Een zondagochtend dravers@work....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Een zondagochtend dravers@work....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 17:00

Bloemkooltje (zo noem ik haar maar even, zo heet ze op bokt, anders wordt het te verwarrend met twee Maaike's Knipoog ) zou vanochtend Ofir komen rijden. Ik heb doordeweeks te weinig tijd en zij rijdt op het moment toch niet.
Ik ben van plan om dit jaar weer endurance te gaan rijden, en 2x per week rijden is dan niet genoeg. OMdat meneer ook nog wel eens scheef gaat lopen vonden we het allebei wel een goed idee dat bloemkooltje dan dressuurmatig aan de slag gaat, en ik met hem het bos in duik. Haha!

Eerst ofir uit het water geplukt. Het land is echt supernat Boos! En aan het borstelen. Zn hoofd was niet vies, maar hij vindt het zo lekker Lovers
Afbeelding

Matching haarkleur :p
Afbeelding

En gelijk met bloemkooltje aan het werk! Hij zit in het begin altijd te etteren en vol energie. Hij liep hier nogal te dansen, bloemkooltje probeert normaal te gaan zitten...
Afbeelding

Hij werd al wat rustiger
Afbeelding

En aan het werk:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En drafje, wat nogal explosief was
Afbeelding

En ja, hij gaat uit zichzelf zo diep lopen, daar wordt dus aan gewerkt. En heel charmant met die voorvoetjes...
Afbeelding

*braaf* Lachen
Afbeelding

Terwijl bloemkooltje nog even aan het bijkomen was, ben ik op Rival gestapt. Rival wordt sinds een paar weken gereden door Maaike. Ze was veel en veels te dik (a la 7 maanden drachtig....) en had al maanden niets gedaan. Door onbekende reden deed ze altijd al vreemd en heeft ze nooit koersen gelopen. Ze zat ontzettend vast en moest eerst maar eens afvallen. Dat afvallen is gelukt (ik moest erg wennen aan de dikte, Ofir is vergeleken bij haar gigantisch! maar nu moet er dus aan gewerkt worden dat ze normaal loopt. Draven vindt ze heel erg moeilijk, en daardoor gaat ze tolten, telgangen en galopperen. Dit was voor het eerst met martingaal, en ik probeerde even te draven....

probeerde, ja...
Afbeelding

Maar weer stappen dan... Ontzettend gespannen. Ze liep gruwelijk te trekken en ik had al na 5 minuten kramp in mn schouders.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze werd hier al wat rustiger. Ik heb maar gewoon zo weinig mogelijk aan de teugels gezeten, en dat werkte goed. Dat trekken bij haar niet werkt, had ik al eerder uitgevonden....
Afbeelding

Afbeelding

Hierna is bloemkooltje er even opgestapt. Die heeft ervaring met sterke ponies Schijnheilig Heel veel gestapt en ook weinig aan de teugels gezeten. Dit hielp goed, helaas geen foto's van gemaakt Boos!

En toen ging maaike erop. Met aanwijzingen van bloemkooltje zag het er toen zo uit:
Nog even wennen...
Afbeelding

En jawel Lachen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit begint al ergens op te lijken!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even met een lange teugel rustig aan
Afbeelding

Maaike kan ook lachen :p
Afbeelding

Tijdens het afzadelen hadden we uiteraard toeschouwers :p
To The Point
Afbeelding

En Ofir
Afbeelding

Ze is eigenlijk heel schattig Knipoog
Afbeelding

En dus een stuk afgevallen! Lachen
Afbeelding

Commentaar mag, maar hou het wel leuk Knipoog Dat Maaike niet helemaal lekker zit op Rival komt ook door het zadel. Het zijn nogal dunnen kussens waardoor je een beetje achterover zit en met je benen naar voren.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:04

Vind er toch niet veel verschil in zitten met de zomer en nu. Je moet proberen je onderbenen verder naar achteren te leggen.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:06

Echt hele leuke paardjes Haha!
Alleen jullie werken die paarden echt onwijs tegen met je hand.
Vind het niet raar dat ze 'gespannen' of 'gestresst' lopen.
Iets meer ruimte van voren zou misschien fijn zijn voor ze.

ilsejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:08

pfieuw, ik wilde al gaan gillen bij die foto's met al dat over en weer getrek, maar gelukkig keek ik nog wat verder Haha!
Ziet er keurig uit die laatste paar foto's!
Bij Ofir mag ze wat meer ontspanning erin rijden, maar als hij idd erg liep te draken is dat nog niet zo makkelijk. Aan de laatste foto's is te zien dat ze er wel verstand van heeft, dus lijkt me een goede bijrijder!
Misschien zie ik je nog eens op een endurance wedstrijdje dit seizoen (hoewel er wel meerdere bruine dravers rondlopen)!

