Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
.
) en slangenvoltes. Hierbij merk ik niets van de "moeilijke kant" trouwens. Niemandweet schreef:Het ligt er meestal aan dat je de ene teugel iets strakker hebt als de ander.
Staat hij wel mooi recht etc als je begint?
En als je nou de andere teugel ( die niet de kant waar hij schuin naartoe loopt) iets strakker neemt.. als het goed is gaat hij/zij dan weer recht.
) mijn gewicht word volgens mij wat naar achter geplaatst op die manier... Ik drijf aan en neem lichte druk op de teugels. Bij deze pony is die druk heeel erg klein, hij gaat heel makkelijk achteruit. Zodra hij achteruit gaat, laat ik deze druk los en is er dus geen druk meer op de teugels. Ik leg mijn benen niet achteruit, ik houd ze gewoon op dezelfde plaats, eerder naar voor als naar achter. Voordat ik deze verzorgpony had heb ik na 10 jaar dressuur een tijd western gereden, ik denk dat het daar vanaf stamt, maar de pony snapt het goed. Toen ik dressuur les had heb ik het volgens mij ook op deze manier gedaan. Als je je benen naar achter legt verplaats je volgens mij altijd je gewicht naar voren. Terwijl je gewicht naar achteren remmend werkt en dus ook achteruit (correct me if I'm wrong
). patos schreef:maar ik geef liever met mijn been aan hoeveel passen het paard moet zetten, op wedstrijden worden ook 4 of 5 passen gevraagd, hoe los jij dat op?