Memories of Robin

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mesastamp

Memories of Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 09:56

Ik kocht hem groen als 3 jarige en werd meteen verliefd op hem, dit zijn de eerste fotos, toen ik hem de eerste x zag, niet wetende dat hij een uur later van mij zal zijn…

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb veel gelesd met hem en al snel kwam ik er achter dat het een heel moeilijk "goed"paard met veel kwaliteiten waren, maar of ik er ooit echt een combinatie mee zou worden..we gingen wel fanatiek op wedstrijd, maar dat was vaak een hel, mensen vergeten ons denk ik ook niet meer zo snel....

Hier kwam hij net uit de trailer en wilde ik een mooie foto van hem maken, meneer was helaas weer heel erg fris en ik had de grootste moeite hem rustig op het terrein te houden…

Afbeelding

Toen we weer thuis kwamen, kon ik toch wel een beetje trots op hem zijn, hij was wel vreselijk maar zoals altijd, hoe erg hij ook is en hoe bang ik van hem werd en hoe zeker ik wist dat ik hem wilde verkopen, was hij er in de ring dan wel weer en haalden we weer een winstpunt met als commentaar van bijna elke jury: leuke groeiende combinatie…. Waarvan ik dan dacht je moest eens weten.
Afbeelding

het hele probleem met dit beestje was, dat ik helemaal gek op hem was, ik vond hem zo leuk en die uitstraling van hem, dat deed het hem gewoon…
Afbeelding

we gingen ook vaak het pas met hem af, het ziet er allemaal zo fijn uit en zo gewoontjes, maar er is een heel groot gevecht aan vooraf gegaan, daarom zijn de fotos zo byzonder voor mij…
Afbeelding

dit was dan zo moment dat ik dacht hij gaat nooit meer weg, hij is fantastisch en het gaat goed, ik kan hem weer vertrouwen….
Afbeelding

hoe erg ik Robin ook niet vertrouwde, een vrouw bij mij op stal wist me over te halen mee te gaan naar zoetermeer, naar het westbroekpark. Ik heb dat gedaan en hij gedroeg zich redelijk tot goed…1x ging hij er enorm vandoor omdat we galopeerde en opeens een hond de bosjes uit kwam, maar verder was hij weer erg lief
Afbeelding

Het ging steeds slechter met ons, ik heb een trap tegen mijn hoofd gekregen van Robin, tijdens het longeren, het paardje kon er niets aan doen en ik in principe ook niet, alleen vanaf dat moment ging het steeds slechter…
Het vreemde was dat op wedstrijden, ik niet normaal kon inrijden, hij was echt vreselijk gevaarlijk, hij bokte en steigerde als een idioot, maakte hele onverwachtse sprongen en plakte aan andere paarden vast, ik werd zo ongelofelijk bang voor dat paard dat ik me bijna uit wilde laten schrijven op wedstrijd, maar ik werd omgeroepen, ik dacht dit is zijn laatste kans, en ik ging de ring in, op dat moment veranderde hij weer helemaal en liep hij de sterren van de hemel we werde 2x 2e met dubbel winst… heel vreemd, maar thuis durfde ik niet op hem te zitten, ik was heel bang en hij wist dat hij bij mij alles kon doen, ik heb extra les genomen hem door mensen laten rijden, het maakkte niets uit… uiteindelijk heb ik hem te koop gezet en heb ik mariscara er voor terug gekocht… (lees profiel voor verhaal)
Mijn instructrise heeft hem toen gereden en verkocht

Afbeelding

Afbeelding

ik moest dit even van me af schrijven omdat ik het toch een heel leuk en byzonder paard vond en ik nog steeds ondanks alles heel veel van hem hou…het was gewoon heel oneerlijk dat het als combinatie niet klikte, maar i kheb er alles aan gedaan.. tevens als iemand weet van wie hij nu is, zou ik dat graag horen...

het is een jacardo x obelisk ruintje uit 1998
moeder is astella

liefs melissa

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:04

Mooie foto's. Robin is een mooi paardje, met veel uitstraling ook. En als het niet klikt tussen jou en je paard, kan je er alles aan doen, maar dan zal het nooit klikken. Veel plezier met je nieuwe paardje!

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:05

moeilijk hoor zo'n paard. Als je bang voor um bent kan hij alles met je doen! Veel plezier met je nieuwe paard!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 10:07

voor verhaal lees profiel, ben nu bezig met memorie of mariscara.. het is een heel lang en voor mij verdrietig verhaal.. maar ook mijn meisje ben ik kwijt Huilen ... op robin kijk ik anders terug omdat het gewoon niet klikte, ik weet dat hij de kwaliteiten had, anders win je niet zonder ingereden te hebben en niet voorbereid te zijn.... ik ben ergens wel trots dat hij ooit van mij geweest is... Lovers

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:22

Als ik het zo lees denk ik dat je er goed aangedaan hebt om hem weg te doen. Mooi beest dat wel!

Heb je nu helemaal geen paard meer???

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 10:23

BailyKarlos schreef:
Als ik het zo lees denk ik dat je er goed aangedaan hebt om hem weg te doen. Mooi beest dat wel!

