Lineke (horssie) @ work op wollebaaltje ;)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Lineke (horssie) @ work op wollebaaltje ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 21:43

Jaja weer eens foto's van mijn wollebaaltje... Ik heb gisteren een nieuw dekje ontvangen (nou ja, nieuw; tweedehands, voor mij nieuw. Haha!), deze vond ik zooo gaaf, een western-look dekje... Ik wilde hem heel graag hebben dus vandaag er maar gelijk mee rijden dan... Haha! Lineke, horssie @ bokt kwam langs om te rijden. 's Morgens was het weer prachtig dus ik keek er al naar uit, mooie foto's maken enzo..! Helaas, toen we weggingen van huis was de lucht grauw en toen we bij de bak aankwamen begon het te regenen. Verdrietig Toch nog wat foto's gemaakt. Sommige is het oog een beetje raar op, ik heb namelijk alle duivelsoogjes van Röskur weggewerkt. (maar ben hier geen genie in. Nagelbijten / Gniffelen)

Hier komen ze. Lachen

Afbeelding
Landi, het ijscohondje!

Afbeelding
Wollebaal Röskur met zijn nieuwe western-look dekje. Cool (ik weet dat het vzh is maar ik moest en zou hem hebben toen ik hem te koop zag... Bovendien maakt het met zo'n decoratief dekje niet zo veel uit, tenslotte is wat voor uitsteekt ook leuk om naar te kijken, veel meer dan bij een effen gekleurd dekje vind ik. Lachen )

Afbeelding
Wat Lineke hier doet, geen idee... Wellicht heeft ze zelf aanvullende informatie? Schijnheilig

Langs de akker had Röskur blijkbaar zin om te poseren. Helaas waren veel foto's bewogen, ik heb er best veel gemaakt van zijn hoofd.

Afbeelding
Beetje wazig, maar ik vond hem wel leuk zo met die manen enzo... Cool

Afbeelding
Uiteraard was degene die nog een beetje scherp en leuk was bovenaan afgekapt... >;)

Afbeelding
Deze ook beetje vaag, maar... Van voor is hij nóg liever als hij zijn oortjes naar voren heeft. Dan lijkt hij nog maar een kleine ukkepuk terwijl hij toch al 16 en een half is. Knipoog (volgens mij keek hij hier naar mij Lovers was heel cute, hij liep af en toe uit zichzelf naar mij toe - ik liep naast / voor / achter Röskur en Lineke)

Afbeelding
Lineke en Röskur die in draf naar mij toe komen. Lachen

Afbeelding
Van achteren, Röskur's kont en Lineke's reflecterende jas. Clown

Afbeelding

Afbeelding
Ik vond deze foto wel iets hebben om de een of andere reden. We gaan hier bijna onder het viaduct door. De graffiti op de achtergrond en de donkere hoek linksboven heeft ook wel wat. Waarom precies weet ik niet, maar vind dit dus een leuke foto.

Afbeelding
Lineke had Röskur een stukje zoutblok gevoerd (er lagen nog wat kapotte kleine stukjes van het vorige zoutblok bij de poetsplaats) en ook al had Röskur al wat uit de vijver in de voortuin gedronken Clown Hij had blijkbaar nog dorst. Dus dan krijg je dit soort taferelen als je door een plas probeert te lopen... *LOL*

Afbeelding
Of zulke... Knipoog

Afbeelding
Toen kwamen we in de bak aan... Lachen Lineke en Röskur in draf.

Afbeelding
Ik weet niet waarom precies, maar deze foto vind ik wel iets western-achtigs hebben... Cool Röskur ziet er wel stoer uit ook hier...

Afbeelding
Dit vond ik ook wel een leuke / 'stoere' foto. Lachen Zo die manen / staart van Röskur in de lucht enzo... Lachen Is in galop.

Afbeelding
Nog een still uit een spring-filmpje van Lineke en Röskur. Helaas waren alle foto's die ik had gemaakt mislukt dus toen besloot ik maar een filmpje te maken. Knipoog

Ik heb ook nog even gesprongen maar daar zijn geen foto's van (m'n digi zat in m'n jaszak)

Toen we weer thuis aangekomen waren heb ik nog een paar töltfilmpjes gemaakt, hier een ervan: (ik weet dat hij niet heel tactzuiver tölt dus aub geen commentaar daarover. Knipoog)

http://iris.van-blijderveen.nl/movies/toltthingie.MOV
Als hij het niet doet moet je eerst rechtsklikken, opslaan als, en dan vanaf je computer afspelen. Het is een quicktime filmpje. Lachen

Wat stills uit deze filmpjes:
Afbeelding
Afbeelding

Oh ja, bij de tölt heeft Lineke haar beugels uit omdat ik na het springen terug een stukje door het bos heb gereden, dus ze zaten weer op mijn maat (ik ben 1.80). Vandaar dus.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:03

en ik 1 64 Tong uitsteken
gossie wat kan ik dom te paard zitten zeg haha!
ik geloof dat ik op die foto'waarbij ik met teugels naar voren zit, over dat gat 'spring'toen zei ik nog "mega hoge hindernis" O:( Tong uitsteken

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 22:08

Nee, die foto stonden jullie namelijk stil. Knipoog En het was nog aan het begin, volgens mij kwam dat "gat" pas later in het pad.. Verward

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:22

Aahhhh wat een lieve foto's van Roskur Lovers Echt zo cute!

