Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
superlenie schreef:Ha Marjan, was het maar zo makkelijk.
Op been reageert ze niet en als je de sporen er in zet of zweep gebruikt...is het rodeo.
Dit weet ik zelf ook nog wel....maar dit werkt dus niet, anders plaatste ik het hier ook niet...
)Mariek87 schreef:Je kan hem ook wegbrengen en het laten doen, maar bij veel paarden is het ook zo dat ze het per persoon uitproberen, dus als hij het bij die ander misschien niet kan doen en bij jou weer wel, dan ben je er nog niet vanaf.. Als het even lukt zou ik het gewoon zelf proberen op te lossen, dat kan je natuurlijk wel evt met hulp doen..
Mariek87 schreef:
Je kan hem ook wegbrengen en het laten doen, maar bij veel paarden is het ook zo dat ze het per persoon uitproberen, dus als hij het bij die ander misschien niet kan doen en bij jou weer wel, dan ben je er nog niet vanaf.. Als het even lukt zou ik het gewoon zelf proberen op te lossen, dat kan je natuurlijk wel evt met hulp doen..
spoekie schreef:Mariek87 schreef:
Je kan hem ook wegbrengen en het laten doen, maar bij veel paarden is het ook zo dat ze het per persoon uitproberen, dus als hij het bij die ander misschien niet kan doen en bij jou weer wel, dan ben je er nog niet vanaf.. Als het even lukt zou ik het gewoon zelf proberen op te lossen, dat kan je natuurlijk wel evt met hulp doen..
Maar degene heeft dan wel door hoe je dat moet aanpakken. En als je dan regelt dat je daarna les van degene krijgt, dan kun je met zijn hulp het paard er door rijden. Toch?
superlenie schreef:Iig bedankt de tips tot nu toe.
Het hoofd omhoog trekken ben ik vanavond mee bezig geweest, zodra ik het aan voelde komen en het hielp wel wat. Ze gaf iets eerder op...
Les nemen, ja ik zou graag willen maar..
De les waar ik wel in wil hier, zit vol...( plus wachtlijst)
We mogen hier geen instructie van buitenaf nemen en we zijn niet in staat ergens anders heen te reizen voor les.
Dat is dus ook een probleem.

marian schreef:Toch is dit een kwestie van geen respect hebben voor de ruiter. Bij zulke doe ik dus echt mijn wielsporen om en als ze naar mijn been slaat of wat dan ook gaan echt allebei m'n wielen er voluit in, plus de zweep erop. Ik vind dat echt niet leuk, maar met zo eentje moet je wel. Ze zal respect voor je moeten krijgen, anders moet ze misschien naar een africhtstal.
Kafue schreef:Zo gaat het bij mij ook. Maar ik denk wel altijd eerst aan mijzelf. Als het me te gevaarlijk wordt dan zoekt de eigenaar het maar fijn zelf uit. Ik ga me de botten niet breken op een ander zijn paard.
Sommige paarden hebben gewoon een steekje los, die leren het nooit die zijn niet lekker fris in de kop

superlenie schreef:Ha Marjan, was het maar zo makkelijk.
Op been reageert ze niet en als je de sporen er in zet of zweep gebruikt...is het rodeo.
Jippie schreef:superlenie schreef:Ha Marjan, was het maar zo makkelijk.
Ik ga er even vanuit dat je zelf al hebt uitgesloten dat hieraan een medische probleem aan ten grondslag kan liggen.
Eigenlijk is het heel logisch.
Jij beschrijft een symptoom en dat wil je bestrijden. Dat lijkt me hier niet zinvol. Wat je moet doen is de oorzaak achterhalen. Ik durf te wedden dat 2 of 3 seconden voordat deze pony staakt ze terug komt in tempo, een teken van ongehoorzaamheid. Als jij op dat moment niet direct ingrijpt neemt de pony al het innitiatief over, drijft zin door en gaat staken. Als het een erg sensibel paard is heeft het geen zin om op dat moment nog te gaan straffen. Het leed is immers al geleden.
Wees dus zelf consequent. Let op tempocontrole en waak er voor dat iedere pas van jou is!