Heb je nu helemaal geen paard meer???

helaas niet, de andere memorie is bijna klaar, dan kunnen julli ehet verhaal lezen...

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:26

Het is een mooi beestje, jammer dat het niet klikte!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:38

alss je je profiel nu lees, maak ik eruit op dat je paardloos bent???

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 10:43

helaas wel... nogmaals een heel duidelijk verhaal over mijn merrie komt er aan alleen de computer heeft moeite met de fotos verkleinen..

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:23

Hoi Melissa, hartstikke mooi gedaan zo deze memories!! Kan me voorstellen dat het je nog steeds allemaal bezig houd hoor!! Kus, Ellen.

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:38

Ik vind het echt heel knap van je dat je zo lang hebt doorgezet! Wees alsjeblieft trots op jezelf!
Dat je hem hebt verkocht is denk ik wel het beste geweest, heel veel geluk toegewenst in de toekomst met eventueel een nieuw paard.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 11:40

Ursy schreef:
Ik vind het echt heel knap van je dat je zo lang hebt doorgezet! Wees alsjeblieft trots op jezelf!
Dat je hem hebt verkocht is denk ik wel het beste geweest, heel veel geluk toegewenst in de toekomst met eventueel een nieuw paard.

dankjewel. ik vind het lief dat je dit zegt... het heeft lang geduurd om het te vertrouwen terug te krijgen.... ciska heeft me er bij geholpen... lees ook haar memorie voor het verhaal.... Lovers

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:32

wat een mooi paard zeg, hij heeft een heel vriendelijke uistraling.

wel heel knap dat je het zo lang voplgehouden hebt, en dat je er gewoon op bent blijven rijden, ookal haalde hij zulke gekke dingen uit.

weet je waar hij nu terecht is gekomen?

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 12:40

milo schreef:
wat een mooi paard zeg, hij heeft een heel vriendelijke uistraling.

wel heel knap dat je het zo lang voplgehouden hebt, en dat je er gewoon op bent blijven rijden, ookal haalde hij zulke gekke dingen uit.

weet je waar hij nu terecht is gekomen?

nee helaas niet, volgens mijn instructrise is hij via hp stables verkocht en zij wee het verder ook niet, hij is heel vaak op proef geweest en kwam heel vaak weer terug dus zij is ook blij dat hij eindelijk een baasje heeft

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 16:26

weet iemand misschien waar hij nu is, of kent iemand hem???

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 18:05

Wat jammer zeg dat het niet klikte Scheve mond
Is een heel mooi paardje om te zien Lachen

mesastamp

Re: Memories of Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 20:02

ja hij was heel leuk en kon veel maar zo'n eigenaardig karakter ik hoop echt erachter te komen waar hij nu is!! dus bokt.... haha

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:18

wat een mooie tekst, het is wel duidelijk dat je je best hebt gedaan, je
hebt geprobeerd, maar als het niet klikt, dan klikt het niet. Ik vond het
een mooi verhaal en ga nu het andere over Mariscara lezen.

Robin is echt een prachtig paard met een heel leuke en speciale uitstraling.
Wel raar dat hij in de ring dan plots wel goed liep Verward

xxxjoske

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 20:22

met inrijden was hij vreselijk angstaanjagend en dan op moment dat je niet meer durft maar je naam omgeroepen werd.... ging meneer lopen en wonnen we vaak heel vreemd, maar ik heb geen paard om een wedstrijd te rijden zonder te kunnen trainen en inrijden ...

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:08

mesastamp schreef:
met inrijden was hij vreselijk angstaanjagend en dan op moment dat je niet meer durft maar je naam omgeroepen werd.... ging meneer lopen en wonnen we vaak heel vreemd, maar ik heb geen paard om een wedstrijd te rijden zonder te kunnen trainen en inrijden ...

ja, ieder paard z'n rare trekjes. In jou plaats zou ik hem denk ik ook wel verkocht hebben, als je alleen die paar minuten in de ring veilig bent dan is er idd niks aan.

xxxjoske

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:13

je ziet op de foto's al dat hij gewoon een mooie uitstraling heeft, lastig hoor als je je paard niet vertrouwd.
maar ik denk voor jou dat je de juiste beslissing toen hebt genomen, ook al blijft het een pijnlijk verhaal. de herrinneringen die je hebt die nemen ze in iedergeval nooit meer van je af.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 13:34

dit paard zal ik nooit meer vergeten!

jessicaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:58

zo dat is een heel verhaal..
lijkt me vreselijk als je zo gek op een paard bent en
het dan niet klikt..
ik wens je heel veel succes met je nieuwe paard..

bye xx

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 15:05

wat goed van je dat je zo je verhaal vertelt! het is goed ,als je zo je beslissing neemt! ikdenk ook wel dat het een goede beslissing is geweest.ik hoop dat je nu een beter paardje hebt,waar je wel alle vertrouwen mee op kunt bouwen! Haha!
heel veel succes,en sterkte met het verlies

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 19:01

helaas heb ik nu geen paardje meer voor het hele verhaal moet je misschien even de andere topics uit me onderschrift lezen.... het zit gewoon allemaal niet mee!