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:24

Roskur schreef:
Nee, die foto stonden jullie namelijk stil. Knipoog En het was nog aan het begin, volgens mij kwam dat "gat" pas later in het pad.. Verward

haha ow kan ook nog Schijnheilig
dan was ik volgens mij aan het stilstaan omdat jij ging stilstaan,en toen ging je lopen en bleef rusje stilstaan en toen deed ik me teugels naar voren en zei toemaar Clown Bloos Schijnheilig Tong uitsteken

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:34

leuk om te zien! Ik vind dat de ruiter haar benen soms wat raar draait! Ga nu eerst maar even het filmpje kijken!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:36

de tölt is idd niet tactzuiver, het lijkt meer op galop.. [maar ik ben geen töltexpert Knipoog maar zie toch wel dat dit niet helemaal hoort Tong uitsteken

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:40

Hij is inderdaad lekker wollig, het dekje is niet echt mijn type, maar staat hem wel leuk.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:41

Leuke foto's! Lachen

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:41

nee klopt hij doet 3 galoppassen met voor zie ik nu Tong uitsteken
wat bedoel je precies met 'raar'draaien?
ik weet wel dat ik mijn voeten/benen naar buiten draai.Lachen ben wel benieuwd namelijk wat je bedoelt met raar dan Tong uitsteken

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 22:42

Het is wel tölt, maar er zitten galopsprongetjes tussendoor, goed gezien. Het viel mij ook al op. In de andere filmpjes was dit niet zo. De eerste was meer draf met nóg minder knie-actie, en de laatste was al wat beter dan beide andere... Tja, het is nou eenmaal niet mijn eerste prioriteit. Bloos Ooit zal hij goed lopen hoor, maar nu is dat gewoon nog niet het geval. Hij kan het zelf wel alleen door mijn onervarenheid (voor we hem kregen heeft ie 5 jaar vrijwel stilgestaan, daarvoor heeft hij 5 jaar ijslands bereden en wedstrijd etc.) 'snapt' hij het zegmaar niet, ik kan hem niet de 100 % correcte hulpen geven voor een goede tölt. Nog een reden is, dat hij zijn achterhand nog wat wegdrukt. Bijv. wijken en middendraf vind hij ook moeilijk. Aangezien tölt ook te maken heeft met achterhand activiteren, wie weet wordt het nog wel ietsje beter als ik aan die achterhand heb gewerkt en hij daar ook soepeler in wordt.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 22:46

Oh ja op die foto met twee stills in een, daar zie je goed dat hij gedeeltelijk galoppeert: Als hij zijn rechterbeen heft, zit hij in tölt (ook niet tactzuiver maar meer als die galop *LOL* hij tölt nml ook vrij draverig. Knipoog), als hij zijn linkerbeen 'heft' (= galopsprong) galoppeert hij. *LOL* Ziet er wel komisch uit, whaha. In het echt lijkt - ook het geluid - het wel alsof hij meer in tölt zit. Dus van die filmpjes zijn wel verhelderend!!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:50

ziet er leuk uit dames, jullie hebben veel plezier gehad zo te zien Haha!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:07

ziet er leuk uit hoor heel grappig

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:00

Leuke foto's hoor, ziet er inderdaad gezellig uit!

Over de tölt: die galoppasjes maakt een paard soms als het tempo te hoog ligt. Het tempo lijkt me in jou geval niet echt te hoog, maar het helpt vaak als je aan de kant van de galoprol wat stelling neemt. Lachen Enne, het is niet zooo raar hoor, ijslanders die moeite hebben met de tölt doen dit wel vaker.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:38

leuk paardje hoor..Knipoog

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:45

bedankt iedereen!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:43

lijkt me zo lekker zitten dat tolten..

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:27

je beugels zijn veel te lang en je moet je toppen naar binnen draaien

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:53

whaaa, dat sjabrakej Lovers
als ik zulk soort sjabrakjes zie dan moet ik altijd aan de oude haf vna mijn vriendin denken Verdrietig
maar evengoed.. leuke foto's Haha!

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:34

missblue schreef:
je beugels zijn veel te lang en je moet je toppen naar binnen draaien

goh... komt ook even binnen vallen Schijnheilig
op de 1e foto's hadden ze denk ik wel 1 a 2 gaatjes korter gekunt.
maar zeker niet korter dan dat, op ijslanders rijd je normaal gesproken ijslands en met langere beugels dan normaal

en mijn toppen moet ik niet naar binnen draaien,want dan zet ik er spanning op wat tot vervolg heeft dat mijn hele onderbeen,bovenbeen enz gespannen wordt.
is de spanning weg dan gaan ze vanzelf meer naar binnen.
krijg daar nu ook les in,en probeer er ook op te letten Haha!

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:37

en op de laatste foto's had ik ze wel veel te lang ja,maar daar zaten ze op Iris'maat á lá 1,80 en ik ben zelf 164 Tong uitsteken

femke_twis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:48

haha wat een lieve harenbal Tong uitsteken haha ziet er wel leuk uit!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:55

poepiejjjjj Haha!:D:D

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:29

horssie schreef:
maar zeker niet korter dan dat, op ijslanders rijd je normaal gesproken ijslands en met langere beugels dan normaal

Hmm, ben ik het niet geheel mee eens... Schijnheilig Haha! Ik rijd altijd gewoon met normale beugelformaat, zoals op een dressuurzadel, want anders kan ik niet met de nodige spanning rijden. Op de zit terugnemen en ritmisch drijven is met lange beugels ook moeilijker.
Zit maar niet in over de knie-actie van Rös, dan komt nog wel zodra je hem goed aan het tölten hebt.

Op de rechterfoto zie je dat hij een mooi töltpasje maakt vergeleken met de linkerfoto, vandaar wat meer knie-actie.
Afbeelding

Maar het zijn wel leuke foto's hoor! Dikke pret daar ofniet? Tong uitsteken Röskur heeft echt een mega dikke vacht! Lovers Zo'n dikke vacht heeft Fögur ook... zou het aan de kleur liggen? Haha!