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:10

Steffie89 schreef:
Vind er toch niet veel verschil in zitten met de zomer en nu. Je moet proberen je onderbenen verder naar achteren te leggen.

Hier reageer ik even op Haha! Ik weet niet voor wie je het bedoelt maar op beide zadels (vind ik) is het moeilijk. Op het Ijslanderzadel van Ofir zitten geen kniedingen (hoe heten ze ook alweer Blond ) waardoor ik vaak met mijn knieen over het zadel heen zit Bloos! Bij het zadel van Rival, waar (andere) Maaike op rijdt is het echt ontzettend moeilijk je benen naar achteren te leggen omdat dit niet in het vorm van het zadel zit. Lastig lastig Haha!

Hmm ik zie dat ik druk aan het geld zoeken ben en mijn handen te laaaaaaaag heb Frusty . Gelukkig dat Wendy dit ziet en meldt tijdens het rijden Lachen

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:12

ilsejee schreef:
Bij Ofir mag ze wat meer ontspanning erin rijden, maar als hij idd erg liep te draken is dat nog niet zo makkelijk.

Klopt van de ontspanning. Ofir had nogal wat weerstand tegen het been waardoor hij sjaggie kijkt Schijnheilig Ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat

Enne Wen, goeie bijrijder *LOL* (is vast de naam Haha!)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 17:12

Oliver schreef:
Echt hele leuke paardjes Haha!
Alleen jullie werken die paarden echt onwijs tegen met je hand.
Vind het niet raar dat ze 'gespannen' of 'gestresst' lopen.
Iets meer ruimte van voren zou misschien fijn zijn voor ze.

Misschien moet je ook even lezen wat er staat Verward Rival trekt zelf ontzettend. ZE pakte het bit tussen de kiezen en ging er gewoon vandoor. Ik heb met haar ontzettend veel problemen gehad, ze is zelf een ontzettende stresskip. Het is alleen wat jammer dat er geen foto's van het moment hiertussen zijn. Ze is nu 6 en vanaf haar derde onder het zadel. Alleen toen heeft ze even normaal gedraafd, daartussen heeft ze veel stil gestaan, rugproblemen gehad en is veel gelongeerd. Zoals er ook staan is ze de afgelopen tijd alleen op conditie gereden, en daarvoor had ze maanden stil gestaan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:20

De eerste foto's vind ik echt er heel erg gespannen uit zien, al zijn ze al een tijdje niet dressuurmatig gereden. Ik zou ze van voor nog meer loslaten, en meer met been rijden.

Daarentegen zijn de laatste foto's een hele verademing!! |Ziet er super lekker ontspannen uit, en wat een verschil met de andere ruiter!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 17:26

Dat wordt dus al gedaan. Ofir is nou eenmaal een apart paard om te rijden, met een gebruiksaanwijzing Schijnheilig

Rival is zelf een ontzettend moeilijk paard, ze is snel gespannen. Ik heb haar ook maanden niet gereden en het was ook even wennen aangezien ik Ofir gewend ben. Ze vindt het heel moeilijk om te draven, ze kan het bijna niet onder het zadel. Ze moest eerst even rustig worden, en dat gaat nou eenmaal nogal moeilijk als ze er steeds vandoor proberet te gaan Scheve mond

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:34

Het zijn 3 ruiters!!!!
Leuk bloemkooltje (om het maar ff duidelijk te houden) dat je zo lekker kan rijden. Kom van de zomer zeker weer langs!!!

Wonderwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 17:38

mijn commentaar is al allemaal gezegt Knipoog

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 18:55

Het enige wat ik me afvroeg: Heb jij martingaalstops op je teugels? Het lijkt nu van niet en bij al die laatste foto's lijken de ringetjes van de martingaal vast te zitten bij de plek waar de teugels aan het bit gaan. Dat is voor zowel ruiter als paard niet echt prettig, dus als ik het goed gezien heb, zou ik het de volgende keer proberen met teugels met een martingaalstop erop, zodat die ringetjes niet klem kunnen gaan zitten.

