard. het paard is daar een korte periode van onder de indruk, zeg maar zo'n 3 a 4 weken. dan is alles koek en ei en denk je dat het paard braaf is. helaas gaat het paard na die periode je ontzettend uitproberen en als je denkt dat je paard braaf en zadelmak is dat een ontzettende domper. om maar niet te spreken over dat het gevaarlijk is
LiSSy schreef:ik ben toch echt van mening dat als een paard vanuit rust en vertrouwen zadelmak wordt gemaakt het paard veel braver is en blijft dan wanneer het overbluft (eigenlijk dus gebroken!!) wordt.
ik denk ook dat heel veel mensen dit met mij eens zullen zijn
Tja dat is dus verschil van mening, net als je verschillende karakters van paarden hebt! Ik denk dat Gert over het algemeen geen braveriken te rijden krijgt, want dat kunnen we (bijna) allemaal
!

dorientjuh schreef:Hallo mensen? Wat voor een advies geven jullie?
Ooit gehoord van een paard zadelmak maken zonder dwang?
Als je ''noodremmen'' gaat gebruiken of poppen of iets dergelijks, dan word dit paard alleen maar bang en kan het zelfs getraumatiseerd worden! Zo te horen is je paard er nog niet klaar voor en heb je te weinig grondwerk gedaan en vertrouwt het paard jou niet goed genoeg.
Als een paard zo hard bokt is dit nooit een goed teken. Een paard dat goed en voldoende is voorbereid zal dan ook geen bokje geven.
Ik zou zeggen, wacht nog even met het rijden zelf en haal er een prof bij. Maar het beste advies wat ik je kan geven is: verdiep je eens even in NH.
(en nou aub geen stom gezeik over nh, zo zie ik dit)
@ odie: wanner wilde je die klontjes geven? Na de les?
gijsenkim schreef:OF een handigere helper OF naar Gert![]()
![]()
![]()
Paarden die ik niet ruitermak krijg (dat zijn er gelukkig niet zoveel) die gaan naar gert van den hof.
Hij krijgt alles voor elkaar.
Duidelijk is dat jouw paard dus de ruiter eng vind....
Je kan het een keer met oogkleppen proberen, sommige paarden vinden dat wat ze in hun ooghoeken zien eng.
LiSSy schreef:dat ligt niet aan gert persoonlijk, maar op zijn manier van doen(heb dit probleem ook gezien bij anderen die het op deze manier doen) hij overbluft een paard. het paard is daar een korte periode van onder de indruk, zeg maar zo'n 3 a 4 weken. dan is alles koek en ei en denk je dat het paard braaf is. helaas gaat het paard na die periode je ontzettend uitproberen en als je denkt dat je paard braaf en zadelmak is dat een ontzettende domper. om maar niet te spreken over dat het gevaarlijk is