zet je maar schrap; hier komen ze!
Aangezien ik niet zelf kan rijden omdat ik aan mijn knie ben geopereerd, heb ik een stalgenoot weten te strikken. Op de tweede rij-foto zie je mijn krukken nuttig staan te wezen...
Vervelend zo'n knie, maar nu kan ik mijn paard eens vanaf de kant bekijken.
We waren het erover eens dat Mulan eerst even aan de longe mocht voordat ze erop zou gaan.
Mulan was -zoals gebruikelijk- erg enthousiast.
Stalgenoot:" Zeg Jasmijn, gaat dat goedkomen?"
Jasmijn:"Ach, gewoon blijven staan... ze sleurt je heus niet de hele bak door..." (hoop ik...)
Mulan: "Zeg.. geen bezwaar als we het stappen overslaan vandaag?"

"Van Jasmijn moet ik altijd die stomme rode regenlaarsjes aan als ik in de plassen wil stampen, maar dat is ze jou vergeten te vertellen zeker? Yeeha!!!!"

"Wat zeg je? Minder hard?"

"Komt voor elkaar... zo beter?"

"Wat? Te veel naar voren? Weer niet goed?"

"Nou, dan ga ik gewoon omhoog i.p.v. naar voren :twisted: "

"Geintje... ik snap best wat je wil... oké... speciaal voor jou.. zucht.."

Goed, tijd om op te stappen...
Dat verliep lekker soepeltjes tussen die twee... (dat kan je hebben soms, dat het gelijk klikt...) Ze testte hier hoe goed de inwendige verbinding tussen binnenteugel / binnen-achterbeen was.

(grapje hoor.... en ik mocht alle foto's plaatsen, dus ALS er dan zo één tussen zit, dan begin ik daarmee..
)Mulan:"Mmm.. er moet een manier zijn om hier onder uit te komen.. wil best wat rondjes sjouwen.. maar 1. jij bent mijn baas niet en 2. ik doe de dingen sowieso wel graag op mijn manier... als ik nou gewoon NU een koprol inzet?"

Mulan:"Sjips... zo eens proberen..."

Mulan: "Ze geeft niet gauw op...!"

Sorry .. ik zal de rest van mijn onzinnige commentaar voor me houden...
Nog een laatste opmerking:
Mulan is NIET makkelijk te rijden, o.a. door haar bouw. Verder is ze jong, over-enthousiast, kijkerig, loperig, snel haar aandacht en balans kwijt enz enz... Wat ik maar zeggen wil: Voor een derde keer op een vreemd paard, vind ik persoonlijk dat ze het hartstikke goed deed!

Mulan:"Zeg baas... wat sta jij daar nou steeds te doen?"

Hier zie je dat het nog een echte slungel is... de benen vliegen je rond de oren...

Hier nog het commentaar van de ruiter zelf:
----------------------------------------------------------------------------------
Vandaag ben ik er dus weer opgestapt.... En de papparazzi stond er klaar voor om mijn gestuntel vast te leggen en hier te publiceren.....
Dit keer dus wel eerst even gelongeerd, en toen d'r op... Na woensdag was ik al helemaal klaar voor het "groot paard waar ga jij met dat meisje naar toe" effect.
Maar eigenlijk was ze na 10 minuutjes rond zich heen kijken en een beetje druk doen, met haar concentratie op mij gericht
Ze was zelfs vrij constant in de aanleuning, ontspande zich, en was ze grote stukken heel fijn te rijden.
Alleen de lange zijdes op na een volte is nog wat lastig, al die ruimte ineens vooruit maakte haar loperig.
Haar enige truk om me te misleiden heeft ze woensdag met veel succes uitgevoerd. Bij het aanspringen rechtsom ineens omdraaien.
Vandaag heeft ze 4 pogingen gewaagd, waarvan er 3 gelukt zijn.... best jammer.. Ik heb ook niet echt een hek daar waar ik ze tegenaan kan sturen.... Dus het was óf rechtdoor de bak uit, óf toch maar de verkeerde kant uit Maar de laatste ging met wat kunst en vliegwerk goed... dat was dan ook de afsluiting, ze had erg goed haar best gedaan voor me!
Ik geloof dat ik het vertrouwen nu een beetje heb gewonnen, en dan kunnen we woensdag voor het eerst een rondje priveles rijden.
Het wachten is nu op de foto's, hopelijk valt het mee......
-------------------------------------------------------------------------------

Beterschap iig!