Het lijkt me moeilijk rijden op Rival, ik denk dat ik zelf eerst veel meer in stap zou rijden en als dat goed ontspannen gaat pas zou gaan proberen te draven.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:31

Je bedoelt denk ik van die vlindertjes? Een martingaalstop is toch wat anders? Namelijk dat ding op de borst, waar de martingaal zich splitst naar de 2 teugels (hoe leg je dat uit Verward)

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:39

wat eenb mooi beestje *LOL* ben vandaag ook naar mijn nieuwe dRAVER GAAN KIJKEN KOMT NET UIT DE KOERS IS AFGEKEURDE DRAVER

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:39

sorry voorde caps Bloos

Roofer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:47

Leuk om zo eens bij andermans paardjes mee te kijken.

Ik laat het commentaar geven lekker achterwege, dat vind ik altijd zo'n onzin. Het zijn toch maar moment opnamen, laat andere mensen maar lekker denken dat ze daarop kunnen beoordelen. Het is niet makkelijk om op een ander paard te stappen dan dat je gewend bent en daar dan super mee weg te rijden......

Als jullie maar lekker gewerkt hebben met de paardjes, toch!?! En volgens mij is dat wel gelukt!

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:52

Tulandro"]
De eerste foto's vind ik echt er heel erg gespannen uit zien, al zijn ze al een tijdje niet dressuurmatig gereden. Ik zou ze van voor nog meer loslaten, en meer met been rijden.
[/quote]
Klopt dat het er gespannen uitziet. Ik gaf veel been, waar hij pissig van werd. Veel teugels gebruik ik niet. De teugels staan niet straks en heb met 'losse handen ' gereden. Het ziet er dus idd gespannen uit, juist vanwege teveel been. Heel apart maar waar Lachen

[quote="Tulandro schreef:
Daarentegen zijn de laatste foto's een hele verademing!! |Ziet er super lekker ontspannen uit, en wat een verschil met de andere ruiter!

Ach ja, na een kwartier met 'losse handen' gerden te hebben liep ze idd veel beter. De verzorgster stapte er na mij op (zie foto's) en vond het een verademing Haha!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 20:17

Het zijn inderdaad drie ruiters, ja Knipoog

De teugel zat inderdaad vast aan de gesp van de teugel. Ik zag later pas dat er geen vlindertjes aan zaten. Andere teugels zijn al geregeld Knipoog
En het is inderdaad moeilijk rijden op Rival. Veel mensen hebben het geprobeerd, en ik had het ook eigenlijk opgegeven. Maar het is zo'n schatje Lovers Maar ze is gewoon erg sterk, en is het begin is dat lastig. De momenten dat ze goed loopt zijn aan het eind, toen waren we al zeker een half uur bezig geweest met rustig krijgen. En dat was dus gelukt Haha!

Ofir is het er inderdaad niet mee eens als je been geeft Haha! Hij loopt uit zichzelf en snapt er niets van als je been geeft. Bij hem is been gewoon harder, niet opzij of iets anders. Even omschakelen voor hem, vooral omdat het een aantal weken geleden was dat we in het land reden.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:27

ik moet even kwijt: ik vind de aftekeningen op haar hoofdje echt heel mooi! mooi koppie!!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 20:45

Oké, die "vlinders" heten dus teugelstops volgens Divoza. Ik wist niet beter of het was om je martingaal te stoppen klem te komen om de gespen van je teugel, dus martingaalstop. Maakt niet uit, het was duidelijk wat ik bedoelde en het is mooi dat er je er de volgende keer andere teugels aan zet. Trouwens, op de foto's van Divoza zitten de martingaals ook aan teugels zonder stops, slecht voorbeeld van ze....

Wie weet wordt het ontspannen beter als ze nu weer wat vaker gereden wordt, ik hoop het voor je!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 21:15

leuke foto's
leuke paardjes met veel power!
TTP is echt gaaf Lovers

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:32

manzano schreef:
Het zijn 3 ruiters!!!!
Leuk bloemkooltje (om het maar ff duidelijk te houden) dat je zo lekker kan rijden. Kom van de zomer zeker weer langs!!!

Hi Jac, ja ben erg blij dat ik zo nu en dan weer kan rijden. Thanks to Wendy OK dan!

Van de zomer weer een meeting

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:40

Ziet er goed uit ze beginnen steeds lekkerder te lopen! OK dan!

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:33

geen foto's Boos!

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:39

bren schreef:
geen foto's Boos!

hier ook niet